FB pixel

WOW élmény vs. marketing stratégia. Mi kell a sikerhez?

2021-09-09
Szerző: Clientfactory
Szakmai blog

A marketing ügynökségek munkatársai a nap 24 órájában sziporkázó ötletekkel teli buborékban élnek. Egész nap csak csocsóznak, babzsákokon pihennek, közben pedig szikraként pattannak ki a fejükből a kreatívabbnál kreatívabb szlogenek, vizuális képzetek, komplex teóriák, hogy miként tudják ügyfeleiket sikeressé tenni. Ilyen az ügynökségi élet. 

Legalábbis sokan így képzelik. 

Munkánk során sokszor azt tapasztaljuk, hogy a cégvezetők egy része egyetlen dolgot vár tőlünk: hogy a csocsómérkőzések közepette kitaláljuk azt a bizonyos WOW élményt okozó ötletet. Azt gondolják, ha ezt megkapják, azzal már nyert ügyük van. 

Mit értünk konkrétan a WOW élmény alatt?

Egyetlen világmegváltó gondolat. Bombabiztos terv, amit ha bevetünk, minden megváltozik. A vállalat egyből közismertté és közkedveltté, sikeressé és az iparágában élen járóvá válik. Ehhez pedig nem kell semmi más, csak egy figyelemfelkeltő, lenyűgöző szlogen, ami mindenki fülében megragad, majd vírusként terjed. Egy vezérmondat, amire mindenki csak annyit tud mondani: „WOW, nekem ez kell”. De persze lehet ez poszt, cikk, kép vagy bármi egyéb, a lényeg, hogy ütősnek kell lennie.

De térjünk vissza inkább a realitás talajára!

Az elmés felvetésekre szükség van, azonban ez édeskevés a sikerhez!

Bár kreatív ötletek nélkül a marketing valóban szürke, unalmas és ezáltal sikertelen is, ahhoz, hogy egy vállalat hírneve növekedjen, a marketinget egyben kell jól „csinálni”.

Nem elég, ha a Facebookra csili-bili grafikai anyagok és ütős szövegek kerülnek ki. Minden platform egymást támogatja, a világháló összes színterén egységesen rá kell feküdni a brandépítésre. 

A marketingben éppúgy, ahogy egy autóban minden elemnek egyaránt klappolnia kell és tökéletesnek kell lennie ahhoz, hogy amikor begyújtjuk a gázt, szélsebesen elinduljon a célkitűzésünk irányába.

Az autószerelő felturbózhatja a motort, ha a kerék hiányzik, a járgány egy tapodtat sem mozdul majd. A marketing sem lehet sikeres, ha nem fektet elegendő hangsúlyt minden részegységre. A weboldala létrehozását bízhatja a legprofibb szakemberekre, elkészíthetik Önnek a legjobb, leggyorsabb, legdizájnosabb honlapot, ha nem terel forgalmat oda, nem tesz azért, hogy a keresőben előrébb kerüljön, minden haszontalan. A weboldalát senki nem fogja látni. 

A teljes körű marketing önmagában nem elég! 

Ha az autója minden alkotórésze rendben, mindenre egyaránt hangsúlyt fektetett a szerelő, és már bátran beülhet a kormány mögé, jobbra vagy balra indul? Vajon melyik a jó irány? Ha nincs GPS-e, egy ismeretlen helyen bizony nehéz kiigazodni. 

A marketingben sem indulhat el vakon!

A veszteségek elkerülése érdekében a marketingtevékenység megkezdése előtt bizony be kell kapcsolnia a GPS-t, meg kell tudnia, hogy éppen hol van, és merre kell tartania. Tehát ki kell derítenie, hogy kik azok, akiket a célcsoportja között tudhat, milyen csatornákon szólíthatja meg őket és ezáltal hogyan érheti el bevételi céljait. Meg kell határoznia a marketing stratégiát

Ha minden klappol, a GPS üzemel, az útvonalat ismeri, a járgány minden alkotórésze rendben, akkor bekapcsolhatja a turbót és száguldozhat abba az irányba, amerre vágyik. 

Az út végén pedig a legnagyobb WOW felkiáltás, a stratégia, a marketing és a kreatív ötletek együttesével elért eredménynek jár majd!