Spórolás, spórolás és persze spórolás – amint beüt a recesszió, a legtöbb vállalat más megoldás híján, ezt a bűvös hármast veti be. A megszorítások pedig szinte kivétel nélkül elsőként veszik célba a marketinget. Hiszen a cég gond nélkül működik akkor is, ha visszavesznek a marketing-költségvetésből, esetleg akár teljesen le is vágják azt, nem igaz?
Pánikhelyzetben sokszor elfelejtődik, hogy az effajta meghátrálás épp ellenkező hatást válthat ki, mint ami a cél lett volna vele. Hiszen gondoljunk csak bele:
tényleg jó ötlet épp azon spórolni, ami új üzletet, több bevételt hoz a vállalat számára?
A marketing fel tudja venni a kesztyűt a recesszióval!
Ha egyik napról a másikra egyszerűen csak felhagy a marketinggel, minden korábbi törekvése – beleértve az abba fektetett pénzt, időt és energiát – kárba vész.
Lehet az Ön szolgáltatása/terméke a legjobb a piacon, ha eltűnik az emberek rövidtávú memóriájából, hátra csúszik a keresési találatok között, gyorsan elveszti piaci helyzetét. A jó minőségű termék, a professzionális szolgáltatás mit sem ér, ha a híre nem jut el a célközönséghez.
Csak azok a vállalkozások vészelhetik át épségben a gazdasági visszaesést, azok a márkák tűnhetnek ki a tömegből, amelyek marketing stratégiájuk mellett kitartanak, a jelenlegi helyzethez igazítják azt, esetleg az agilis szemléletmód mellett kötelezik el magukat. Mert a marketing igenis képes felvenni a kesztyűt a recesszióval!
Válság vs. marketing
A gazdasági válság során mindenképp növelni, de legalább tartani kell a marketingre fordított költségkeretet!
Ugyanis a gazdasági válság során nem engedheti meg magának, hogy a célcsoport megfeledkezzen márkájáról. Amint a piac elkezd rendeződni, a vásárlók azokhoz a vállalatokhoz viszik majd a pénzüket, amik talpon maradtak, amik az emlékezetükben rögzültek.
Sőt, a konkurensek tömegéből kitűnni még könnyebb is recesszió idején, ugyanis ilyenkor sokan takaréklángon égnek. Emiatt vállalatának hirdetései nagyobb eséllyel jelennek meg, sőt olcsóbban is futtathatja azokat.
Nem vitás: a marketing méltó ellenfele lehet a világválságnak.
Csak engedje, hogy ringbe szálljanak!
A 2008-as recesszió is rámutatott, azok a cégek veszik sikerrel a gazdasági visszaesést, akik a megbújás és kétségbeesés helyett előre menekülnek. Mert egy igazán jó marketing ügynökséggel, illetve egy kiváló stratégiával bizony meg lehet birkózni még egy eget rengető válsággal is.
Másszon ki Ön diadalittasan a szorítóból!
A válság és a marketing összecsapásából jöjjön ki Ön győztesen! Hogyan? A gazdasági krízisben ne a biztos, jól ismert utat válassza – kockáztatni kell a sikerhez. Legyen elég bátorsága reszkírozni, merjen előre menekülni! A progresszív, merész kísérletezésekkel többre juthat, mintha behúzza fülét-farkát és csak a túlélésre játszik.
Igen, szinte biztosan lesz cégében egy általános visszaesés, de ne önmagának okozza ezt azáltal, hogy a kukába dobja a marketinget!
Dolgozzon gőzerővel azon, hogy jelenlétét minden szinten fokozza, szerezzen sok megrendelést, vonzzon be új ügyfeleket/vásárlókat! Pörgesse fel marketing és értékesítési tevékenységét és zárja nyereségesen a válság időszakát is!
A Clientfactory közel két évtizedes tapasztalatára, kollégáink szakértelmére a nehéz időkben is számíthat! Vegye fel velünk a kapcsolatot, és dolgozzuk ki együtt azt a stratégiát, ami a recessziót legyűri!