FB pixel

Valós partnerek, valós visszajelzései – erre épül az eredményes marketing

2022-05-16
Szerző: Clientfactory
Szakmai blog

Hogyan látják kívülről a vállalatomat? A partnerek mit gondolnak a tevékenységünkről? Vajon mindennel elégedettek, esetleg marad bennük némi hiányérzet? Milyen fejlődési irányt kellene vennünk?” – minden cégvezetőben felmerülnek ezek a kérdések. A gond csak az, hogy a legtöbben semmit nem tesznek annak érdekében, hogy a felvetések megválaszolásra kerüljenek. Így persze a marketing tevékenységet sincs mire építeni, emiatt jó eséllyel vakvágányon indulnak el. 

A marketing mögött komoly stratégia kell, hogy álljon, aminek kidolgozásához az egyik legjobb alapot az aktuális partnerek véleménye, visszajelzése adhatja. A megbízók gondolatainak megismerése által olyan fejlesztések, kampányok hozhatók létre, amelyek valóban célba érnek. Megszólítják és bevonzzák az új partnereket és segítséget nyújtanak abban, hogy a meglévő ügyfelekkel is erősebbé váljon a kötelék.

Ügyfelünk, Séra János, a FormaFény Kft. – ipari villanyszereléssel foglalkozó vállalat – ügyvezetője épp ezért döntött ügyfélprofil-elemzés szolgáltatásunk lezárása után a meglévő ügyfelek marketing és értékesítési tervének kidolgozása mellett. Meg szerette volna tudni azt, hogy megbízói miként látják vállalatát, hogyan javítható a működésük és milyen alapokra helyezhető egy eredményes marketing stratégia. 

Séra Jánossal együttműködésünkről beszélgettünk. 

Séra János, a FormaFény Kft. ügyvezetője
Séra János, a FormaFény Kft. ügyvezetője

 

Egy sikeres projekt, az ügyfélprofil-elemzés már a hátunk mögött van. Ennek a szolgáltatásnak a lezárása után, nem is volt kérdéses, hogy folytatjátok tovább velünk az együttműködést?

Nem, nem volt kérdéses, hiszen az ügyfélprofil-elemzés által sokkal többet, átfogóbb eredményt kaptunk, mint amire számítottunk. 

Következő szolgáltatásként miért pont a meglévő ügyfelek marketing és értékesítési tervének kidolgozását választottátok? 

Egyelőre nem szeretnénk tovább bővíteni a piacot, mert elég nagy potenciált látunk a meglévő ügyfeleinkben. Első sorban a bennük rejlő lehetőséget szeretnénk most kiaknázni. Ha azt érezzük, hogy ez ki van maxolva, akkor léphetünk tovább az új ügyfelek gyűjtése felé. Nyilván ennek – a puszta elhatározás mellett – egyéb vonzata is lesz, a céget is bővíteni kell majd. De pillanatnyilag az a célunk, hogy a meglévő partnereinkkel szorosabbra fűzzük a kapcsolatot. Ezért döntöttünk úgy, hogy a meglévő ügyfelek marketing és értékesítési tervének a kidolgozásával megyünk tovább. 

Mi az, amit vártatok ettől a szolgáltatástól?

Tulajdonképpen azt, amit nyújtottatok. Meg szerettük volna tudni, hogy a meglévő ügyfeleink mit várnak el tőlünk, mit tudunk mi ebből teljesíteni, és min kell változtatnunk. Rengeteg embertípus létezik, és persze mindenki mást igényel. Egyes ügyfeleink elvárják, hogy szoros együttműködésben legyünk, kiemelt odafigyeléssel forduljunk feléjük, mások nem igényelnek különösebb törődést. 

Ennek a szolgáltatásnak a keretében fel szerettük volna térképezni, hogy kinek, mire van szüksége. És ez sikerült is – sőt, még megoldási javaslatokat is kaptunk arra vonatkozólag, hogy a felmerülő igényeket, hogyan tudjuk kiszolgálni. Hiszem, hogy ezeknek az információknak a birtokában valóban szorosabb kapcsolatot tudunk kiépíteni partnereinkkel. 


A javaslatok mentén a cégen belül tervben vannak valamilyen változtatások?

Igen, az általatok javasolt értékesítést támogató szoftvert mindenképp szeretnénk bevezetni, illetve a weboldalunkat is meg akarjuk újítani. Továbbá arra is kiemelt figyelmet fordítunk a jövőben, hogy az ügyfelektől beszerzett információk, visszajelzések mentén ápoljuk a kapcsolatot partnereinkkel. És persze felveszünk egy új kollégát is, aki a PR-al, a kapcsolattartással és a cégen belüli kontrollinggal foglalkozik majd. A javaslataitok közül ez volt számomra a legmeglepőbb, abszolút nem gondoltam, hogy egy új munkatárs felvételére szükség lehet.

Így utólag hogyan látod, érdemes volt belevágni ebbe a szolgáltatásba? 

Igazából én abból a célból indultam neki ennek az egésznek, hogy egy biztos megrendelői kört tudjak magam mellett. Ehhez most az összes eszközt megkaptam, tudom, hogy ezt miként érhetem el. Mindenképp érdemes volt ebbe az újabb együttműködésbe belevágni, ismét többet kaptam, mint amit vártam, a weboldal átalakításán, fejlesztésén is tudunk majd együtt dolgozni.

Hogyan tovább? Milyen jövőbeli terveitek vannak a marketing területén? 

Amint említettem, első körben az értékesítést támogató szoftvert szeretném, ha bevezetnénk, meg kell találnunk azt az új munkatársat, aki az ügyfelekkel való kapcsolattartást magasabb szintre emeli, a weboldalunkat pedig teljesen meg kell újítanunk. A szoftver segítségével várhatóan átláthatóbbá válik majd a működésünk, kiderül, hogy melyek a gyengeségei a cégnek, és a későbbiekben a marketing segítségével ezekre erősítünk majd rá. 

 

Ön tudja, hogy mit gondolnak vállalatáról, tevékenységéről partnerei?

Ne akkor foglalkozzon csak a hiányosságokkal, amikor a problémák már akkora méretet öltenek, hogy azt a bevételein is megérzi!

Ismerje meg ügyfelei gondolatait, hogy arra építve dolgozhassa ki marketing stratégiáját! Ránk számíthat! →