FB pixel

Útmutató a „Rólunk" aloldalhoz – így mutassa be cégét, hogy emlékezetes legyen

2022-10-18
Szerző: Clientfactory
Szakmai blog

Ha egy ismeretlen vállalat weboldalára látogat, a kezdőlap után melyik aloldalra kattint elsőként? Ugye, hogy egyből a „Rólunk” felirat után kutat? A legtöbben így vannak ezzel, tudniillik az esetek 80%-ában a böngészők a főoldal után ezt nézik meg először. Épp ezért nem árt odafigyelni a kialakítására, mivel olyan lehetőségeket rejteget magában, ami sok új megrendelést hozhat. 

A legnépszerűbb aloldal kétségkívül jellemzően az, amelyen a vállalat története, a cég, illetve a csapat bemutatása található. Miért is? Mert bár az érdeklődők látták a főoldalt – ahol bemutatta termékeit vagy szolgáltatásait –, ennyi nem elég! Több információt szeretnének tudni a kínált termékek vagy szolgáltatások mögött meghúzódó személyről vagy személyekről. Keresik azokat a pontokat, amik bizalmat keltenek. A megerősítést, hogy nem döntenek rosszul, ha az adott cég ügyfeleivé válnak. 

Amennyiben az érdeklődők nem meggyőző, megkapó szövegezéssel, látványvilággal találják szembe magukat, jó eséllyel azonnal tovább kattintanak, hiszen alternatívákból sosincs hiány. Nincs második esély! Ha a weboldal elsőre nem bizalomgerjesztő, a potenciális ügyfelek nem térnek többé vissza. 

Egy silány weboldal érdeklődők sokaságát tántoríthatja el a vásárlástól, a szolgáltatás igénybevételétől. 

A Rólunk” aloldal nem kötelezettség, hanem lehetőség!

Sokan beleesnek abba a hibába, hogy a cég történetének bemutatását egy felesleges nyűgnek tekintik, így elnagyolva, néhány bekezdést ide-oda dobálva le is tudják ezt a munkafázist. Pedig ez az aloldal egy nagyszerű lehetőség arra, hogy megossza történetét, értékeit, bizalmat építsen és megkülönböztesse magát a tucatcégektől. Ha az emberek tudják azt, hogy Ön miben hisz, mit csinál, könnyebben alakul ki a bizalom, így nagyobb eséllyel kötnek üzletet cégével, vagy vásárolják meg termékét. 

De hogyan lehet összeállítani egy igazán hatásos cégbemutatót? Milyen információkat javasolt itt feltüntetni? Van néhány tippünk!

Mesélje el a történetét!

Minden vállalkozásnak megvan a maga története! Az emberek szeretik a „személyiséggel” rendelkező márkákat, a sztori pedig tökéletes eszköz ennek kiépítéséhez. 

Hogyan és miért fogalmazódott meg Önben a cég alapításának ötlete? Miként emlékszik vissza arra a bizonyos „Aha!” élményre, amikor tudatosult Önben, hogy itt bizony megszületett AZ ÖTLET? Mikor indult be a „szekér”? Hogyan fejlődött a cég, melyek voltak a főbb mérföldkövek? Fogalmazza meg történetét néhány mondatban. Arra azonban mindenképp figyeljen, hogy ne merüljön el a részletekben, és ne legyen a történetből egy kisregény!

Öntse szavakba küldetését!

Minden vállalatnak kell, hogy legyen küldetésnyilatkozata, ami egyfajta sűrített iránymutatásnak felel meg, amely szerint a cég működik. Ez a blokk meg kell válaszolja a három fő kérdést: mit, kiért és miért tesz a cég. Amennyiben a küldetés hatásosan, jól van megfogalmazva, tovább építhető a bizalom. 

Ne rejtegesse csapatát!

Valljuk be, az Ön cége sem létezne kollégái nélkül! Használja ki ezt a felületet és röviden egy-egy frappáns mondatban mutassa be csapata tagjait. Ha teheti, fotókat is tegyen ki kollégáiról, ugyanis néhány mosolygós arccal könnyedén növelhető a szimpátia. 

Ossza meg, amire büszke!

Vállalkozását díjjal ismerték el? Esetleg olyan tanúsítványokat tudhat magáénak a cég, amellyel a szektoron belül nem mindenki büszkélkedhet? Mutassa be! A különféle díjak, tanúsítványok a vállalat hitelességét bizonyítják, ami értelemszerűen bizalmat gerjeszt. A büszkeségek bemutatása során figyeljen arra, hogy semmiképp ne essen túlzásokba, ne dicsekedjen a kelleténél többet az eredményeivel. Néhány sornyi szöveg, egy-egy fénykép vagy ikon elegendő is. 

A „Rólunk” aloldal nagy hibái, avagy mi az, ami NE IDE, vagy inkább SEHOVA NE kerüljön?

Számos olyan weboldalt látni, amelyen minden aloldalon, minden lehetőséget megragadnak arra, hogy az információk sokaságát rázúdítsák a látogatókra – gondolván, így igazán meggyőzőek tudnak lenni. Célravezetőbb a „kevesebb néha több” elvet követni, ugyanis egyes próbálkozások kifejezetten visszás hatást kelthetnek. Nézzük is, konkrétan mire gondolunk!

Ne akarjon mindenáron eladni! 

Ne tolja erre az oldalra az értékesítést is! Az érdeklődők itt a céggel szeretnének ismerkedni, nem a nyomulós, sales-szagú szövegekre kíváncsiak! Törekedjen inkább a rokonszenv kialakítására, mint a megrögzött, mindenáron való értékesítésre!

Ne fényezze túl magát!

Bár a vállalat előnyeit, amelyek megkülönböztetik a versenytársaktól, érdemes lehet kiemelni, ám mindennek van határa. A túlzott dicsekvés unszimpatikussá válhat! Kommunikációja legyen őszinte és hiteles, de ne tolja túl az önmagáról való ömlengést. 

Ne írjon túl sokat!

Ha valami iránt igazán szenvedélyesen rajong, arról könnyű sokat írni – csak nem érdemes! A hosszúra nyúlt bemutatkozónak az elolvasásába a többség bele se vág. Legyen a mondanivalója tömör és lényegre törő.

Már biztosan nagyon kíváncsi, hogy milyen a tanácsok mentén formába öntött bemutatkozó oldal. Igaz? Nézze meg, mi hogyan csináltuk!>>>