Három másodperc, és már ki is alakult az első benyomás. Nincs második lehetőség. Ez egy egyszeri és megismételhetetlen hatás. Az első tekintettel kell szimpátiát és bizalmat generálni. És nem csak két ember megismerkedésénél van ez így.
A rokonszenv kiváltásával kapcsolatos szabályokat a vállalkozások is előszeretettel alkalmazzák. Számos cég hatalmas összegeket költ arra, hogy egységes és megnyerő arculata legyen.
De mire mehetünk néhány logós bögrével, mutatós névjegykártyával, dizájnos hírlevéllel?
Beszélhetünk mikrovállalkozásról, vagy multinacionális nagyvállalatról, mindenhol egyaránt fontos, hogy jól megtervezett koncepciók mentén legyen kidolgozva a cég arculata. Ugyanis egy rendezett, letisztult, színekben és stílusban a céghez idomuló iroda vagy weboldal, jóérzést kelt, mind a potenciális munkavállalókban, mind az ügyfelekben. Ezáltal már az első pillanatban azt érezhetik, hogy részesei akarnak lenni a cégnek, mert biztosan minőségi terméket vagy szolgáltatást kapnak.
Az egyedi arculat hozzájárul ahhoz, hogy kitűnjön a tömegből, a konkurenciától megkülönböztesse magát, és megfogó stílusával maradandó, kellemes emléket hagyjon ügyfeleiben.
Ön is biztosan járt már olyan cégnél, ahova, amint belépett egyből, megmagyarázhatatlanul pozitív közérzete támadt. Érezte, hogy professzionális, megbízható környezetben van, és nem volt Önben egy szemernyi kétség sem afelől, hogy azt fogja kapni, amit vár. Ez a vállalat átgondolt, jól felépített arculattal bírt.
A céges arculat kiépítéséhez az online és offline megjelenésben is egyező stílusjegyekre van szükség.
Az egységes kép csak úgy alakítható ki, ha minden felületen az arculati kézikönyv szerint jelenik meg a vállalat. Ehhez hozzájárul a honlap, a reklámbannerek, a közösségi felületek, a céges autó, az iroda, de még a mappák, a tollak vagy a levélpapírok is.
Az arculattervezés során a színeknek is igen jelentős szerepe van, hiszen minden árnyalat jelentéssel bír. Eláruljuk hogy mi sem csak úgy találomra választottuk a türkizt. A tenger színeiből, a zöld és a kék elegyéből összetevődő türkiz magában foglalja a kék nyugalmát és a zöld harmóniáját. Mi ezt a kiegyensúlyozottságot szeretnénk közvetíteni ügyfeleink felé.
Hiába van szakmailag a toppon, ha nem tudja eladni magát!
Lehet az Ön cége a legjobb a szakmában, ha házi készítésű, összedobott weboldallal, kaotikus irodával várja potenciális partnereit, biztosan komolytalan cég benyomását fogja kelteni. Sem a munkavállalókat, sem az ügyfeleket nem fogja tudni meggyőzni kompetenciáiról. Elsőre mindenki az alapján ítélkezik, ami vizuálisan elé tárul.
Több ügyfélre és profibb kollégákra vágyik? Mindehhez az olyan jelentéktelennek tűnő dolgok, mint a logó, a színek, a motívumok, a céges arculat összes eleme hozzá tehet! Ne csak szakmailag fejlessze cégét, hanem eladhatósági szempontból is, hiszen enélkül lehetetlen érvényesülni a piacon!