FB pixel

Több száz vevőt veszíthet, ha weboldala mondanivalója nem teljesen világos

2020-11-04
Szakmai blog

Úgy érzi, hogy potenciális ügyfelei sokszor badarságokat kérdezgetnek Öntől? Minden válasz megtalálható cége honlapján, mégis újra meg újra felmerülnek ugyanazok az egyszerű kérdések?

Ilyen esetekben a legtöbb cégvezető csak legyint egyet, mondván: biztos felületesen olvassák át a szövegeket. A helyzet azonban ettől sokkal komolyabb! 

Érdemes elgondolkodnia azon, hogy valami alapjaiban nem klappol a weboldala szövegezésén, tartalmain, azok nem illeszkednek a befogadók igényeihez.

Ha vevői rendszeresen evidens dolgokra kérdeznek rá, akár több száz, sőt több ezer elszalasztott vásárlóval kell számolnia.

A többség ugyanis elolvassa a honlapon feltüntetett információkat. Akik viszont a triviális kérdésekkel eljutnak a céghez, csak egy szűk részét képezik azoknak, akik nem értették a mondanivalót. A legtöbben fel sem teszik a kérdéseiket, inkább tovább állnak. A vállalat kommunikációja miatt így rengetegen morzsolódhatnak le. 

A kommunikációt a fogyasztókhoz kell illeszteni

Sokszor halljuk: a marketing attól lesz jó, ha sokat kommunikálunk, sőt a konverzió is attól nagyobb, ha a tartalom mennyisége minél több. És erre jönnek azok a kutatások, amelyek azt mondják, hogy a fogyasztók jelentős része nem érti, amit olvas. Mindezekre érdemes reagálni, ki kell deríteni azt, hogy mit érdemes másként csinálni a kommunikációban.

Kellenek egyáltalán szövegek?

Az érdeklődők nagy része elvárja, hogy legyen szöveg a weboldalon, tehát a termék- vagy szolgáltatásleírással foglalkozni kell. Az írások segítenek a kívánt hatást kiváltani, a vevői fázisba juttatni az ügyfeleket. Az információkat azonban könnyen fogyaszthatóvá kell tenni, tehát a vizuális megjelenésre mindenképp fókuszálni kell. Ez segíti a látottak gyors feldolgozását, az információátadást, illetve a közöltek megértését is. 

pexels-format-1029757.jpg

Használjon több képet, videót, infografikát vagy piktogramot!

Az amerikaiak ebben jócskán előttünk járnak, hiszen számos profi weboldaluk a látványos vizuális elemekkel operál. Példaként felhozhatóak az Apple promóciós oldalai, amelyek hosszúak, informálisak, de rendkívül kevés szöveget tartalmaznak. 

A céges weboldal létrehozásában, alakításában vegye figyelembe azt, hogy a fogyasztókat mi ragadja meg, és milyen módon érdemes velük kommunikálni. Amennyiben a lehető legtöbb potenciális vevőt meg akarja fogni, optimalizálja vállalata honlapját. 

Ha mindebben profi segítséget szeretne kérni, ügynökségünkre számíthat! Mi ismerjük a legújabb trendeket, amelyek eredményes alkalmazása nem jelent számunkra akadályt. Lépjen velünk kapcsolatba elérhetőségeink egyikén!