A közösségépítés új üstököse: a Viber
Szeretnénk azt hinni, hogy a Facebook-ot és Instagram-ot B2B berkekben már nem kell bemutatni, mégis akadnak olyan cégek, akik még mindig nem használják ki a közösségi titánok adta lehetőségeket.
Így nem meglepő, hogy a kevésbé közbeszéd tárgyát képező üzenetküldő, vagy VoIP (Voice over IP) appokról, szolgáltatásokról is minimális információval rendelkeznek a vállalatok Magyarországon.
A cég, ami már első évében le akarta nyomni a Skype-ot
A Viber 2010-ben indult világhódító útjára, ám ekkor még csak iPhone tulajdonosok érhették el a szolgáltatást. Az akkor már bőven befutott Skype vetélytársaként első évében 50 000 „ügyfelet” tudhatott magáénak – abban az időszakban még ennyire volt korlátozva a felhasználók száma. Később az Androidos, Black Berry-s, Windows-os fejlesztéseinek köszönhetően 2013-ban elérte a 200 millió felhasználót.
Kinőtte az üzenetküldést, már közösséget épít
A Viber szintet lépett, felismerte a fejlődési lehetőséget. Így mára már világszerte több mint egymilliárd felhasználója van, percenként pedig megközelítőleg hétmilliárd interakció bonyolódik le rajta.
Az egyszerű üzenetküldő platformból, a világ egyik vezető közösségépítő felületévé vált. A vállalatokat és a fogyasztókat összekapcsolja, ezáltal a direkt marketingre tökéletes platformot kínálva.
Magyarországon is rengeteg aktív felhasználóval rendelkezik. Nem ritkák a több tízezer követőtáborral bíró vállalati oldalak, de az ügyesebbek százezres csoportokat építenek maguk köré.
Kevesebb, mint 3 hét alatt 30 ezer aktív követő – a Viber csoport ereje
A felületen tapasztalható aktivitást bizonyítja az egyik projektünk is. A Szeretem az Anyukámat! Facebook-oldalnak létrehoztuk a Viber profilját, azzal a céllal, hogy az itt jelen lévő közösséggel is kapcsolatba léphessünk.
Alig három hét alatt több mint 30 ezres aktív követőtáborra tettünk szert.
A Viber egyik fejlesztését kihasználva, létrehoztuk saját stickereinket. A jópofa matricáknak nem csak az a lényege, hogy a felhasználók kedveskedhetnek velük egymásnak, hiszen a matricacsomagok letöltésével automatikusan csatlakoznak az adott brand követői közé. Így az elérések száma ezáltal is növelhető.
A Facebook szükséges, az Insta jól mutat, a LinkedIn presztízs – a Viber pedig a hab a tortán
A Viber szócsöve lehet a közösségének, hiszen a direkt kommunikáció és a dinamikus fejlődés egyik elengedhetetlen kelléke. Ideális felület ahhoz, hogy releváns tartalmakat juttassunk el a célcsoportunk felé. Hatalmas tábort építhetünk magunk köré, akiket célzott üzenetekkel bombázhatunk.
Ha az online világban nem mozog otthonosan, ne a Viber-el indítson!
Mi segítünk lefektetni a marketing alapjait, feltesszük vállalatát az online térképre, hogy Önnek már csak a több tízezres követőtáborával, és az ebből adódó népszerűséggel, sikerrel kelljen megküzdenie.