FB pixel

Piackutatás évente egyszer – ez kell a sikerhez?

2022-02-22
Szerző: Clientfactory
Szakmai blog

Páratlan ötletek, szembeötlő design, lenyűgöző koncepciók, mindent elsöprő megoldások – a legtöbben ezekben látják a sikeres marketing titkát. Igen, ezek valóban nélkülözhetetlen elemei egy kampánynak. Dolgozhatnak azonban a legélesebb eszű marketingesek a projekten, mit sem érnek a törekvéseik, ha tevékenységüket csupán megérzéseik irányítják. 

Az eredményes marketing tényszerű információkra és azok szakszerű elemzésére épül. Tudni kell, nem pedig csak sejteni azt, kik felé, mely csatornákon, pontosan milyen üzenetekkel érdemes kommunikálni, felvenni a kapcsolatot. 

Egyes vállalatok ezt felismerték, így rendszeresen piackutatásokat kezdeményeznek, míg mások továbbra is inkább intuícióikra hagyatkoznak. 

Mi most egy olyan vállalat vezetőjével beszélgettünk, aki évek óta hiteles információkra támaszkodva irányítja cégét, a legutóbbi piackutatás lebonyolításával pedig bennünket bízott meg. 

A magyar KKV szektor üzleti potenciáljának növelésével foglalkozó vállalat, a Client Maker vezérigazgatójával, Potencsik Szilárddal együttműködésünkről, illetve a piackutatások fontosságáról társalogtunk. 

Mi okból döntöttetek úgy, hogy egy marketing ügynökség segítségét kéritek a piackutatás elvégzéséhez?

Évente egyszer-kétszer rendszeresen készítünk magunknak piackutatásokat, viszont most nem tudtunk erőforrást biztosítani ehhez, így egyszerűbbnek tűnt, ha megbízunk egy céget, aki ezzel foglalkozik, így a felmérést profibban meg tudja csinálni. 

Mi okból végeztek piackutatásokat?

Szeretjük tudni, hogy a potenciális ügyfeleink, a piaci szereplők hogyan gondolkodnak, mire van szükségük és milyen kulcsszavak azok, amikkel meg tudjuk szólítani őket. 

Volt valami meglepő, amire nem is gondoltatok, de a piackutatás ráébresztett benneteket?

Természetesen. Annak ellenére, hogy ilyen gyakran nézünk rá a piacra, mindig van két-három olyan tényező, amire nem számítunk és a felismerés erejével hat ránk. Ennyire változó a piac. Az általatok készített piackutatásból például egyértelműen kitűnt, hogy mennyire megnőtt a bizonytalanság a cégvezetők körében, a jövőt, a jövőbeli kilátásokat illetően. Be vannak szűkülve a cégvezetők, egyre kisebb területet akarnak kontrollálni, azt viszont jobban az ellenőrzésük alatt szeretnék tartani, mint korábban bármikor. Ez talán most a legfőbb változás.

A piackutatások eredményeit miként hasznosítjátok?

A kapott eredményekre támaszkodva tervezzük meg, majd finomítjuk a promóciókat, a szolgáltatásokat és a kommunikációt is. 

Volt-e valami, amit egyből megváltoztattatok, miután megkaptátok tőlünk a piackutatás eredményeit?

Igen. A régi honlapunkon az volt a nyitókép, illetve a nyitó kommunikáció, ami most kijött, mint fő problémás terület a cégvezetők számára. Ezt nagyjából egy éve cseréltük le, amiről most utólag kiderült, nagy hiba volt. Most a weboldalt már nem fogjuk bántani, viszont az egyéb promóciós anyagokba vissza fogjuk helyezni, erőteljesen ki fogjuk emelni azokat a gondolatokat, amikkel célba érhetünk. 

Mit gondolsz, milyen időközönként érdemes piackutatásokat kezdeményezni?

Szerintem évente egyszer mindenképp érdemes felmérni a piaci helyzetet. Meggyőződésem, hogy csak így lehet tartani a lépést az igények, illetve a piac változásával. Ha pedig piackutatásról van szó, csak ajánlani tudom minden cégvezetőnek a Clientfactory szolgáltatását, maximálisan elégedett vagyok mind az eredményekkel, mind a közös munka menetével.