FB pixel

Ön sem ellenőrzi cége marketing eredményeit?

2021-07-14
Szerző: Clientfactory
Szakmai blog

Különleges gazdasági helyzetben vagyunk. Az utóbbi hónapokban az alapanyagárak az egekbe ugrottak, a beszerzési folyamatok meghosszabbodtak, sőt egyes esetekben ellehetetlenültek. Ebben a soha nem látott piaci helyzetben még fontosabbá vált, hogy a fennmaradás, a sikeres üzemeltetés érdekében a gyártócégek online kommunikációjukra figyelmet fordítsanak, a marketing tevékenységüket ügyesen, tudatosan végezzék. 

A felméréseink azonban arra mutattak rá, hogy a közepes méretű magyar gyártó-, feldolgozócégek jókora hiányosságok mellett üzemelnek. 

A válaszok alapján azt mondhatjuk, hogy bár a cégvezetők fektetnek a marketingbe, 65%-uk az eredményeket egyáltalán nem, vagy csak véletlenszerűen, nagyon ritkán követik.

Emiatt láttuk úgy, hogy valamit tenni kell. Új szolgáltatást, méghozzá az online marketingterv kidolgozását vettük fel a portfóliónkba. Marozsák Szabolcs, cégünk stratégáját, ügyvezető-tulajdonosát kérdeztük arról, hogy mi is bújik meg új szolgáltatásunk mögött.

Marozsák Szabolcs a Clientfactory CEO-ja

 

Az online marketingtervre, mint szolgáltatásra igény van a piacon?

Alapvetően a piacon nincs erre igény. Az ügyfelekkel kapcsolatos tapasztalataink, illetve a cégvezetőkkel végzett telefonos interjúinkból azt látjuk, hogy valójában nem gondolkoznak azon, hogy a marketing területén tudatos, feladatokra lebontott reális terveket dolgozzanak ki. Meglehetősen ad hoc módon végzik cégük marketingtevékenységét, ami persze rá is nyomja a bélyegét az eredményeikre. Amikor a cégvezetőkkel érdemi tárgyalásokat folytatunk, jellemzően akkor döbbennek rá, hogy ez egy hiányosság, amin változtatniuk kell. Többségük akkor érti meg a tervek szerint irányított marketing alapvető fontosságát, amikor elemezzük a cégük ezen tevékenységeit és eredményeit. Ekkor jönnek rá arra, hogy az eddigi erőfeszítéseik, mely részei voltak sikeresek, melyek nem, illetve ekkor ébrednek rá, hogy milyen marketingeszközöket nem használnak, amelyek célravezetők lennének. 

Hogyan határoznád meg, mi is tulajdonképpen az a marketingterv

A marketingterv egy lépésről lépésre kidolgozott, konkrét feladatokkal, pontos időtervvel, határidőkkel, költségekkel, marketing eszközökkel és felelősökkel ellátott feladatsor. Ezek bármelyikének hiányában a terv nem érheti el a célját. A terv pontosan meghatározza azt, hogy a bevétel növelése vagy az új ügyfelek megszerzése érdekében mekkora büdzsét kell felhasználni, és azt milyen módon ajánlott elkölteni. 

Mit gondolsz, miért érdemes a közepes méretű magyar gyártócégeknek online marketingtervet készíteniük?

Marketingterv nélkül működtetni egy cég marketingtevékenységét olyan, mintha fel akarnánk építeni egy házat pontos kiviteli tervek nélkül. Ha nincsenek összeszervezve az egyes kivitelezési szakágak szakemberei, nem a megfelelő sorrendben vagy időben végzik el a meghatározott feladataikat, illetve nem az alkalmas eszközöket, alapanyagokat használják, akkor hibásan vagy sokkal drágábban épül fel az adott épület. Ugyanez a helyzet a marketing területén is. Ha a különféle marketingcsatornák, illetve marketingszakemberek munkája nincs pontosan összehangolva, vagy a kommunikációs üzenetek nem azokhoz szólnak, esetleg nem jutnak el a lehetséges ügyfelekhez, akkor a marketing nem éri el a kívánt eredményt, azaz nem lesz meghatározott számú ajánlatkérő vagy érdeklődő. 

Mit tapasztalsz a munkád során, a vezetők mennyire irányítják tudatosan cégük marketing tevékenységét?

Tapasztalataim és a beszámolóik szerint a cégvezetők döntő többsége nem rendelkezik annyi marketing tapasztalattal és technikai ismerettel, hogy egyáltalán ellenőrizni tudja e tevékenység hatékonyságát és eredményességét. Arról számolnak be nekünk, hogy esetlegesen néznek rá e folyamat eredményeire, többségük bízik egy marketing szolgáltatóban, vagy saját, e területért felelős kollégája szaktudásában és rátermettségében. Viszont amikor megkérdezzük azt, hogy mennyire elégedett cége marketingtevékenysége eredményességével, akkor a megkérdezettek több mint fele elégedetlenségéről számol be. Úgy gondolom, ez választ ad a kérdésre. 

Ön tudatosan üzemelteti cége marketingjét, vagy az „ahogy esik, úgy puffan” elvet követi? 

Terv nélkül minden tevékenység dugába dől. Nézzen utána, hogy vállalkozása online marketingtevékenysége mennyire kifizetődő!

Tegyen azért, hogy maximálisan elégedett legyen cége marketingjével, és ezáltal valós, kézzelfogható sikereket érjen el. Tegye új szolgáltatásunkat próbára!

Az általunk készített marketingtervek
Néhány példány az általunk készített marketingtervekből