FB pixel

Öltöny, nyakkendő, „én vagyok az atyaúristen” attitűd – tényleg ilyenek a marketingesek?

2021-11-15
Szerző: Clientfactory
Referenciák

Sztereotípiák mentén éljük az életünket. Akár szeretnénk, akár nem, kialakul bennünk egy kép, egy érzés, amit egy bizonyos embertípushoz, esetleg szakmához társítunk. Rendelkezünk egy érzéssel, elképzeléssel azzal kapcsolatban, hogy milyen személyiségtípussal bírnak az ügyvédek, a zenészek, a brókerek, a focisták, a mérnökök, a pedagógusok, a takarítók, vagy épp a marketing szakemberek. 

Ügyfelünknek, Séra Jánosnak, a FormaFény Kft. – ipari villanyszereléssel foglalkozó vállalat – ügyvezetőjének szintén volt egy elképzelése azzal kapcsolatban, hogy milyenek lehetnek a marketingesek. A nem feltétlenül pozitív kép azonban nem tántorította el őt attól, hogy céljai elérése érdekében kapcsolatba lépjen egy ügynökséggel. Nagy öröm számunkra, hogy mi lehetünk azok a szerencsések, akiknek bizalmat szavazott. 

Egy sikeres együttműködésen már túl vagyunk, de a közös munkának még koránt sincs vége!

Az, hogy Jánosnak milyen kép élt a fejében a marketingesekről, mit gondol most, illetve, mit kapott az ügyfélprofil-elemzés szolgáltatásunktól, az alábbi interjúból kiderül. 

Séra János, a FormaFény Kft. ügyvezetője

 

Hogyan és miért fogalmazódott meg Önben az, hogy egy marketing ügynökség segítségét kell kérnie?

2021 első negyedében nehezen indult be az üzlet, függetlenül attól, hogy az előző év végén már az összes munkánk le volt fixálva. A Covid-19 okozta visszaesést egy marketing ügynökség segítségével szerettük volna megfékezni. Abban bíztunk, hogy egy jó marketing csapat segíthet nekünk új ügyfeleket szerezni. 

Miért pont az ügyfélprofil-elemzés szolgáltatásunkkal indítottak és nem a lead generálással?

Kőrösi Eszterrel, a Clientfactory értékesítőjével az első megbeszélésünk alkalmával még arról beszélgettünk, hogy új ügyfeleket szeretnénk szerezni. Menet közben azonban – a koronavírus lecsendesedésével és a szigorú szabályozások feloldásával – beindult az üzlet, emiatt már nem volt szükségünk plusz megbízókra, mivel nem tudtuk volna kielégíteni az igényeiket. A fókusz áthelyeződött a meglévő ügyfeleinkre, hogy minél inkább „magunkhoz láncoljuk” őket. Ekkor Szép Roland – a Clientfactory marketing tanácsadója – és Eszter, azt javasolták, hogy egy ügyfélprofil-elemzéssel indítsuk el a folyamatot. 

Milyen elvárásokkal vágtak bele az ügyfélprofil-elemzésbe?

Az elvárásunk az volt, hogy megtudjuk azt, melyik ügyfeleink képviselik a fő csapásvonalat, tehát kik azok, akik leginkább húzzák a szekeret. Ennek az információnak a birtokában pedig a későbbiekben szeretnénk minél mélyebb kapcsolatot kiépíteni a megrendelőkkel, illetve az igényeiket minél jobban megismerni és eleget tenni azoknak. Én ezt a megbízást egy hosszú távú befektetésnek tekintettem. 

Hogyan látja, az elvárásoknak eleget tudtunk tenni?

Az ügyfélprofil-elemzés által sokkal többet, átfogóbb eredményt kaptunk, mint amire számítottunk. Tehát én nagyon meg vagyok elégedve Eszter és Roland munkájával. Mindketten nagyon kedvesek, aranyosak, és ami a legfontosabb, hogy a munkájukat maximálisan jól végzik, legalábbis mi, amit szerettünk volna, azt megkaptuk, sőt igazából még egy kis pluszt is adtak hozzá. 

Mi volt ez a plusz?

Sejtettük, hogy melyik cégek képviselik a vezérvonalat – és ezt az elemzés vissza is igazolta –, az azonban meglepő volt, hogy milyen sokrétű elemzési eredményeket adtak át nekünk. Egyáltalán nem számítottam rá, hogy ilyen részletesen át lesz látva és láttatva több mint három évre visszamenőleg a tevékenységünk, az ügyfélkörünk. 

Mi az, amit megváltoztat vagy megváltoztatott a cégükben az ügyfélprofil elemzés eredménye?

Az elvállalt munkák prioritását mindenképp megváltoztatta. Megnéztük, hogy melyik partnerünk hozta az elmúlt egy-két évben a legtöbb forgalmat, és rá kellett ébrednünk, hogy most őket eléggé hátra helyeztük a prioritások között, mivel egy vendéglátó egységről van szó – amely szegmens jól tudjuk, hogy manapság nem épp a virágkorát éli. Az elemzés hatására azonban előre vettük őket, kommunikáltuk feléjük, hogy továbbra is szeretnénk együtt dolgozni velük, és a továbbiakban nagyobb figyelemmel kísérjük őket. 

A Clientfactory csapatával az elejétől a végéig zökkenőmentes volt az együttműködés?

Igen, már az elején sikerült megtalálnunk a közös hangot. Akikkel én kapcsolatba kerültem, mindenki teljesen emberi volt, senki nem lebegett a föld felett, hogy ők a nagy marketingesek. Bennem egyébként egészen más kép élt, azt hittem, hogy öltönyös, nyakkendős emberekkel, „én vagyok az atyaúristen” attitűddel fogom szembe találni magam – ami valószínűleg annak tudható be, hogy korábban nem kerültem kapcsolatba egy marketing ügynökséggel sem. De abszolút megdőltek a sztereotípiáim, pozitív csalódás volt a találkozó és az együttműködés is.

A jövőben nagyobb hangsúlyt szeretne fektetni cége marketingtevékenységének felerősítésére?

Igen, a jövőben szeretnék egy olyan biztonságot tudni a cégem mögött, amiről én azt gondolom, hogy a vállalatnak a gyengesége volt. Korábban azt gondoltam, hogy a marketingre nincs szükség. A munkák jönnek, megcsináljuk, kiszámlázzuk, viszlát. De azt tapasztaltam, hogy hiába végezzük jól a munkánkat, ha az nincs kommunikálva, megragadunk egy bizonyos szinten. Eddig maga a munkánk volt az egyetlen kommunikációs eszköz, amivel operáltunk, de ez már nem elég. Eljutottunk arra a fejlettségi szintre, hogy már szükségünk van egy marketingstratégiára, amellyel a cég profizmusát is növelni tudjuk. Ehhez pedig egy olyanfajta szaktudás kell, ami nekem nincs meg, viszont azt tudom, hogy mire van a cégnek szüksége, hogy Önökre van szükségünk. 

Ügyvezetőként szerintem az a feladatom, hogy tisztán lássam azt, hogy mit, hogyan kell megoldani, és olyan szakemberekkel tudjak kapcsolatba kerülni, akik ezt képesek jól kivitelezni. Ha mindent magam akarnék megoldani, soha nem aludnék, aminek azt hiszem, nem lenne jó vége. 

Önnek van még ideje az alvásra? Vagy mindent maga szeretne megoldani, és a túlterheltség, a kimerültség az, ami meghatározza mindennapjait?

Egy terhet mi levehetünk a válláról! A marketinget tudja biztos kezekben, fektessen Ön is a hosszú távú sikerekbe! 

Ismerje meg, hogy milyenek valójában a marketing szakemberek! Lépjen velünk kapcsolatba és együtt biztosan megtaláljuk azt az irányt, ami a céljaihoz a leginkább illeszkedik!