FB pixel

Nehéz helyzetben a világgazdaság! Miként kínálhat segítséget ma egy marketing ügynökség?

2022-03-23
Szerző: Clientfactory
Szakmai blog

A világgazdaság az elmúlt években hatalmas fordulatot vett. Két évig küzdöttünk a koronavírus járvánnyal, majd amikor már épp látni véltük a pandémia végét, kitört az orosz-ukrán háború. Még mielőtt rendeződhettek volna a gazdasági állapotok, csak még kilátástalanabb körülmények között találtuk magunkat. 

Mindez a vállalatok számottevő részét nehéz helyzetbe sodorta, hiszen sokrétű változáshalmazzal kellett, és mai napig is kell megbírkózniuk. Gondoljunk csak a hihetetlen nyersanyaghiányra, az akadozó ellátási láncokra, az egekbe szökő energiaárakra, vagy a magas inflációra. 

Az egész világot megrázó járvány, illetve a háború gazdasági hatásai szépen lassan minden szektorba begyűrűznek, minden vállalat elé akadályokat gördítenek. Ezeket a szerencsésebbek, illetve a felkészültebbek kezelni tudják, míg mások nem képesek megbirkózni a nehézségekkel és végérvényesen bezárják kapuikat. 

A gazdasági helyzet negatív következményei a hőre lágyuló műanyaghulladékok átvételével és újrahasznosításával foglalkozó Holofon Zrt.-t sem kerülték el. A vállalat a beletörődés helyett azonban kezébe vette sorsa irányítását és a fennmaradás érdekében úgy döntött, hogy egy marketing ügynökség segítségével megoldást talál problémájára. Nagy öröm számunkra, hogy mi vagyunk az az ügynökség, akinek a Holofon Zrt. bizalmat szavazott.

Horváth Ádámmal, a Holofon Zrt. ügyviteli igazgatójával az iparágukat érintő gazdasági problémákról, illetve annak megoldásáról beszélgettünk. 

Mi volt az a probléma, amit miatt úgy döntöttetek, hogy egy marketing ügynökség segítségét kéritek?

Tíz éve fix partnerekkel dolgozunk, mind beszállítói, mind vásárlói oldalon. Az utóbbi időben tapasztalt piaci váltás miatt azonban a beszállítóink egy része a nagyobb nyereség reményében elhagyott bennünket. Szükségünk volt egy olyan támogató csapatra, aki a lehetséges beszállítókat felkutatja. Nekünk erre sem erőforrásunk, sem kidolgozott stratégiánk nem volt, emiatt határoztunk úgy, hogy felvesszük a kapcsolatot egy ügynökséggel. Reméltük, hogy ti hatékony megoldással tudtok majd szolgálni.

Konkrétan milyen piaci váltást tapasztaltatok?

Egyrészt Európában az orig alapanyag (primér műanyag, amit a kőolaj származékból állítanak elő) tekintetében van egy általános hiány. A vállalatoknak a hiányzó mennyiséget valamivel pótolni kell, ennek okán – akinek a terméke lehetővé teszi –, ha korábban nem is, a kényszer hatására már biztosan elkezdett nyitni az újrahasznosított anyagok irányába. Másrészt a cégek többsége zöldülni akar, az egyre szigorodó EU-s jogszabályok betartása, illetve a marketing stratégiájuk erősítése érdekében. Ezt az amúgy is kaotikus helyzetet tetőzte még az orosz-ukrán háború kitörése, ami a forint extrém gyengülését, az áruhiány növekedését és az import akadozottságát csak tovább fokozta. Mindezek eredményeképpen megnövekedett az újrahasznosított anyagok iránt a kereslet, a hulladék ára hihetetlenül megemelkedett, az újrahasznosítással foglalkozó vállalatok dolga pedig jóval nehezebbé vált. 

A gyakorlatban ez mit jelent, a működéseteket mennyiben befolyásolja az, hogy a hulladék beszerzése nem megy olyan olajozottan, mint korábban?

Saját alapanyag készleteinket már feléltük, így csak annyi hulladékkal tudunk dolgozni, amennyi aktuálisan beérkezik hozzánk. Emiatt működésünk hektikussá vált. Míg egyik héten 20%-kal kell csökkentenünk a gyártást, addig másik héten teljes kapacitással tudunk üzemelni. Viszont az, hogy mi lesz a következő hetekben, senki sem tudja. 

Az egyik legrégibb telemarketing taktikát vetettük be, hideghívásba kezdtünk, így szerettünk volna beszállítókat szerezni nektek. Milyen eredményekre számítottatok, amikor belevágtunk a szolgáltatásba?

Elég pontosan körülhatároltuk azt, hogy milyen eredményt szeretnénk elérni. Ötven darab olyan beszállító elérhetőségét akartuk megkapni, aki nyitott lenne a Holofon Zrt.-vel való tárgyalásra. Az elvárásunk nemcsak teljesült, de még kicsit túl is szárnyaltátok azt. 333 hívást indítottatok a hulladékkezelő, hulladék kereskedő és gyártó cégek döntéshozói felé. 57 teljes választ kaptatok, akik közül szinte mindenki nyitott volt arra, hogy tárgyaljanak velünk a műanyag hulladék áruba bocsátásáról.

Látjátok már, hogy hány valós üzletet tudtok kötni? 

A beszállítókkal való kapcsolatfelvétel, tárgyalás még folyamatban van. A megállapodás nálunk egy kicsit hosszabb folyamat, mivel a nulladik lépésben mindig mintát kérünk, amit a laborban megvizsgálunk. Ha a hulladék összetételét tekintve megfelelő, akkor tudunk az üzletről érdemben beszélni. De egyelőre úgy látjuk, hogy az általatok összegyűjtött beszállítói lista kifejezetten jó, ha várakozásaink beigazolódnak, a listán szereplő beszállítók több mint felével sikerül megállapodást kötnünk, ami nagyon nagy szó. Ezáltal egy időre biztosan megoldódnak a problémáink. 

A Holofon Zrt.-vel való közös munka rávilágított, hogy egyes szegmensekben még mindig jól működik a sokak által lebecsült régi telemarketing taktika, a hideghívás. Meggyőződésünk, hogy egyetlen marketing módszert sem szabad önkényesen félresöpörni, hiszen a legfontosabb, hogy minden cégnél rábukkanjunk arra a technikára, amivel a kitűzött célok elérhetőek.

Legyen szó bármilyen gazdasági helyzetről is, a marketing sokrétűségének és sokszínűségének köszönhetően, mindig rá lehet találni a legjobb, leghatékonyabb megoldásra!