Egy vállalkozás növekedésének és tartós sikerének megúszhatatlan része, hogy hatékonyan tudják bemutatni értékeiket a megfelelő célközönségnek, vagyis úgy, hogy az üzenet pontosan ott ér célba, ahova céloztuk.
A B2B szektorban a döntéshozók figyelmét megragadni bizony kihívás, így világosan és egyértelműen meg kell mutatnunk, miben rejlik cégünk erőssége, milyen olyan egyedi megoldásokat tudunk kínálni, amelyekből biztosan érzi, hasznosak lehetnek számukra. Egy jól összerakott értékesítési stratégia nemcsak új ajtókat nyithat ki előttünk, hanem olyan hosszú távú kapcsolatokat is szerezhetünk, melyek későbbi win-win szituációkat eredményezhetnek.
Nézzünk egy olyan példát, ahol mindent megtesznek a hosszú távú sikerességért!
A Patent Csoport a Nyugat-Dunántúl egyik legjelentősebb és leginnovatívabb vagyonvédelmi vállalkozása. Több, mint 30 éve biztosítja ügyfelei személy- és vagyonbiztonságát. A magyar tulajdonban lévő cégcsoport folyamatos kutatásokkal, fejlesztésekkel és tudatos generációváltással dolgozik azon, hogy a jövőben is tudja garantálni a biztonsági szolgáltatás magas minőségét magán és vállalati intézményi ügyfelei számára.
Milkovics Lászlóval, a Patent Csoport üzletfejlesztési igazgatójával arról beszélgettünk, milyen kihívásokkal szembesültek az utóbbi időben, és milyen megoldásokat találtak ezek leküzdésére. Az igazgatóval elemeztük a Clientfactory-vel való együttműködés létjogosultságát, és hogy milyen szerepet játszhat a B2B leadgenerálás a cég jövőjének alakulásában.
Milkovics László, a Patent Csoport üzletfejlesztési igazgatója
C.F.: Milyennek látja a Patent Csoport élőerős - B2B - üzletágának a helyzetét?
M.L.: Egy nagy, több mint 10 milliárdos árbevételű cégcsoport vagyunk. Büszkén mondhatom, sok mindent elértünk az elmúlt években. Az élőerős üzletágunk az egyik legnagyobb, és ezzel együtt a legösszetettebb szolgáltatást nyújtja a vagyonvédelem területén. Sok nagy céget, jelentős intézményt védünk és azt gondoljuk, hogy a minőségi munkára még többnek lenne igénye. Keressük azokat a megoldásokat, amelyek kaput nyithatnak új, potenciális megbízók felé. Ezért döntöttünk úgy, hogy szükségünk van egy új módszerre, ami célzottabban juttat el minket a döntéshozókhoz.
C.F.: Hogyan kerültek kapcsolatba a Clientfactory-vel?
M.L.: Igazából a Clientfactory talált ránk. Napi szinten rengeteg e-mailt kapunk, de a Clientfactory üzenete valahogyan többünket is megfogott a cégvezetésben. Az e-mail személyesnek hatott, konkrét ígéretet tartalmazott, tiszta volt és csak a szükséges mértékben tolakodó. Ennek köszönhető, hogy elindult egy beszélgetés közöttünk.
C.F.: Voltak kezdeti fenntartásai a megkeresésünkkel kapcsolatban?
M.L.: Őszintén szólva, igen. Én szkeptikus vagyok az ilyen típusú módszerekkel, mert általában nem tartom szimpatikusnak a hideg megkereséseket. De az üzleti életben nem az a lényeg, hogy mi szimpatikus, hanem hogy mi működik. Úgy voltam vele, ha nem próbáljuk meg, akkor biztos nem lesz eredmény. És mivel az már a kezdeti beszélgetésekből kiderült, hogy más az Önök sales megközelítése, adtunk egy esélyt az együttműködésnek.
C.F.: Melyik szolgáltatásunkat vették igénybe?
M.L.: A B2B leadgenerálási szolgáltatásukat választottuk, amelynek célja, hogy elérjük a döntéshozókat, akik esetünkben a céges vagyonvédelemről döntenek. Ez a módszer remekül kiegészítheti az eddigi marketinges, sales-es eszköztárunkat.
C.F.: Hogyan értékelné az eddigi együttműködést?
M.L.: A kommunikáció és az együttműködés gördülékeny, a kollégáik nagyon profik. A szakmai hozzáértésük az, ami meggyőzött minket. Eddig minden a megbeszéltek szerint halad. Ha a kampány tényleg hozza a várt üzleti eredményeket, akkor azt mondhatom majd, hogy egy tartós és jó partnerséget alapoztunk meg. Viszont már most látok egy extra hasznot számunkra: Az értékesítési szemléletünkben történt változást. Kezdjük felismerni, hogy nem csak magunkat kell dicsérni, hanem az ügyfelek igényeit kell jobban megismerni. De az igazi változás majd akkor jön, ha az üzletkötési eredményeink láthatóak lesznek. Ha ez megtörténik, akkor biztosan ajánlani fogom másoknak is a szolgáltatásukat.
C.F.: Mik a terveik a kampány elindítása után?
M.L.: Most zajlanak az utolsó egyeztetések és nemsokára indul a kampány. Onnantól kezdve folyamatos közös munka veszi kezdetét, amelynek célja, hogy hosszú távú sikereket hozzon. Mint ahogyan már mondtam, vannak kétségeim, de nyitottan állunk a dologhoz, mert egyértelmű, ahhoz, hogy jobb eredményt érjünk el, más módszereket is kell használnunk. Az üzleti életben végül is mindig a gazdasági siker számít, és remélem, hogy a Clientfactory-vel közös kampánynak ez lesz az eredménye.
A Patent üzletfejlesztési igazgatójának lendületes és nyitott hozzáállása jól tükrözi, hogy nem félnek új utakra lépni még a kezdeti fenntartások ellenére sem. Az okosan megtervezett, személyre szabott megközelítés segít abban, hogy a cég egyediségét és kiemelkedő szakmai tudását szélesebb körben is elismerjék.
Ha Ön is szeretné felfedezni, hogyan érheti el a legfontosabb döntéshozókat, keressen minket bizalommal! A céltudatos kommunikáció ugyanis nem csupán lehetőség, hanem az üzleti siker egyik legfontosabb építőeleme!