FB pixel

Miért ne csavard le a marketinget, amikor jól megy?

2021-06-14
Szerző: Clientfactory
Szakmai blog

Pörög az üzlet, egymást érik a megbízások, a megrendelések. Sínen vagyunk. Álljunk le! – nem egy partnerünktől hallottuk már ezt. 

A sikeres marketing sokakat arra késztet, hogy megelégedjenek az elértekkel, hátradőljenek, és megálljt parancsoljanak mindenfajta kifelé irányuló kommunikációnak, hirdetésnek, marketingtevékenységnek. 

Ennek jellemzően a legfőbb oka, hogy a megkeresések hirtelen megugrását egyszerűen nem tudják kezelni. Értékesítési vagy szolgáltatási osztályuk a korábbi szinten ragadt. És hiába indult be a cég, hiába léptek egy felsőbb szintre, ezt nem tudják kihasználni. Mert nem is akarják. Így inkább behúzzák a kéziféket és parkolópályára helyezik vállalkozásukat. 

De gondoljon csak vissza a kezdetekre! Miért lett Önből vállalkozó?

Talán nem többet szeretett volna az élettől? Jobb életszínvonalat, fejlett céget, több ügyfelet, több bevételt és nagyobb sikereket? Akkor hogyan dönthet a megtorpanás mellett?

Ahhoz, hogy folyamatos legyen a növekedés, az előrelépés, nem elég, ha egyszer sikerre viszi a marketinget. Ahhoz, hogy a fellendülést ne meredek visszaesés kövesse, nem lehet csak a meglévő ügyfélkörre apellálni. 

A csúcson kell abbahagyni?

A marketinget nem elég egyszer a csúcsra járatni, folyamatos törődést igényel. 

Az aktivitásnak állandónak kell lennie. Ez nem azt jelenti, hogy minden egyes nap bejegyzések tömkelegével kell elhalmozni a közösségi média felületeit, hogy ezáltal az agyára menjen minden követőnek. Sokkal inkább a kommunikációs csatornák szüntelen erősítése, frissítése terén kell aktívnak lenni. 

Nem számíthat arra, hogy egyszer beállítanak Önnek egy kampányt, majd az örökre hozni fogja az eredményeket és minden olajozottan működik, saját magától. 

Az online térben pillanatok alatt 180 fokos fordulatot vehet a világ. Egymást érik a frissítések, a módosítások. Épp emiatt az online marketing sikerét a folyamatos törődés, gondozás, a legújabb fejlesztésekhez, trendekhez való szoros illeszkedés adja. 

Ha egyik napról a másikra gátat szab a jól bevált marketingfolyamatoknak, minden korábbi tevékenység kárba vész. Gondoljunk csak a vállalati weboldal Google helyezésére. Ha nem jelennek meg újabb tartalmak, nem optimalizálja honlapját, gyorsan hátra sorolódik a keresőmotor találati listáján. Minden korábbi munka kárba vész, és csak jelentős idő- és pénzveszteség árán állítható vissza a korábbi szintre. 

Nem a marketinget kell lekapcsolni, inkább a többi részleget kell felturbózni!

Nem tudja kiszolgálni a megnövekedett igényeket? Azt jelenti, hogy a megbízott marketing ügynökség valamit nagyon jól csinál. Ne állítsa le őket, haladjon inkább a fejlődés útján! 

De nagyon fontos, hogy mellette vállalkozása egyéb osztályaira is kiemelt figyelmet fordítson. Bővítse a munkavállalói számát, fejlessze irodáját, üzemét, vagy csak egész egyszerűen egyes marketing kampányokat állítson le és a leadgyűjtés helyett koncentráljon például a márkaépítésre.

A sikeres marketing a legjobb, legnyereségesebb beruházás! Nemzetközi marketing ügynökségként tevékenységünkkel mi ezt bizonyítani is tudjuk. Tegyen bennünket próbára és érjünk együtt a csúcsra!