A marketing tevékenység tervezése az építőiparban.
Szabó Bencét, a HÁSZ Kft. ügyvezetőjét kérdeztük szolgáltatásunkról. Piacbővítési szolgáltatásunk keretében részletes piacelemzést végzünk, és folyamatban van egy teljes körű marketingstratégia kialakítása a cég részére. Szabó Bence osztotta meg egy interjú során eddigi tapasztalatait.
Clientfactory: Milyen céllal kezdted el a munkát a cégünkkel, és miért a Clientfactory-t választottad?
Szabó Bence: “Úgy gondolom, hogy 2019-ben csúcsosodott ki az építőipar, mi pedig próbálunk egy kicsit a jövőre fókuszálni a munkatársammal, mindig egy kicsit előre tervezni. Eddig mindig voltak megkereséseink, de úgy gondoljuk, hogy ennek ellenére is, a folyamatos fejlődéshez kell invesztálni a marketing tevékenységbe.
Emellett a cégünk folyamatosan növekedett, és 2019-re már akkora árbevételt értünk el, olyan nagy lett a cég struktúrája, hogy úgy éreztük tudatosabb tervezésre van szükség. Akkor elkezdtem ezzel foglalkozni, és egy konferencián találkoztam Marozsák Szabolccsal, a Clientfactory egyik ügyvezetőjével, akinek az előadása felkeltette az érdeklődésemet.
Az előadás során beszélt az új ügyfél leadek-ről, és a munkatárs toborzásról is. Később, amikor felvettük a kapcsolatot már nagyon kíváncsi voltam a Clientfactory szolgáltatásaira.”
CF: Miért gondoltad, hogy szüksége van a cégednek egy ilyen elemzésre és marketingstratégiára?
SzB: “Ahogyan korábban már említettem, a cég életében mindig jöttek a megkeresések vagy korábbi megrendelőktől, vagy tervező csapatoktól, ezért eddig nem folytattunk semmilyen marketing tevékenységet. De úgy gondolom, hogy ha a marketingre szánunk kellő energiát, időt és pénzt, akkor az eddig kiaknázatlan lehetőségeket is kihasználhatjuk.
Tamás társammal nagyvonalakban tisztában vagyunk vele, hogy kik tartoznak a célközönséghez, kinek kell ajánlatot adni, melyik megrendelővel kell jobban foglalkozni, de ez eddig nem volt ennyire tudatos tevékenység. Ezért a vállalkozást néha terheljük olyan ajánlatkérésekkel, amikkel nem kellene foglalkoznunk, de mégis mindig bekerülnek a rendszerbe.
Ezt szeretnénk szűrni a Clientfactory segítségével. Megtalálni azt a célközönséget, akinek el tudjuk adni a szolgáltatásainkat, és a megrendelő is jól jár, mert az a szolgáltatáscsomag, amit mi ajánlunk, az valóban megfelelő és személyre szabott lesz a számára. Szűrni szeretnénk a megrendeléseinket, hogy a háttérbe szoruljanak a kisebb munkák, vagy az olyanok, amikben nem vagyunk erősek, és azokra a megrendelőkre koncentráljunk, akik valóban komolyan gondolják. Fontos, hogy a megrendelés volumene és struktúrája a cégünk profiljával is összhangban legyen.
Tulajdonképpen röviden megfogalmazva hatékonyságot szeretnénk növelni a célközönség megtalálásával, és megfelelő megszólításával.”
CF: Még zajlik a stratégia kialakítása és az elemzés, számítottál rá, hogy ilyen részletes elemzést fogsz kapni? Mi a véleményed erről, hatékonyabbnak tartod ezt a fajta adatokon alapuló piacbővítést, mint az eddigi megközelítéseket?
SzB: “Abszolút, kapunk egy olyan átfogó adatbázis és egy olyan rálátást a cégben zajló folyamatokra, ami kristálytiszta képet biztosít számunkra. Egyértelművé válik, hogy mi az az irány, ami felé el kell mozdulnunk, mindez reális tényekre alapozva. Emiatt nagyon örülök neki, hogy belevágtunk ebbe az elemzésbe és piacbővítési kampányba.”
CF: Milyen eredményeket vársz el a piacbővítési kampánytól?
SzB: “Egy 10-20%-os árbevétel növekedést szeretnék elérni, illetve ami nagyon fontos, hogy nagyobb fókusz kerüljön azokra a potenciális megrendelőkre, akik tényleg velünk akarnak dolgozni. Szeretném a vállalkozást tehermentesíteni azoktól az ajánlatkérőktől, akik igazából csak egy sokadik ajánlatot szeretnének.”
CF: Az eddigi közös munka alapján mit emelnél ki, ami szerinted a legnagyobb pozitívuma, előnye a Clientfactory-val való munkának vagy ennek a szolgáltatásunknak?
SzB: “A munkaerő toborzással kapcsolatban kezdtük el együtt dolgozni, és már az is egy nagyon eredményes közös munka volt. Mi elakadtunk az új munkaerő megtalálásában, a klasszikus platformokon hiába hirdettünk, de az Expressz toborzás kampánnyal 1-2 hónap alatt, 5 asztalos kollégát sikerült leszerződtetni, akik azóta is velünk vannak. A rendszere nagyon jól előszűri a jelentkezőket.
A Piacbővítési kampány kapcsán még ugye nagyon az elején vagyunk, most jön majd a stratégia közös megfogalmazása, de már most úgy látom, hogy ilyen előkészítéssel a Marketingügynökség hozni fogja a várt eredményeket.
A statisztikák előállítása során azt tapasztalom, hogy halványan volt egy kirajzolódott képünk, hogy mit kéne csinálnunk a cég eredményesebb működése érdekében, de nem volt ennyire pontosan, világosan kidolgozva a megfelelő stratégia, mint ahogyan ez a szolgáltatás keretében alakul.”
Ajánlanád a Clientfactory-t más cégvezetőknek, ha igen, miért?
“Abszolút, mind a toborzással kapcsolatban, ami nagyon jó hatékonysággal működik, mind a piacbővítéssel kapcsolatban nagyon pozitívak a tapasztalataim.”
Hogyan látod a jövőbeni együttműködést a céggel, milyen célokat tűzöl ki?
“Nagyon várom, hogy az elemzés végére érjünk, azok a következtetések, amiket képesek leszünk levonni, biztosan sokat fognak segíteni a cég hatékonyságában. Kíváncsian várom a marketing tervet és az ehhez kapcsolódó feladatokat is a megvalósítás fázisában.
Szeretnék továbbra is együtt dolgozni a Clientfactory csapatával, hiszen egy nagyon rugalmas, segítőkész, lendületes csapatról van szó, akikkel jó együtt dolgozni.”
Ha Ön is szeretne egy hatékony marketing megvalósítási tervet a céljai eléréséhez, keressen minket bizalommal!
Amennyiben további kérdései vannak a szolgáltatással kapcsolatban,ezeken az elérhetőségeken ér el minket!
A szolgáltatásról az alábbi gombra kattintva tudhat meg többet! Töltse ki az oldalon található kérdőívet, hogy személyre szabottan válaszolhassunk Önnek!