Avagy a marketing költségek eltékozlásának sokak által nap mint nap alkalmazott módszere
„Mindenki magából indul ki.” Igen, ez tényleg így van, tapasztaljuk az emberek hozzáállásából. De ezt a megközelítést érdemes száműznünk, ha a marketingről, vevőszerzésről van szó!
„Ahhoz, hogy a célcsoportunk nekünk megfelelően viselkedjen, meg kell találnunk azt, ami fontos nekik. Nem azt, amiről azt gondoljuk, hogy fontos nekik… Mielőtt beszélni kezdünk, meg kell tudnunk, mit akar a közönségünk hallani. Ezután az ő nyelvezetükön kell megszólítanunk őket. Különben csak önmagunkhoz fogunk beszélni” – miközben csak kreatív vakságunkban bolyongunk.
A brit reklámvilág fenegyereke, Dave Trott Kreatív vakság című kötetében remekül ragadta meg a lényeget! A marketingesek feladata megtudni, hogy az adott célcsoportnak mi fontos és mire fognak reagálni.
A professzionális ügynökségek nem a saját kreativitásukban fürdőznek. Nem öncélúan és makacsul hajhásszák saját elképzeléseiket. Tudatosan építkeznek, valós tényekre támaszkodnak.
Hogyan találjuk ki, hogy mivel és hogyan érdemes megszólítani a lehetséges vásárlóinkat?
Adatgyűjtés, alapos kutakodás, felmérések és átfogó ismeretek a konkurensekről, a piaci helyzetről, a célcsoportról – ezekre mindenképp szükség van, mielőtt bármilyen irányított marketing tevékenységbe kezd.
A professzionális piackutatás alapfeltétele a piac nagyarányú bővítésének vagy egy új piac nyitásának.
A cégvezetők az esetek nagy részében ezt az alaptételt figyelmen kívül hagyják. A marketing- és reklámtevékenységeket is megfelelő célzás nélkül indítják útjára. Így nem csoda, hogy a kampánnyal megcélzottak töredékéből lesz csak ajánlatkérő vagy vásárló.
A piackutatás a legértékesebb dolgot szolgáltatja: adatot.
Információ nyerhető arról, hogy vajon a kifejlesztett termékre/szolgáltatásra van-e kereslet, és ha igen, akkor kik lennének azok, akik valós érdeklődők lennének.
Minél több az adat, annál célravezetőbb döntéseket lehet hozni. És minél jobbak a döntések, annál sikeresebb a vállalkozás.
Kreativitás nélkül nem lehet nagyot alkotni!
Az alkotóerőnek, az ötleteknek azonban célszerűen összegyűjtött és okosan elemzett adatokon kell alapulnia. A pusztán érzelmi alapú, saját meggyőződésből származó döntések könnyen tévútra vezetnek! A kreatív vakság túl sokszor okozott már anyagi veszteséget a marketing területén.
A siker titka a bizonyított, objektív tényekkel alátámasztott adatokra épülő kreativitás.
Nem tudja biztosan hogyan és mivel érdemes megszólítani a potenciális vevőit?
Új terméket vezetne be a piacra? Új piacot szeretne nyitni?
Készíttesse el velünk piackutatást!
Mi megkönnyítjük és hatékonyabbá tesszük az értékesítési folyamatait. Feltárjuk az adott piac működését, és meghatározzuk, hogy mi a legrelevánsabb üzenet a potenciális ügyfelek számára. Összegyűjtünk minden értékes adatot, amit tudnia kell, hogy Önnek már csak az értékesítésre kelljen koncentrálnia!