A J.T. Ruhaipari Kft. HR tanácsadójával, Hajdrik Ágnessel beszélgettünk.
A szakmailag és emberileg is megfelelő kolléga megtalálása kihívás elé állítja a vállalatok vezetőit, HR munkatársait. A toborzás fokozott problémát jelent az olyan nagyszámú munkaerőt foglalkoztató, és kevéssé frekventált térségben lévő cégek esetében, mint a J.T. Ruhaipari Kft.
A nagybajomi vállalkozás, közel harminc éve foglalkozik magas minőségű felsőruházati termékek gyártásával. A cég mára a térség meghatározó munkáltatójává vált.
A vállalat lendületes növekedése miatt a kisvárosban egyre nehezebb rátalálni az új munkatársakra. A hagyományos toborzási módszerek kudarca után, a cég úgy döntött, hogy innovatív megoldásra van szükségük. Ekkor jött a képbe a Clientfactory Expressz Toborzás szolgáltatása.
Ágival az együttműködésünkről beszélgettünk.
Hogyan találkoztál a toborzási szolgáltatásunkkal?
Amikor elkezdődött a J.T. Ruhaipari Kft.-vel való együttműködésem – megközelítőleg egy évvel ezelőtt – a cégvezetőnek, Gábor Tamásnak már bejáratott, kialakított kapcsolata volt veletek. Ezt a fonalat felvéve könnyen bekapcsolódhattam a folyó keresési projektekbe, annak pedig kifejezetten örültem, hogy ezáltal egy új, hatékony toborzási csatornát is megismerhettem.
Milyen munkakörökbe kerestek kollégákat?
Nálunk folyamatos a létszámbővítés, így az olyan fizikai munkakörre, mint a varrónői poszt, gyakorlatilag állandóan keresünk embereket. De az elmúlt egy évben szellemi, illetve középvezetői pozícióba is vettünk fel több, csaknem tíz kollégát.
Hogyan látod, a szolgáltatásunkkal rövidebb egy toborzási kampány hossza, mint más, hagyományos módszerekkel?
Igen, sokat rövidít a kiválasztási folyamaton az Expressz Toborzás, hiszen az állás célzottan van meghirdetve, illetve az adatbázis egy teljesen jó előszűrési lehetőséget biztosít. Mi már csak azokat az adatokat látjuk, amelyek valamilyen szinten megfelelnek az elvárásainknak. A folyamat jelentősen rövidebb a hagyományos hirdetéses, önéletrajz feldolgozásos módszernél.
Jellemzően mennyi idő alatt találjátok meg új kollégáitokat?
A leszűrt jelölteket felhívni tényleg csak pár nap kérdése, ha van rá belső erőforrásunk. Mind a fizikai, mind a szellemi munkakörökre gyorsan, jellemzően akár egy héten belül megtaláljuk az ideális embert. Abban az esetben viszont, ha nincs megfelelő jelölt, új keresést indítunk, módosítjuk a profilt vagy a munkakört.
Mi okoz nehézséget számotokra a toborzás során?
Vannak viszonylag speciális munkaköreink, amelyekhez komplex tudás szükséges. Például kerestünk olyan kontrollert, aki ruhaipari rálátással is rendelkezik, illetve fejlett Excel és informatikai ismeretekkel is bír. Ilyen személyt még egy nagyvárosban sem egyszerű találni, nemhogy a nagybajomi térségben. De már a varrónői pozíciók betöltése sem egyszerű, ugyanis a környékről aki akart a cégnél dolgozni, az már járt nálunk. Emiatt egyre inkább ki kell szélesítenünk a kört, ahonnan próbálunk munkaerőt bevonzani.
A fiatal, pályakezdő munkaerő megtalálását pedig nehezíti az a tény, hogy a ruhaipari szakképzés gyakorlatilag megszűnt, így a munkaerőpiacra frissen belépő álláskeresők között nem igazán találni kifejezetten ebben a szakmában elhelyezkedni akaró jelölteket.
Volt már olyan pozíció, amire nem találtatok kollégát?
Tamás másfél évvel ezelőtt került a cég élére, az elmúlt időszakban nemcsak a pénzügyi és működési folyamatok oldaláról, hanem szervezeti felépítés szempontjából is próbálta hatékonyabbá, eredményesebbé tenni a vállalatot. Emiatt a múlt évben több új munkakör is létrejött, a szellemi területeken főként ezek betöltésére kerestünk kollégákat. Előfordult az is, hogy egy-egy jó jelölt megtalálása esetén rugalmasan kezeltük a betöltendő munkakört, hiszen a munkaerőpiaci lehetőségek nem minden esetben találkoznak az eredeti elképzelésekkel.
A kérdésedre válaszolva, bár effajta változtatások voltak, az Expressz Toborzás szolgáltatásotoknak köszönhetően eddig mindössze egy olyan pozíció volt, amit nem sikerült betöltenünk.
Mit tartasz a szolgáltatásunk legfőbb előnyének?
Legfőbb előnyének én mindenképp azt látom, hogy egy nagyon jól használható, előszűrt adatbázist kapunk, illetve a rugalmasságotokat. Amennyiben a hirdetés első hete után látszik, hogy valami nincs rendben, nem jön elég jelölt vagy nem találtuk el a célcsoportot, akkor ezt tudjuk alakítani menet közben is.
Milyen az együttműködés, a kommunikáció a Clientfactory munkatársaival?
Nekem csak jó tapasztalataim vannak. Fontos számomra a gyorsaság, az azonnali reakció. Ez nálatok maximálisan adott. Bármi kérdésünk felmerült, arra nagyon rövid időn belül kaptunk választ. Továbbá ha összeáll a hirdetési szöveg, az nagyon gyorsan megjelenik a felületeken.
Ajánlanád a Clientfactory szolgáltatását más cégeknek is?
Egyértelműen. Az Expressz Toborzással jóval gyorsabban és hatékonyabban lehet átesni az előszűrési folyamaton, így mindenkinek csak ajánlani tudom.