A marketingesek jól tudják, hogy a nap vagy a hónap végén mindig az számít igazán, hogy mennyi a profit. Az ügyfelek viszont nem mindig csak erre fókuszálnak, hiszen nem egyszer állnak elő azzal, hogy lájkokat szeretnének gyűjteni. Cikkünkből megtudhatja, hogy mennyire számít a követők száma, a kedvelések, a kommentek és a megosztások, tehát hogy tulajdonképpen mire érdemes törekedni a Facebook marketingben.
A követők ideális száma és minősége
Ahhoz, hogy a vevők komolyan vegyék a céget, ajánlott nagyjából 5-7000 követőt összegyűjteni. Amiért egy vállalatnak 100 ezernél több követője van, azért még egyáltalán nem biztos, hogy sikeresebb lesz a közösségi médiában, mint a kisebb közönséggel rendelkező cég. Sőt a Facebook folyamatosan csökkenti az organikus elérések számát. Emiatt nem árt gyomlálni a követők között, főleg amikor láthatóan a célcsoporton kívüliek követik be az oldalt. Ennek az oka: ha nekik feldobja a Facebook a posztot és nem kattintanak rá, az hatással van arra, hogy a bejegyzést hány további ember látja majd. Ezért mindenképpen minőségi követőbázisra van szükség.
Az aktivitás vonzóbbá teszi a céget
Bár sokan azt gondolják, hogy a Facebook kommentek, lájkok, megosztások nem számítanak, valójában mégis fontos szerepük van. A lájkolók extra bevételt jelentenek, ugyanis a követők aktivitása azt mutatja, hogy aktív vásárlók vannak, a vállalat jól működik, így a kívülről érkezők számára is vonzóbbá válik a szolgáltatás. A kedvelések kihatással vannak a relevancia számra is, ami minél magasabb, annál olcsóbb lesz a hirdetés.
Ha az Ön cégénél sincs megállás a fejlődésben, fordítson elegendő figyelmet az online marketingre is. Ha profi segítségre van szüksége, lépjen velünk kapcsolatba!