Expressz Toborzás Marketing szolgáltatás tapasztalatok
Az utóbbi időben rengeteg olyan visszajelzést kaptunk ügyfeleinktől, hogy nehézséget okozott nekik a toborzás. A napjainkra jellemző telített munkaerőpiacon a kevés, nem megfelelő jelentkező, és hosszadalmas, problémás kiválasztási folyamat nehezíti meg a cégvezetők életét. Éppen ezért hoztuk létre Expressz Toborzás Marketing szolgáltatásunkat, amivel megoldást nyújtunk ügyfeleink ezen problémájára.
Olvasson tovább legújabb cikkünk részleteiért, amiben a szolgáltatást igénybe vevő ügyfeleink egyike,
Csík Eszter Natasa, az Energens Könyvviteli és Tanácsadó Kft. operatív vezetője mesél tapasztalatairól.
Mielőtt megbízta volna az Ügyfélgyárat az Expressz Toborzás Marketing szolgáltatás elvégzésével, milyen módon kerestek munkavállalókat a főkönyvelő helyettesi pozícióra?
“A Profession.hu-n és a Facebook-on feladott álláshirdetésekkel, valamint személyes ajánlások alapján.”
Milyen problémákat okozott az Ön, illetve cége számára, hogy nem találták meg könnyen és gyorsan a megfelelő jelentkezőket?
“Elsősorban anyagi veszteséget okozott, hiszen a hirdetések folyamatosan futottak, de eredménytelenül. Ezen kívül pedig az állásinterjúk rengeteg energia és időkiesést eredményeztek. Végül, de nem utolsó sorban, a munkaerőhiány miatt - hogy a cég folyamatosan alacsonyabb létszámmal működött, mint ami ideális lenne - a kollégákra nagyobb teher hárult, és ez rossz irányba befolyásolta a közhangulatot, ami adott esetben akár további felmondásokhoz is vezethetett volna.”
Mennyi ideig kerestek, és milyen eredményekkel munkatársat az adott pozícióra?
“Mivel egy elég speciális tudást igénylő munkakörről van szó, 3 hónapig futottak a hirdetések, összesen 9 jelentkezőnk volt, de egyikőjüknek sem volt megfelelő szakmai tapasztalata.”
Milyen módon történt, és mennyi idő volt az Expressz Toborzás Marketing szolgáltatás előkészítése az Ön részéről?
“Összesen egy 2 órás konzultációra volt szükség az Ügyfélgyár munkatársával, semmi egyéb teendőm nem volt ezzel kapcsolatban.”
Mennyi ideig tartott a toborzás folyamata, hányan jelentkeztek, és milyen minőségűnek ítéli meg a jelentkezőket?
Egyetlen hét alatt 12 jelentkező érkezett, akik közül 4 tökéletesen megfelelt, és már időpontot is egyeztettünk velük a személyes találkozóra. Ilyen mértékű szakmai megfelelést, és ilyen mennyiségű jelentkezőt egyik hirdetés sem hozott.”
Mi tetszett leginkább az Ügyfélgyár Expressz Toborzás Marketing szolgáltatásában?
“Az elképesztő eredményességen kívül a rugalmasságot emelném ki. Minden jelzésemre azonnal reagáltak, szükség esetén a jelentkezők által kitöltendő kérdések módosítása is gördülékenyen és gyorsan zajlik.”
Miért ajánlaná más cégvezetők számára ezt a szolgáltatást?
“Azért ajánlom mindenképpen ezt a lehetőséget, mert egy hatalmas teher kerül le ezzel a vállukról. A cégvezetők általában nem értenek ehhez a területhez, de nem is kell, hiszen a saját szakterületükhöz kell érteniük. Ezért érdemes egy céget megbízni a toborzási folyamat optimalizálásával, akik értenek hozzá, és sokkal hatékonyabban tudják csinálni.”
A szolgáltatás előtt milyen módszerrel válogatta ki a jelentkezők közül a potenciális jelölteket?
“Első lépésként az önéletrajzokat néztem át. Ennek az volt a hátránya, hogy az itt feltüntetett korábbi cégeknek egyesével utána kellett néznem, hogy mivel foglalkoznak, hiszen olyan jelöltekre volt szükségünk, akik könyvelő irodában szereztek tapasztalatot, nem egy cégnél voltak könyvelői pozícióban, ez pedig a cégnév alapján önmagában nem derül ki. Második lépésben egy telefonos beszélgetés következett, aminek keretében feltettem a számomra releváns kérdéseket, amikre az önéletrajzokban nem találtam választ. Harmadik lépés az időpont egyeztetés volt személyes interjúra, majd negyedik lépésben következett maga az interjú, ahol még egy szakmai- és egy személyiségtesztet töltettünk ki a jelentkezőkkel. Így utólag persze nevetségesen hosszúnak, bonyolultnak, és elavultnak tűnik ez a folyamat.”
Az Expressz Toborzás Marketing rendszerével mennyire volt más a kiválogatás?
“Ég és föld! Az új módszerrel bárhol, bármikor rá tudok nézni az adatbázisra, hiszen a telefonomról is elérem, fél másodperc alatt látom a részleteket, hogy áll a jelentkező a számomra releváns kérdésekben, nekem már nem kell utánajárnom semminek. Nagyon felszabadító érzés, hogy minden sínen van, elképesztően meggyorsította a folyamatot. Ha megfelelőnek találom a jelentkezőt, akkor a következő lépésben jöhet egy telefonbeszélgetés, de nekem itt már nem kell kérdéseket feltennem, csak időpontot egyeztetni a személyes találkozóra.
Minden cégvezetőnek ajánlom, hogy felejtsék el a toborzás régimódi folyamatát, és próbálják ki ez az új, sokkal hatékonyabb módszert, az Expressz Toborzás Marketing szolgáltatást, mert nem fognak csalódni, rengeteg pénzt, energiát, stresszt és időt spórolhatnak meg vele!”