A LinkedInt ma már nem csak álláskeresés, toborzás, fejvadász tevékenység céljából használják, hiszen tökéletes marketingplatformot kínál az üzleti stratégia kivitelezéséhez is. Legyen szó kapcsolatok kiépítéséről, érdeklődők bevonzásáról, vagy márkák népszerűsítéséről, a világ legnagyobb szakmai közösségi felületére garantáltan lehet számítani!
A megfelelő LinkedIn stratégiával nagymértékű, releváns forgalom generálható egy cég számára, illetve a brand is jelentősen megerősíthető. Azonban ahhoz, hogy a személyes, illetve céges célok megvalósuljanak, egyáltalán nem mindegy, hogy az adott profil hogyan van felépítve és milyen „viselkedés” társul hozzá.
5 tipp, hogyan kelthet jó benyomást egy LinkedIn profil
1. Professzionális fotó
Az első benyomást mindig a profilhoz társuló fotó adja. Válasszunk nagy felbontású, jó minőségi képet, ami profi, ugyanakkor barátságos, szimpatikus hatást kelt. A komor arckifejezés helyett, mindenképp érdemes mosolyogni! Ám a nyaraláson, vagy a legutóbbi bulin készült vidám fotóknak nem itt a helye, azt tartogassuk inkább a Facebookra vagy az Instagramra. Törekedjünk mind a választott öltözék, mind a testtartás tekintetében üzleties hatást kelteni.
A céges LinkedIn profilok esetében is mind a profilkép, mind a borítókép tekintetében minőségi, kidolgozott fotókra van szükség.
2. Minél több információ
A LinkedInen sok információt, adatot oszthatunk meg magunkról: tanulmányok, tapasztalatok, projektek, díjak, tagságok stb. Ahhoz, hogy a profilunkkal a lehető legjobb benyomást keltsünk, egyetlen részt se hagyjunk üresen, adjunk teljes képet magunkról.
A vállalati oldalon is a teljesség igényére törekedjünk. A „rólunk” részben a cég száraz bemutatása helyett inkább írjunk egy figyelemfelkeltő, színes kis szösszenetet, ami rámutat a vállalat tevékenységére, céljaira.
3. Minőségi tartalom
Rendszeresen posztoljunk szakmai témákról, de akár saját cikkeket is írhatunk. A tartalmakban törekedjünk a lehető legmagasabb minőségi szintet megütni, hiszen nincs is attól kínosabb, ha a hozzászólásokban a kollégák vagy a szakma nagyjai kritikái fogalmazódnak meg.
Az érdekes, hasznos szakmai tartalmak az adott szakterületen gondolatvezetői státuszba emelhet bennünket vagy a márkát, ami a bizalom egyik előfeltétele lehet. Ez a bizalom idővel egyre nagyobb forgalmat generálhat a márka számára.
Fontos, hogy kizárólag szakmai tartalmakra szorítkozzunk, a magánéletünkkel kapcsolatos újdonságokról ne ezen a felületen számoljunk be!
4. Bejegyzések, közvetlenül a LinkedInre
A közösségi oldal algoritmusa előre sorolja azokat a bejegyzéseket, amik közvetlenül a LinkedInre kerülnek ki. Emiatt ha egy cikk egyenesen a LinkedInre van feltöltve, nagyobb sikerek érhetők el vele, mintha a weboldalról osztunk meg egy hivatkozást.
Amennyiben egy LinkedIn-bejegyzés lendületet kap, akár több száz, sőt több ezer olvasója is lehet.
5. Kapcsolatfelvétel
Az ismerőseinken túl nyugodtan felvehetjük a kapcsolatot olyan személyekkel is, akikkel szakmai okokból szívesen érintkeznénk. Törekedjünk arra, hogy minél nagyobb kapcsolati hálót építsünk ki. Kapcsolatfelvételkor akár automatikus üzenetet is írhatunk, de mindenképp úgy fogalmazzuk meg mondandónkat, hogy személyesnek tűnjön.