FB pixel

Kincs az értékesítőnek – a jó ügyfélnyilvántartás 4 ismérve

2022-03-03
Szerző: Clientfactory
Szakmai blog

Az „adat az új olaj” a közismert, egyre nagyobb jelentőséggel bíró kifejezés tökéletesen szimbolizálja, hogy mekkora ereje van az üzleti életben az adatnak. 

Az adatvagyonnal való tudatos gazdálkodás a vállalati stratégiák, innovációk egyik legfontosabb eleme. Persze az adatvagyon alá rendkívül sokrétű információhalmaz tartozik, azonban azok mit sem érnek, ha nincsenek rendszerbe szedve, ha a töménytelen adat között nem lehet rátalálni arra, amire épp szükség mutatkozik. 

Az értékesítők számára kifejezetten fontos, hogy a régi, az aktuális és a potenciális ügyfelek kapcsán megszerzett adatok hozzáférhetőek legyenek a gördülékenyebb, sikeresebb értékesítés érdekében. 


A sikeres értékesítő ért a technológia nyelvén!

Minél több adat kerül egy értékesítő birtokába, annál nagyobb sikerre van ítélve munkája. Az információk tárolására viszont ma már a négyzetrácsos füzet nem kínál megoldást. 

Még a legjobb, legtapasztaltabb salesesnek is az eladások hatékonyságának javítása, mérhetősége és felgyorsítása érdekében szüksége van a digitális eszközökre. 

Egy jól bevezetett sales-napló, CRM-rendszer (Customer Relationship Management), digitális ügyfélnyilvántartás igazi kincs az értékesítők számára. 

De mit tud egy jó ügyfélnyilvántartás, mi a négy legfőbb ismérve? Összeszedtük!

  •  NAPRAKÉSZ

Az ügyfélnyilvántartásban természetesen amennyiben megfelelő módon van vezetve minden adat aktuális. Megtalálható benne, hogy az értékesítő mikor beszélt a partnerrel utoljára, mikor találkoztak, milyen lényeges információk hangzottak el, illetve mi az a jelenlegi projekt, amin dolgoznak, amiről tárgyalnak. Így a saleses még abban az esetben is pillanatok alatt képbe kerülhet az adott ügyfélt illetően, ha az nem várt módon felhívja. De természetesen a tervezett tárgyalásokra való felkészülést is hihetetlenül megkönnyíti egy jól működő, karbantartott ügyfélnyilvántartás. 

  • NYOMONKÖVETHETŐ

Az értékesítési folyamatok technológiai támogatásával könnyen követhető, hogy pontosan mikor kell találkozót leszervezni egy adott ügyféllel, illetve mikor jön el az ideje az egyeztető hívásnak. Rendkívül fontos, hogy az értékesítő az ígéretei szerint cselekedjen, a megbízó kéréseit pedig tiszteletben tartsa. Amennyiben a partner azt mondja, hogy három napon belül visszajelez, akkor nem a legprofibb naponta hívogatni. Ám a megbeszélteket minden ügyfél esetében fejben tartani szinte lehetetlen, a rendszer viszont emlékeztetőket küld erről az értékesítőnek, így garantáltan nem felejtődik el semmi. 


  • FELHASZNÁLÓBARÁT

Egy jól kifejlesztett ügyfélnyilvántartási-rendszer könnyen kezelhető, átlátható, a szükséges adatok rögzítése, frissítése, az adminisztráció nem igényel nagy időbefektetést. A friss információk néhány kattintás után átböngészhetők, pillanatokon belül áttekinthetők. 

  • AZ EREDMÉNYEKET KIMUTATHATÓVÁ TESZI

Mind az értékesítők, mind a cégvezetők számára előnyös, ha a befektetett munka és az elért eredmények kimutathatók. Egy igazán jó rendszerrel ez nem okozhat problémát, hiszen automatikusan legyártja a statisztikákat. Így minden érdekelt fél látja, hogy mi történt napi/heti/havi szinten. Az értékesítés menedzsmentje és a bónusz kalkulálása ez alapján már szinte gyerekjáték.

Egy jó ügyfélnyilvántartás semmihez sem hasonlítható. Ma már elengedhetetlen, hogy az értékesítő munkájának támogatása érdekében minden vállalatban alapvető legyen a jelenléte. 

Amennyiben az Ön értékesítési osztálya eddig nem használta ki a különféle ügyfélnyilvántartás-rendszerekben rejlő potenciált, mindenképp tegyen azért, hogy felzárkózzon, ezáltal pedig sikeresebbé tegye vállalatát. Hiszen ha nem jó az értékesítés, hogyan léphetne előre a cége? 

Az értékesítési osztály hatékonyabbá tételében ránk is számíthat!