A Vértes Energetika Kft. tulajdonos-ügyvezetőjével, Lehrreich Nándorral beszélgettünk.
Az építőipar munkaerő ellátottsága évek óta kritikus: az iskolarendszerből hiányzik a régi gyakorlati oktatás, a felnőttképzés hiányos, a szektor megállíthatatlanul a kiöregedés felé tart, a bénító fluktuációról pedig inkább ne is beszéljünk.
Az iparágban tevékenykedő vállalatoknak nincs könnyű dolguk, hiszen ahhoz, hogy felfelé, a fejlődés irányába haladjanak, a szakma legjobbjaira van szükségük. Épp ezért – a kedvezőtlen munkaerőpiaci körülmények ellenére – mindent meg kell tenni az ideális kollégák bevonzásáért.
Ezzel az eltökélt szándékkal keresett meg bennünket a Vértes Energetika Kft., a teljes körű épületgépészeti megoldásokra specializálódó cég, akiknek fűtés- és klímaszerelő pozícióba kerestünk új kollégákat.
Hogy együttműködésünk során mire jutottunk? Expressz toborzás szolgáltatásunk megoldást kínált-e a munkaerőhiányra, arról Lehrreich Nándorral, a vállalat tulajdonos-ügyvezetőjével beszélgettünk.
A munkaerőhiány ma szinte minden szektort, illetve a legtöbb vállalatot érinti. Ti hogyan álltok ezen a téren?
A legfőbb probléma, amit tapasztalunk, hogy olyan képzett kollégák, akik régen a gyakorlati iskolarendszerben képződtek, olyanok ma már nagyon kevesen vannak. A szakma kiöregedőben van, hiányzik a fiatalokból álló utánpótlás. Ráadásul azt látjuk, hogy a tapasztalt szakemberek jelentős része célvesztett. Rendkívül nehéz olyan munkatársakra bukkanni, akik mind a szükséges tudással, mind a kellő motivációval rendelkeznek.
Milyen toborzási módszerekkel próbálkoztatok korábban?
A toborzási módszerünk nagyon egyszerű volt. Beszéltünk a nyitott pozícióról másoknak, Facebookon megosztottuk a lehetőséget, illetve a legnépszerűbb állásportálon is hirdettünk.
Miért váltottatok? Ezek a módszerek nem bizonyultak eredményesnek?
Nem hoztak eredményt, hiába próbálkoztunk egyik módszerrel sem sikerült olyan kollégákra találnunk, akikre szükségünk volt. Aztán az ismerősi körömből tudtam meg, hogy a Clientfactory foglalkozik munkaerő toborzással. Kimondottan jó tapasztalatokról hallottam, illetve reális volt a szolgáltatás ára is, emiatt döntöttünk úgy, hogy akkor vágjunk bele, próbáljuk meg együtt.
Miben látod a legfőbb különbséget a Clientfactory módszere és az egyéb toborzási lehetőségek között?
Azt hiszem, hogy az mindent elárul, hogy míg a korábbi módszerek nem hoztak eredményt, addig a Clientfactory-val egy cikluson belül, tehát egy hónap alatt megtaláltuk munkatársunkat. Továbbá, fontos szempont, hogy a jelentkezők valóban a környezetünkből jöttek, illetve jóval több potenciális kolléga adta be a jelentkezését. Értelemszerűen nem volt mindenki alkalmas, de a többől jobban lehetett szűrni. Ráadásul olyan információkat tudtam meg a jelentkezőkről, amikre valóban kíváncsi voltam, így pillanatok alatt át lehetett esni az előszűrésen.
Mit gondolsz, a jövőben milyen irányt vehet a munkaerőpiaci helyzet?
A jövőre nézve optimista vagyok, adódik ez abból, hogy megálltak a nagy beruházások. Decemberben kezdtünk hirdetni nálatok, azóta a munkavállalók részéről hónapról hónapra nagyobb a hajlandóság, illetve elfogadhatóbb a fizetési igény. Az optimizmusomat persze az is táplálja, hogy végre rátaláltam egy olyan toborzási szolgáltatásra, ami valóban eredményt hoz, méghozzá gyorsan.
Ön még nem látja ilyen pozitívan a munkaerőpiaci helyzetet? Keresse meg a lehető legoptimálisabb toborzási módszert, hogy rátalálhasson azokra a kollégákra, akik valóban előre viszik vállalatát. Tegye próbára expressz toborzás szolgáltatásunkat Ön is! >>>