Playing ‘possum – a legrosszabb taktika.
Az amerikai szófordulat annyit tesz: oposszumot játszani. Ezt a kifejezést gyakran alkalmazzák, ha valaki bizonyos szituációk elől elmenekül, kibújik, úgy tesz, mintha ott sem lenne, ugyanis a névadó állatka, pontosan ugyanígy viselkedik váratlan helyzetekben: tetszhalottá válik.
„A vírushelyzet miatt most vissza kell venni a költésekből”; „Ebben a Covid időszakban megállítottuk a stratégiai fejlesztéseket, nem tudhatjuk, mit hoz a jövő”; „Sajnos a marketingbüdzsét muszáj megvágnunk a járvány miatt” – ilyen és egyéb kifogások tömkelegét hallottuk különböző cégektől az utóbbi egy évben. Meghúzódni, visszafogni a kommunikációt, eltűnni.
Ők az oposszumok.
Természetesen tagadhatatlan, hogy a járvány bizonyos iparágak tekintetében mélyre döfte kését, a vendéglátó-szektor és a turizmus a mai napig igyekszik a sebek okozta vérzést csillapítani.
Ettől függetlenül még az előbb említett szegmensekben is voltak olyan cégek, akik bár bezárásra kényszerültek fizikailag, az online térben egyre inkább hallatták a hangjukat, nem engedték, hogy a közönségük, ügyfél-, vagy vendégkörük elfelejtse őket és alkalmazkodtak az újonnan kialakult helyzethez.
Ők a kaméleonok.
Behúzott kézifékkel nem nyernek futamokat
A siker záloga azoknál a cégeknél, akik fent tudtak maradni nem kizárólag a kommunikációban keresendő.
A vállalatokban, akik nem csak túléltek, de bombaként robbantak vissza az újranyitást követően, egy dolog volt közös: a gyors újratervezés.
Sebesebben jelölték ki az új értékesítési, brandépítési, ügyfélmegtartásra, vagy éppen ügyfélszerzésre vonatkozó útvonalakat, mint a leggyorsabb GPS.
Ebben a folyamatban a legnagyobb segítségük az internet adta lehetőségek, és az online értékesítés, illetve a marketing volt.
Tudták, hogy, ha most lekapcsolják a motort, hónapok múlva már nem fogják tudni beizzítani.
3 hónap alatt 149,6 milliárd Forint értékű rendelést hozott a Covid
A koronavírus egyik legnagyobb nyertesei az e-kereskedők, illetve azok, akik a lehető leggyorsabban tértek át az online értékesítésre!
A GKI Digital mérései szerint a járvány berobbanása utáni másfél hónapban több mint 50 ezer új, kezdő vásárló bukkant fel a magyar online kereskedelmi piacon. A bővülés mértékét jól szemlélteti, hogy a világjárvány előtt 8 hónap alatt nőtt ilyen mértékben az új belépők száma.
Bár a koronavírus csak március második felében gyakorolt hatást a magyar lakosság hétköznapjaira, az online kereskedelem első negyedéves eredményeire így is jelentős befolyással volt: az e-kereskedők három hónap alatt mintegy 9,9 millió belföldi rendelést teljesítettek, bruttó 149,6 milliárd forint értékben.
A marketing nem élet-halál kérdése. Annál sokkal fontosabb!
A marketing csak kidobott pénz, nem hoz kézzelfogható eredményeket – sokan így vélekednek. Az utóbbi időszak azonban épp ennek az ellenkezőjét bizonyította.
A már kialakult márka erősítésére figyelmet fordító cégek jelentős helyzeti előnybe kerültek azokkal szemben, akik teljesen elhanyagolták közönségüket. Most, a korlátozások enyhítése után jól látható, hogy a folyamatosan kommunikáló vállalatok számára nem jelentett akkora kihívást az üzleti folyamatok újraindítása.
A marketing egy olyan befektetés, amelytől a vállalkozása jövője és jelene is nagyban függ.
Ha korábbi tapasztalatai szerint a marketing semmit sem ér, az csak egyet jelent: ahogy Ön, vagy a megbízott ügynökség végezte a munkáját, az nem ért semmit!
Kaméleonnak lenni kifizetődő – megmutatjuk, hogyan váljon azzá
A koronavírus végét még nem látjuk és azt sem tudjuk, hogy milyen tartós változások maradnak velünk, de egy biztos: a siker kulcsa a folyamatos alkalmazkodásban és kommunikációban rejlik.
Ne járjon csukott szemmel a világban! Ismerje fel a helyzeteket és cselekedjen!
Jöhet bármi, ha sodródik az árral és nyitott az újdonságok felé, baj nem érheti!
Előzze meg a versenytársait, uralja az online teret, legyen kaméleon. Ha ebben támogatásra van szüksége, mi segítünk.
Megnyitjuk Ön előtt az online marketing vaskapuit, hogy ne csak a fennmaradása, hanem az üzleti sikere is garantált legyen, minden helyzetben!