Kaméleonok vs. Oposszumok. Alkalmazkodik vagy halottnak tetteti magát a cége?

2021-05-27
Szakmai blog

 

Playing ‘possum – a legrosszabb taktika.

Az amerikai szófordulat annyit tesz: oposszumot játszani. Ezt a kifejezést gyakran alkalmazzák, ha valaki bizonyos szituációk elől elmenekül, kibújik, úgy tesz, mintha ott sem lenne, ugyanis a névadó állatka, pontosan ugyanígy viselkedik váratlan helyzetekben: tetszhalottá válik.

 A vírushelyzet miatt most vissza kell venni a költésekből”; „Ebben a Covid időszakban megállítottuk a stratégiai fejlesztéseket, nem tudhatjuk, mit hoz a jövő”; „Sajnos a marketingbüdzsét muszáj megvágnunk a járvány miatt” – ilyen és egyéb kifogások tömkelegét hallottuk különböző cégektől az utóbbi egy évben. Meghúzódni, visszafogni a kommunikációt, eltűnni.

Ők az oposszumok. 

Természetesen tagadhatatlan, hogy a járvány bizonyos iparágak tekintetében mélyre döfte kését, a vendéglátó-szektor és a turizmus a mai napig igyekszik a sebek okozta vérzést csillapítani.

Ettől függetlenül még az előbb említett szegmensekben is voltak olyan cégek, akik bár bezárásra kényszerültek fizikailag, az online térben egyre inkább hallatták a hangjukat, nem engedték, hogy a közönségük, ügyfél-, vagy vendégkörük elfelejtse őket és alkalmazkodtak az újonnan kialakult helyzethez.

Ők a kaméleonok.

Behúzott kézifékkel nem nyernek futamokat

A siker záloga azoknál a cégeknél, akik fent tudtak maradni nem kizárólag a kommunikációban keresendő.

A vállalatokban, akik nem csak túléltek, de bombaként robbantak vissza az újranyitást követően, egy dolog volt közös: a gyors újratervezés.

Sebesebben jelölték ki az új értékesítési, brandépítési, ügyfélmegtartásra, vagy éppen ügyfélszerzésre vonatkozó útvonalakat, mint a leggyorsabb GPS.

Ebben a folyamatban a legnagyobb segítségük az internet adta lehetőségek, és az online értékesítés, illetve a marketing volt.

Tudták, hogy, ha most lekapcsolják a motort, hónapok múlva már nem fogják tudni beizzítani.

3 hónap alatt 149,6 milliárd Forint értékű rendelést hozott a Covid

A koronavírus egyik legnagyobb nyertesei az e-kereskedők, illetve azok, akik a lehető leggyorsabban tértek át az online értékesítésre!

A GKI Digital mérései szerint a járvány berobbanása utáni másfél hónapban több mint 50 ezer új, kezdő vásárló bukkant fel a magyar online kereskedelmi piacon. A bővülés mértékét jól szemlélteti, hogy a világjárvány előtt 8 hónap alatt nőtt ilyen mértékben az új belépők száma.

Bár a koronavírus csak március második felében gyakorolt hatást a magyar lakosság hétköznapjaira, az online kereskedelem első negyedéves eredményeire így is jelentős befolyással volt: az e-kereskedők három hónap alatt mintegy 9,9 millió belföldi rendelést teljesítettek, bruttó 149,6 milliárd forint értékben.

A marketing nem élet-halál kérdése. Annál sokkal fontosabb!

A marketing csak kidobott pénz, nem hoz kézzelfogható eredményeket – sokan így vélekednek. Az utóbbi időszak azonban épp ennek az ellenkezőjét bizonyította.

A már kialakult márka erősítésére figyelmet fordító cégek jelentős helyzeti előnybe kerültek azokkal szemben, akik teljesen elhanyagolták közönségüket. Most, a korlátozások enyhítése után jól látható, hogy a folyamatosan kommunikáló vállalatok számára nem jelentett akkora kihívást az üzleti folyamatok újraindítása.

A marketing egy olyan befektetés, amelytől a vállalkozása jövője és jelene is nagyban függ. 

Ha korábbi tapasztalatai szerint a marketing semmit sem ér, az csak egyet jelent: ahogy Ön, vagy a megbízott ügynökség végezte a munkáját, az nem ért semmit!

Kaméleonnak lenni kifizetődő – megmutatjuk, hogyan váljon azzá

A koronavírus végét még nem látjuk és azt sem tudjuk, hogy milyen tartós változások maradnak velünk, de egy biztos: a siker kulcsa a folyamatos alkalmazkodásban és kommunikációban rejlik.

Ne járjon csukott szemmel a világban! Ismerje fel a helyzeteket és cselekedjen! 

Jöhet bármi, ha sodródik az árral és nyitott az újdonságok felé, baj nem érheti!

Előzze meg a versenytársait, uralja az online teret, legyen kaméleon. Ha ebben támogatásra van szüksége, mi segítünk.

Megnyitjuk Ön előtt az online marketing vaskapuit, hogy ne csak a fennmaradása, hanem az üzleti sikere is garantált legyen, minden helyzetben!

Tegyen bennünket próbára!