FB pixel

Így bánjon az ügynökségével!

2022-09-08
Szerző: Clientfactory
Szakmai blog

Most egy percre dőljön hátra és képzelje el, amint a homlokráncaiért felelős problémák egyszerre megszűnnek. Az évek óta csak döcögő termékfejlesztés hirtelen új erőre kap, a megoldhatatlannak tűnő nehézségek megszűnnek, a krónikus munkaerőhiány egycsapásra megoldódik, a korábban nehézkes értékesítés gondtalanná válik – mindez az újonnan megbízott marketing ügynökségnek köszönhetően. Hihetetlennek tűnik, igaz? 

Mert sajnos az is! A marketing ügynökségek alkalmazottai rendszerint nem a Marvel-filmek varázslatos karakterei, nem rendelkeznek szupererővel, így nem is tudnak csodákat művelni – legalábbis minden téren biztosan nem. Ha pedig azt ígérik, ott valami nagyon bűzlik…

De mi az, amit cégvezetőként reálisan várhat a marketingtől? És hogyan bánjon az ügynökséggel, hogy az együttműködés valóban gyümölcsöző legyen? Csak olvasson tovább, és megtudja! 

Mi az, amit várhat egy marketing ügynökségtől?

Hangzatos ígéreteket, szép jövőképet, csodával felérő eredményeket bárki képes vizionálni – ezzel sosem volt probléma. Az izgalom ott kezdődik, amikor az ígéreteket formába kell önteni, meg kell valósítani és szemmel látható eredményeket kell felmutatni. Az irreálisan nagyokat ígérő ügynökségek itt torpannak meg. Épp ezért nem érdemes megváltóként tekinteni az ügynökségekre, és nem is szabad olyan partnert választani, aki csodákat ígér…



Maradjon a realitás talaján, de igenis legyenek elvárásai!

Fontos tisztázni, hogy a cégen belül milyen működési területektől, milyen eredményt várhat. Csakhogy éreztessük, hogy mire gondolunk: a HR-től arra számíthat, hogy megfelelő munkaerőt biztosít, a pénzügyi részlegtől, hogy stabil pénzügyi működést eredményez. Ilyen értelemben, amit a marketingtől elvárhat az a potenciális ügyfelek részéről érkező nagyfokú érdeklődés és vágy a termékek, szolgáltatások iránt.

Cégvezetőként tisztában kell lennie azzal, hogy a marketing hol helyezkedik el a vállalkozásán belül, és pontosan mit várhat tőle! A vállalat összes problémájára bár nem kínálhat megoldást, a működés szempontjából nagyon fontos területeket fed le, illetve jókora nehézségeket szüntethet meg – persze ha egy professzionális ügynökséggel dolgozik, aki nem csak ígér, hanem tesz is.

De milyen egy igazán jó marketing ügynökség?

Egy profi ügynökség kollégái az együttműködés elején sokat kérdeznek, hogy megértsék és átlássák a céget, az iparágat. Majd az üzleti és bevételi célok alapján kidolgoznak egy jól érthető marketing stratégiát, benne objektív, mérhető részeredményekkel és eredményekkel, amelyekből az értékesítés bevételt tud teremteni. 



Egy jó ügynökség, a köntörfalazás és a nagy szavakkal való dobálózás helyett világos számokat és tényeket közöl!

Semmit sem ér, ha egy ügynökség azt vállalja, hogy közzétesz heti öt bejegyzést a közösségi médiában. Konkrét, mérhető eredményeket kell ígérnie, akár érdeklődők, betelefonálók, megkeresések, ajánlatkérések formájában. Ha ez nem történik meg, akkor a feladatot úgy végezték el, hogy annak nem volt semmilyen hatása, eredménye. 

Egy professzionális ügynökség a marketing összes eszközét képes alkalmazni, a bevétel effektív növelése, maximalizálása érdekében. Hatékony, korszerű megoldásokkal, gyorsan, sok, terméke vagy szolgáltatása iránt érdeklődőt tud hozni, miközben cége ismertségét, hírnevét is növeli. 

Hogyan viszonyuljon ügynökségéhez? 

Soha ne engedje el a gyeplőt, de bízzon a hozzáértők szakértelmében! 

Kövesse nyomon az eredményeket, a javaslatokat viszont gondolja át. Legyen nyitott az újdonságokra, a fejlesztésekre. Legyen türelmes, adjon időt a marketinges csapatnak a kísérletezésre, hiszen az igazán jól működő megoldások kidolgozásához sokszor hónapok kellenek. Ehhez egyfajta kockázattűrés szükséges, ám az ezáltal elérhető eredmények garantáltan kárpótolják majd. 

Egy tudatos cégvezető tehát prioritásban kezeli a marketinges folyamatokat, hogy vállalatát ezzel is támogassa, de figyel arra, hogy kivel dolgozik. Átlátható tervet kér, amit meg is ért, és teljesen tiszta számára, hogy céljait ez hogyan szolgálja.

Összegezve: ahhoz, hogy egy marketing ügynökséggel gyümölcsöző legyen az együttműködés, legyenek konkrét – de szigorúan reális – elvárásai, kérjen számszerűsíthető eredményeket, a javaslatokra viszont legyen nyitott, bízzon az ügynökség szakértelmében. Így ha csodákat nem is, de nagy dolgokat valósíthat meg, mellyel vállalatát új szintre emelheti!