Minden cég alapvető szándéka, hogy növekedjen. Nincs ez másként a marketing szakmában sem. A növekedésnek megvannak az előnyei, a hátrányai és természetesen a lépcsőfokai is. Ismerje meg, hogy miként zajlott ez nálunk.
Így indultunk mi…
A Clientfactory brand 2002-ben jött létre, egy kétfős mikro-vállalkozásként. A kezdetekben elsősorban kisvállalkozásoknak dolgoztunk – e-mail kampányokat és weboldalakat készítettünk, ahogy már akkor is több száz hasonló cég.
Évről-évre nagyobb ügyfeleink lettek, ügyfélportfóliónk kiegészült, a nagy-, majd a multi cégekkel. Mindeközben a vállalat munkatársi gárdája is folyamatosan növekedett. Mára már 14 állandó kollégával és 3-4 jól bevált alvállalkozóval dolgozunk. Ez azt is magával hozta, hogy egyre nagyobb és korszerűbb irodába költöztünk.
A Facebook berobbanásával szolgáltatásaink kibővültek, és a közösségi oldalak menedzsmentjén túl az online hirdetések, a marketing tartalomgyártás, tehát a cikkek és a videók készítése is időszerűvé vált.
A kezdetektől folyamatosan több ügyfélnek dolgoztunk egyszerre. Ennek köszönhetően mára már több mint 500 cégről mondhatjuk el, hogy megbízónk volt.
Az elmúlt 18 évben nemcsak az ügyfeleink száma, hanem a tapasztalatunk, a tudásunk is nőtt, ami részben a hozzánk csatlakozó munkatársaknak is köszönhető.
Szerencsés véletlenek is kellettek
Alapvető célunk a magyar cégek, magyar piacon történő segítése volt, mígnem eleinte „véletlenül”, aztán már szándékosan találtunk rá a nemzetközi piacra törekvő, vagy ott már dolgozó ügyfeleinkre.
Az első projekteknél volt bennünk egyfajta bizonytalanság, hiszen nem ismertük az angol, román, amerikai és egyáltalán a nyugat-európai piacokat kommunikációs és marketing szempontból.
Emiatt nemzetközi szintéren is ugyanazokat a módszereket próbáltuk alkalmazni, melyek idehaza már beváltak. De a munka közben rá kellett döbbennünk, hogy olyan specialitásokkal nem vagyunk tisztában, amelyek az adott piacokra jellemzőek.
A nemzetközivé válás nem volt zökkenőmentes
Az egyik első nemzetközi kampányunk során egy Amerikai Egyesült államokbeli HR tanácsadó irodától kaptunk megbízást. Az volt a feladatunk, hogy közepes nagyságú észak-amerikai cégek HR vezetőinél érjük el, hogy megbízónk tanácsadását kérjék. Hetekig szenvedtünk a feladattal, hiszen nem állt rendelkezésünkre semmilyen adatbázis, nem ismertük a szóhasználatokat, az elvárásokat, melyeket itthon már megtanultunk. Természetesen végül sikerre vittük a projektet, de közel null-szaldóval zártuk a munkát.
Hasonló helyzettel találkoztunk, amikor egy másik megbízónk három kontinensen, 38 országban rendelkezett viszonteladóval, és tőlünk várta, hogy további két kontinensen, hat célországból kutassunk fel, majd hozzunk neki disztribútorokat. Hirtelen kitágult előttünk a piac, ami rengeteg új megoldást és jóval több tervezést követelt, cserébe a magasabb szolgáltatási díjért.
Volt mit tanulnunk, de a lelkesedésünk és a kitartásunk, valamint az új módszerekre, szoftverekre, megoldásokra való nyitottságunk túllendített bennünket a holtpontokon.
Ennek köszönhetően eljutottunk arra a szintre, hogy egy nemzetközi projektre, PR-, marketing kampányra már úgy tekintünk, mintha az egy hazai munka lenne.
Természetesen így is, nap mint nap szembesülünk új, érdekes kihívásokkal. Például most is dolgozunk egy Kelet- Közép-afrikai projekten. Megbízónknak olyan leadeket hozunk, akik rendelkeznek elegendő befektetni való tőkével. Ugyanis olyan személyeket keresünk, akiknek szándékában áll, és anyagilag is lehetőségük van arra, hogy európai állampolgárságot szerezzenek. Szóval jut itt kaland minden napra!
A világ változásai nekünk dolgoznak
Alapvető célunk, hogy egyre több olyan megbízóval működjünk együtt, akik nagyobb piacok nyitásában érdekeltek. Saját marketing kampányaink jelentős része arra irányul, hogy olyan megbízókat találjunk, akik más kontinensről, európai országokba akarják indítani az értékesítési tevékenységüket.
A világ helyzete nekünk dolgozik, mint online marketing ügynökségnek, hiszen az üzleti élet egyre jobban áttolódik a webes felületekre. Így olyan lehetőségek találnak meg minket, mint például most egy dél-afrikai illetőségű melltartókat gyártó cég, aki az Egyedült Államokba, Angliába és Ausztráliába akar terjeszkedni. Az ilyen, és ehhez hasonló kampányok egyébként azt is eredményezik, hogy a magyarországi kampányaink során is hatékonyabbak tudunk lenni, hiszen a bonyolultabb projekteken szerzett tapasztalatokat hasznosítani tudjuk.
És mi a jövő?
Igazából sejtéseink, vágyaink vannak ezzel kapcsolatban. De tíz évvel ezelőtt sem gondoltuk, hogy az lesz, ami öt évvel ezelőtt volt, és öt évvel ezelőtt csak álmodtunk arról, hogy valami olyasmi lesz, ami most van. Olyan időket élünk, amikor az egy évvel előbbre tervezés is minimum bizonytalan.
Egy biztos: számunkra az eredmények a legfontosabbak, emiatt szakmailag mindent megteszünk annak érdekében, hogy teljesítsük a vállalásainkat.
Megtanultuk, a marketingben – ahogy egyébként minden más iparágban – egyedül az eredmény számít!
Marozsák Szabolcs
Ügyvezető