A marketinget bár még mindig sokan leértékelik, ereje felbecsülhetetlen.
A kiélezett, egyre több konkurenst felsorakoztató piaci környezetből kitűnni nem egyszerű, a márka hitelességének kiépítése pedig még ennél is nehezebb. Mindez eredményes marketinggel is nagy kihívás, anélkül pedig mondhatni lehetetlen. Pedig ezek nélkül igazán nagy sikerrel biztosan nem lehet számolni.
A marketing képes fellendíteni egy vállalkozást!
Sokan a marketing alatt csupán a reklámokat, reklámozást értik, gondolják. Pedig ettől jóval többről van szó!
A marketing többek között magában foglalja a termékfejlesztést, a piackutatást, a termékek/szolgáltatások terjesztését, népszerűsítését, a stratégiák kidolgozását, és kapcsolódik a PR-hoz is.
A marketing számos alakot ölthet. Különféle csatornákon szólíthatja meg a célközönséget – akiknek a beazonosítása, illetve a velük való tartós kapcsolat kiépítése szintén a marketing hatáskörébe tartozik.
Mindeközben a reklámok csupán a marketing egyetlen összetevőjét képezik.
A jól végzett, komplex marketingtevékenységgel lehet igazán nagy hatást kiváltani. Azt azonban fontost leszögezni: nem elég a szükséges lépéseket megtenni, hiszen a befektetett munka semmit sem ér, ha azzal a kívánt eredmény nem érhető el, mutatható ki.
Valós számokra van szükség, az üres ígéretek helyett!
Szép, színes-szagos ígéreteket bárki képes puffogtatni, valós eredményeket azonban csak a profi szakemberek tudnak felmutatni. Az online marketing eredményei már könnyen mérhetőek, így a számszerűsíthető adatokat, következményeket kell keresni.
Mit sem ér, ha egy ügynökség azt vállalja, hogy havi nyolc bejegyzést közzétesz a közösségi oldalon és elindít egy hirdetést.
Azt kell bebizonyítania, hogy a posztok által képes növelni az organikus elérést, a hirdetések révén pedig több terméke vagy szolgáltatása iránt érdeklődőt, vásárlót tud generálni.
Már az együttműködés elején le kell fektetni azokat a célszámokat, amiket a későbbiekben el kell érnie az ügynökségnek, marketingesnek. Ha meghatározzuk, hogy heti 200 ezer emberhez kell eljutnia egy posztnak, akkor a 120 ezres elérés nem tesz eleget a vállalásnak. Ha azt ígérjük, hogy havonta négy céges partner fog kapcsolatfelvételt kérni, de helyette hat jön, az egy jó pont. Minden negatív és pozitív akcióból tanul a jó marketinges és ezek mentén tudja finomhangolni a kampányokat. De, ha nincs kiindulási alap, bázis, amihez mérten elemzi a számokat, az egész tevékenység fabatkát sem ér. Az ügyfélnek pedig egyszerűen elégetett pénz.
Éppen ezért a folyamatról heti vagy havi szintű riportokat kell készíteni, releváns adatokra támaszkodva. Ha ez nem történik meg és puszta ígéretek maradnak a számok helyén, a marketing tevékenység semmilyen érdemi hatással, eredménnyel nem jár.
Az online marketingben néhány kattintással megtekinthetők a valós idejű eredmények, így egyszerűen utána lehet számolni annak, hogy a beruházott pénz valóban megtérül-e. Számszerűen lekövethető, hogy hány megjelenés, kedvelés, megtekintés, megosztás, vásárlás, sőt visszajelzés érkezett. Ezek azok, amikre figyelni kell, nem pedig a jól hangzó, ám lehetetlent ígérő szavakra.
Mi mindig valós számokra támaszkodunk!
Kampányaink minden esetben a befektetett marketing költségek kimutatható megtérülését hozzák, hiszen elvégzett tevékenységeink számszerűsíthető, tisztán kimutatható eredménnyel zárulnak!