Gaszt Attila, a GIA Form Kft. ügyvezető-tulajdonosa nem egy szokványos vezető. A vállalatok többségének az élén olyan üzletemberek állnak, akik a színfalak mögül, „bujkálva” koordinálnak, így próbálják sikerre vinni a céget. Ám, aki nem elégszik meg a középszerűséggel, nem fogadja el, hogy a konkurensekkel egy vízben evezzen, annak tennie kell azért, hogy az iparágán belül ismert és persze elismert legyen.
Gaszt Attila nem rejtőzik „birodalma” falai mögé. Gazdasági kérdésekben nyíltan vállalja véleményét, szakértőként a saját iparágát érintő kérdéskörökben gyakran állást foglal, de még cégvezetési stratégiáját sem rejti véka alá. A média számos frontján találkozhatunk nevével, miközben szerszámgyártásra, fröccsöntésre és CNC forgácsolásra specializálódott vállalatával sikert sikerre halmoz. A GIA Form immár másfél-kétmilliárdos vállalat, amely a jól felépített, hosszú távú stratégiájának köszönhetően a gazdasági viszontagságok ellenére is folyamatosan csak növekszik.
Mi az üzletember titka? Hogyan lehet ekkorra fejlődést elérni, a jó hírnevet pedig kivívni? Gaszt Attila választ adott a kérdésekre!
Mit gondolsz, milyen lépéseket kell tennie egy cégvezetőnek annak érdekében, hogy év végén igazán nagy sikert könyvelhessen el?
A ‘90-es években még elég volt egy-két osztrák vagy német kapcsolat, és rendkívül jól fizető munkákat lehetett behúzni. Ettől több nem is igazán kellett. Ma azonban már egészen más szelek fújnak. Meggyőződésem, hogy a vállalat stabilitásának biztosítása érdekében minden cégvezető kötelessége, hogy a saját iparágán belül országosan ismert legyen. Tehát a PR-ra – és persze ezzel együtt a marketingre és az értékesítésre – kiemelt figyelmet kell fordítani, ha azt akarjuk, hogy év végén igazán nagy sikert könyvelhessünk el, illetve az új megrendelések hiánya ne jelentsen problémát. Márpedig a következő években, a gazdasági válság berobbanásával nagyon kevés olyan vállalat lesz, ahol ez nem lesz probléma.
Mennyire építed tudatosan a saját, és ezáltal a GIA Form ismertségét?
Az, hogy a vállalatot ismertté és lehetőleg elismertté kell tennem, az első perctől abszolút tudatos volt. Úgy gondolom, hogy elég hamar felismertem azt, hogy nem elég, ha az üzemünk falain belül profik vagyunk és 100%-ot nyújtunk, ezt a külvilág felé is kommunikálni szükséges. Céltudatosan haladtam az ismertség irányába, viszont, hogy ezt milyen eszközök, módszerek bevetésével érhetem el, az menet közben alakult ki, formálódott.
Mit gondolsz, milyen összetevők szükségesek a széleskörű ismertség megteremtéséhez?
Az első és legfontosabb, hogy magának a terméknek és a szolgáltatásnak 100%-osnak kell lennie. Mi tényleg mindent megteszünk annak érdekében, hogy a vállalásokat határidőre, egyenletes, kimagasló színvonalon tudjuk szolgáltatni. Ha maga a GIA Form kifogástalan, az ügyfelek maximálisan elégedettek, az már fél siker.
Mindemellett szükség van egy olyan tapasztalt szakemberekből álló csapatra is, akik segítenek a marketing, illetve a PR fellendítésében, ezáltal pedig a cég népszerűsítésében. A megjelenések szakmai mondanivalóját mindig én találom ki, de mindenképp kell egy ügynökség, aki tanácsokat ad, az üzenetet megfelelő formába önti, és elkészít egy olyan megjelenési stratégiát, ami valóban eléri a kívánt hatást. Profi csapat nélkül bekerülni a médiába, az kb. olyan mint egyedül megnyerni a váltófutást.
És persze arról sem szabad megfeledkezni, hogy minden internetes felületet professzionálisan kell kiépíteni (pl. Facebook, Google, weboldal), különben a médiamegjelenések hatására érkezők, nem a megfelelő platformokkal találkoznak.
Össszegezve: a három összetevő, ami szerintem előfeltétele a széleskörű ismertségnek, az a professzionális szolgáltatás, a megnyerő online jelenlét és egy ügyes csapat, akik mindenben segítenek. Utóbbit mi egyértelműen a Clientfactory-ban találtuk meg.
Milyen pozitív hatásait tapasztaljátok az ismertségnek?
A PR felerősítése óta jóval több megkeresés érkezik be hozzánk, illetve egy-egy médiamegjelenés után a legváratlanabb helyekről kapok pozitív visszajelzéseket. Azok a cégek, akik újonnan veszik fel velünk a kapcsolatot, sokszor már nem csak egy szerszámgyártó, fröccsöntő üzemet látnak bennünk. Sokan „felkészültek” a GIA Formból, és tudják, hogy ki az a Gaszt Attila. Ez jelentősen megkönnyíti azt, hogy a tárgyalási folyamatokat sikerre vigyük.