A marketing megfizethetetlen, időigényes, sokszor eredménytelen, ráadásul még átláthatatlan is – sokak fejében ilyen gondolatok keringenek, amikor a marketingre, mint olyanra gondolnak. A fenntartások érthetőek, hiszen az „ismeretlen” területek mindig kicsit veszélyesnek tűnnek.
Kedves ügyfelünk, Fülöp Zoltán, az FL-Tüzép Kft. ügyvezető-igazgatója is aggályokkal – viszont kellő tudatossággal és nyitottsággal – kóstolt bele a marketing világába. Hogy időközben miként alakult a véleménye, milyen volt a közös munka, arról beszélgettünk.
Fülöp Zoltán,
az FL-Tüzép Kft. ügyvezető-igazgatója
Ezidáig még nem dolgoztatok együtt egy marketing ügynökséggel sem. Miért nem? És milyen indíttatásból döntöttél úgy, hogy most szakértő kezekbe kell adnod céged marketing tevékenységét?
A marketinggel kapcsolatban milyen gondolatok vannak az emberben? Drága, bonyolult, időigényes, legalább a fele felesleges költség, ráadásul még messze is van… Mindezek persze engem is visszatartottak attól, hogy felkeressek egy ügynökséget. Mindazonáltal tudom és hiszem azt, hogy a marketing egy bőven megtérülő beruházás, mert amikor az emberek megvásárolnak egy terméket vagy igénybe vesznek egy szolgáltatást – bár maguknak sem vallják be –, jellemzően tudatos marketing tevékenység hatására kötnek ki az adott márkánál. Ez az, amit én is el szeretnék érni, emiatt döntöttem úgy, hogy szakértő kezekbe adom az FL-Tüzép marketingjét.
Miért épp a Clientfactory mellett tetted le a voksod?
Ahogy te is tudod, egy pályázati konstrukció keretében kezdtem bele a cég marketing irányú fejlesztésébe. Az IFKA minősített szakértői tanúsítvánnyal bíró ügynökségek közül gyűjtöttem ki azokat, akiket meg szerettem volna látogatni egy beszélgetésre – köztük volt a Clientfactory is. A cégről nagyon pozitív volt az első benyomásom. Kőrösi Eszter, értékesítési vezető, lényegében a jelentkezésem után azonnal felvette velem a kapcsolatot. Gyors ügymenetet sokan ígérnek, de a Clientfactory ezt biztosítani is tudja.
Az első megbeszélést követően végül úgy döntöttem, hogy egyetlen más ügynökséggel sem veszem fel a kapcsolatot, ugyanis nem hiszem, hogy valaki még ennyi időt szánt volna rám, illetve arra, hogy megismerje az elképzelésemet, teljes bizalommal, szerződés nélkül.
Aztán a marketing alapjainak a kiépítésébe bele is vágtunk.
Igen, ügyfél- és termékprofil elemzés, piackutatás, konkurencia és kulcsszó elemzés, arculati kézikönyv készítés, illetve online marketing terv, azok, amikbe belevágtunk. Sőt, még a fizikai eladókörnyezetre is fókuszt helyeztünk, ugyanis ezzel sem vagyok maradéktalanul megelégedve.
Az FL-Tüzép Kft. épülete
Mi az, amit a leginkább vártál az igénybe vett szolgáltatások közül?
A legjobban azt vártam, hogy az új arculatot kézhez kapjam, ugyanis az azonnal látványos eredménnyel jár, mindenki, nem csak egy marketing szakember számára. Várakozásaim szerint ez egységesíti majd a megjelenésünket, segít kommunikálni a promóciókat, az első benyomást pedig pozitívabbá teszi.
Az ügyfél- és termékprofil elemzést hogyan értékeled?
Komoly kutatási tevékenységet folytatott a Clientfactory, több munkatárs bevonásával. Ez egy nagyon komoly anyag, ami kétségkívül bár érdekes, de szárazabb és nehezebb, mint az arculati kézikönyv. De persze jól tudom, ha az elemzések eredményeit elkezdjük használni, akkor azáltal is komoly versenyelőnyre tehetünk szert. Amilyen elemzéseket Szép Roland, a Clientfactory stratégiai tanácsadója készített, azt még a NASA-nál is megirigyelnék.
Volt-e esetleg olyan információ, amire nem számítottál, de az elemzéseknek köszönhetően ráébredtél?
Én személy szerint a vállalkozásban dolgozom, nem csak a vállalkozáson. Állandóan bent vagyok a cégnél, ezért arra gondoltam, hogy kevés meglepőt tudtok hozni az elemzések által, hiszen értem és érzem a céget, a működést, látom a vevőkör hozzáállását. Ennek ellenére meglepett, hogy az ügyfeleink elégedettebbek, mint ahogy én azt gondoltam. És azon kívül, hogy hízik a májunk emiatt, nyilván egy olyan megerősítést is adott, hogy jó az az út, amin járunk.
Persze emellett a vevőink tapintatosan, de megjegyezték azt is, hogy miben kellene fejlődnünk. Ezeket komolyan vesszük, a problémák megoldásáért aktívan teszünk, hogy az elégedettséget minden szinten fokozzuk.
Volt-e valami, amit az erdemények vagy visszajelzések hatására egyből megváltoztattatok a cégben?
Mérhetően és beépített gyakorlatban egyelőre még nem. De működési szinten mély hatást tett az az eredmény, hogy a vásárlók számára a cég megbízhatósága, szakértelme, illetve közelsége fontosabb, mint az árak. Én azt gondoltam, hogy magasan az árérzékenység fog kidomborodni, de ahogy kiderült, messze nem ez az, ami elsődleges szerepet játszik a döntéshozók fejében.
Milyen volt a közös munka, az együttműködés a Clientfactory csapatával?
Eszméletlen jó hangulatban telt a közös munka, minden személyt akivel együtt dolgoztam csak a rokonszenvemről tudom biztosítani. Éreztem, hogy fontos az ügyünk, ötletekkel jött mindenki. Humorral és szakmaisággal intenzíven fűszerezve teltek az egyeztetések.
Hogyan tovább? A továbbiakban is szeretnél kiemelt figyelmet fordítani a marketingre?
Igen, ha lehetőség adódik rá – amit persze a jelenlegi gazdasági helyzet is nagyban befolyásol –, mindenképpen. Már maga a hangulat, illetve az inspiráló, támogató környezet miatt is szeretném folytatni a munkát. És persze az az anyag, ami a kezünkben van, akkor válik termővé, ha azt el is kezdjük használni, gyakorlatba ültetni.
Az FL-Tüzép a marketing alapjait, az útmutatót, hogy merre kellene haladnia, már megszerezte. A kézhez kapott tervet már „csak” meg kell valósítani. Ön el tud igazodni a marketing útvesztőjében? Tudja azt, hogy merre kellene indulnia? Ha még nem tiszta a kép, bátran kérje szakképzett kollégáink segítségét, és ismerje meg a marketing valódi arcát!