FB pixel

Fejlesztené vállalatát? Ne csak a stratégián törje a fejét!

2023-06-12
Szerző: Clientfactory
Szakmai blog

A Horváth West-Bau Kft. tulajdonos-ügyvezetőjével, Horváthné Mór Andreával beszélgettünk. 

A vállalatvezetők többsége azért teper, hogy a stagnálás helyett minduntalan felívelőben legyen vállalata. Hiszen ki akarna megtorpanni, évekig csak egy helyben toporogni? Lehetnek azonban egy cégvezetőnek bármilyen grandiózus tervei, bármennyire kidolgozott és nagy eredményeket magában hordozó stratégiája, mindez mit sem ér lojális, munkájukra igényes és persze létszámban is megfelelő kollégák nélkül. 

A Horváth West-Bau Kft. építőipari vállalat nemcsak vágyott a fejlődésre, de meg is valósította azt. Az utóbbi egy évben közel a duplájára nőtt létszámuk, így vállalt projektjeik száma is megsokszorozódott. A növekedéshez persze kellett egy fix gárda és a jó hírnév, amelynek köszönhetően komolyabb erőfeszítés nélkül bővítették fizikai létszámukat. Az olyan hiányszakma, mint a műszaki előkészítő pozíció betöltéséhez azonban elengedhetetlen volt olyan toborzási módszerek felkutatása, amely gyorsan, garantált eredményt hoz. Az építőipari vállalat ekkor talált rá a Clientfactory expressz toborzás szolgáltatására. Hogy miként tudtuk segíteni a cég bővülését és milyen volt a közös munka, arról beszélgettünk Horváthné Mór Andreával, a vállalat tulajdonos-ügyvezetőjével. 

Horváthné Mór Andrea, a Horváth West-Bau Kft. tulajdonos-ügyvezetője

A munkaerőhiány, valamint a fluktuáció ma szinte minden szektort, illetve a legtöbb vállalatot érinti. Ti azonban nem emiatt vettétek igénybe toborzási szolgáltatásunkat, igaz?

Hál’ isten, a munkaerőpiaci problémák bennünket nem érintenek. Úgy érzem, hogy szeretnek nálunk dolgozni a kollégák, egy nagyon jó közösséget sikerült kialakítanunk. A toborzásra így valóban nem a fluktuáció okán, sokkal inkább a növekedés miatt van szükség. Az utóbbi egy évben közel a duplájára nőttünk: 12-14 fő között mozgott a létszámunk, jelenleg viszont összesen 23-an dolgozunk a cégnél.

Milyen toborzási módszerekkel próbálkoztatok, mielőtt találkoztatok a Clientfactory szolgáltatásával? 

Leginkább a saját Facebook oldalunkon tettük közzé a nyitott pozíciókat, amennyiben új munkatársat szerettünk volna felvenni. De még erre sem volt mindig szükség, ugyanis a kőművesek, segédmunkások között szájról szájra terjed a híre az álláslehetőségeknek, tehát tulajdonképpen sokan minket kerestek meg azzal, hogy szívesen dolgoznának velünk. Az irodai létszám bővítésénél azonban nem működnek ezek a módszerek. 

Műszaki előkészítő pozícióba kerestük új kollégánkat, viszont hiába osztottuk meg a lehetőséget a Facebookon, egyetlen személy jelentkezett, megfelelő képzettség nélkül. Ekkor hallottunk az ismeretségi körünkből többektől is a Clientfactory toborzási szolgáltatásáról, méghozzá rendkívül jókat. Ezek később be is igazolódtak, hiszen azóta a segítségetekkel fel is vettük új műszaki előkészítőnket, aki már a betanulási idejét tölti nálunk. 

Mennyi idő alatt találtátok meg velünk műszaki előkészítő kollégátokat?

Csupán egy hónapos hirdetési időtartamra volt szükség. Megközelítőleg két és fél hétig vártunk, hogy jöjjenek be a jelentkezések, majd elkezdtük behívni a potenciális kollégákat az első körös interjúra. Összesen 17-en jelentkeztek, ami azt gondolom, hogy ebbe a munkakörbe, ennyi idő alatt nagyon szép arány – főként a korábbi egyetlen jelentkezőhöz képest, aki semmilyen építőipari végzettséggel sem rendelkezett. 

Az expressz toborzás szolgáltatás menetéről mi a véleményed, hogyan élted meg?

Fantasztikus volt. Amikor először felvettem a kapcsolatot egy értékesítő kollégátokkal, hibátlanul bemutatott nekem mindent. Átlátható képet kaptam a cég tevékenységéről, illetve magáról a toborzási szolgáltatásról is. Majd amikor a toborzásért felelőssel, Zsófival kerültem kapcsolatba, és elkezdtük megszerkeszteni, hogy miként fog kinézni maga a hirdetés, milyen kérdéseket tegyünk fel a kérdőívben, annyira rugalmasan, profin kezelte a folyamatokat, annyira segítőkész volt, hogy ha tízes skálán lehetne értékelni – és nyilván a tízes a legjobb –, akkor mindenképpen a tizest adnám. 

Egy Excel-táblázat formájában kaptátok meg az adatokat a jelentkezőkről. Ebben a táblában mennyire volt nehéz eligazodni?

Rendkívül egyszerű és átlátható volt. Megnyitottam az Excel-táblázatot, egyszerre láttam, hogy ki a jelentkező, milyen végzettsége van, a telefonszámát, e-mailcímét, önéletrajzát. Egy sorban átláttam a jelentkezőnek a fontos adatait, amire szükségem volt. Majd oda tudtam írni a jelentkező mellé az üres rubrikába, hogy vele már felvettük a kapcsolatot, behívtuk az első körös meghallgatásra, tehát lehetett látni, hogy hol tartunk az adott jelentkezővel. Nagyon gördülékenyen ment minden.

Ön is a lehető leggyorsabb, még a hiányszakmákban is eredményt hozó toborzási szolgáltatást keresi? Vegye fel velünk a kapcsolatot és ismerje meg az expressz toborzás szolgáltatásunkban rejlő lehetőségeket!