FB pixel

Eszközök amelyekkel jobb Google helyezéseket érhet el

2020-10-28
Szakmai blog

A mai marketing elengedhetetlen alkotóeleme a keresőoptimalizálás. A vállalatok csaknem harcolnak azért, hogy egy-egy keresőszóra az ő cégüket dobja ki a Google elsőként.

A keresőoptimalizálás egyik fő területe az On-Page SEO, vagyis a weboldal tartalmainak keresőbarát finomítása. Ennek az első lépése a kulcsszókutatás, amelyhez olyan alapeszközök használhatók, mint a Google Trends vagy a Google Ads Kulcsszótervező. Hogy melyik program használata célravezetőbb, azt egyértelműen kijelenteni nem lehet, de cikkünkből most megismerkedhet mindkét program jellemzőivel.

Google Trends

A Google ezen szolgáltatását sokan ismerhetik már csak azért is, mert a híroldalak év végén rendszerint közlik, hogy milyen témákra kerestek a legtöbben az évben. A Google Trends a keresési adatokat dolgozza fel, és készít belőlük kimutatásokat. Ezek ingyenesen létrehozhatók, regisztráció nélkül, még Gmail fiók sem kell hozzá.

Az adatokat visszamenőleg 2004-ig lehet látni, ugyanis a Google ekkor kezdte el gyűjteni azokat. Tévhit, hogy a száz alatti értékeket nem lehet megnézni, ezek is elérhetők, csak a Google kulcsszó-tervezőjében. 

A kimutatásoknak köszönhetően a szezonális változások kitűnnek a szolgáltatásoknál, termékeknél. Ezekből releváns következtetéseket lehet levonni, amelyek a hirdetések optimalizálásában sokat segíthetnek. 

computer-767776_1280.jpg

Google Ads Kulcsszótervező

A Kulcsszótervezőhöz már regisztráció, vagy Ads fiókhoz való hozzáférés szükséges. A pontosabb keresési mennyiségek csak akkor láthatók, ha a fiókban folyamatosan futnak hirdetések, tehát ha van befizetés. Ennek hiányában hozzávetőleges számok jelennek meg az adott kulcsszóra – például, hogy egy kifejezésre ezer és tízezer között keresnek rá havonta. Emiatt így nem lehet mérvadó konklúziókat levonni. 

A Kulcsszótervező megmutatja, hogy egy bizonyos szóra mennyien hirdetnek, tehát mennyire nehéz előre kerülni a Google találati listáján. 

A programban az URL címet is meg lehet adni, így megmutatja, hogy egy adott oldal milyen szavakra releváns. Ezt például érdemes elvégezni a versenytársak esetében, mert így megtudhatja, hogy milyen kulcsszavakat kellene még használnia a weboldalon. 

Növelné vállalata látogatóinak a számát? 

Ha úgy érzi, hogy rendkívül nehezen találnak cégére a Google-ben, ajánlott profi segítséget kérnie. Mi egy komplett csapattal, tapasztalt, kiváló szakemberekkel dolgozunk azon, hogy Ön első lehessen a keresőben! Modern elemző technikákkal teszünk a kimagasló konverziókért! Tudjon meg többet szolgáltatásunkról, és javítsa weboldala pozícióját!