Megfigyelhető, hogy az utóbbi időben egy új trend van kialakulóban: a vállalkozások számottevő része már csak a Facebookon van jelen, weboldaluk egyáltalán nincs. Ennek a legfőbb oka, hogy a közösségi oldal egyszerűen használható, a honlap üzemeltetéséhez viszont jóval több erőforrásra, pénzre, időre és nem mellesleg tudásra van szükség.
A kényelem szempontjából tehát a Facebook a nyerő. De jogosan merülhet fel a cégvezetőkben a kérdés: lehet-e érvényesülni ebben az őrült piaci versenyben saját weblap nélkül?
Marketingesként rávághatnánk: nem, az összes cégnek kell, hogy legyen weboldala! Ez azonban nem ilyen egyszerű! Minden vállalat esete más. Ahhoz, hogy az Ön célkitűzései érvényesüljenek, meg kell keresnie a cégéhez legjobban passzoló megoldást.
Lássuk, hogy mi szól a Facebookra korlátolt jelenlét mellett és ellen!
Ha csak a Facebookon van jelen a cége
A közösségi oldal nagy előnye, hogy nem kell fizetnie a telepítésért, a beállításokért, vagyis a felületet tulajdonképpen teljesen ingyenesen veheti igénybe. Kész dizájnt kap, ami minden eszközre optimalizálva van. Az adatvédelemmel sem kell foglalkoznia, hiszen a felhasználók elfogadják a feltételeket, amikor regisztrálnak a platformra.
Amennyiben ügyesen használja ki az oldalban rejlő lehetőségeket, költségek nélkül juthat el sok-sok emberhez, potenciális ügyfélhez.
Egy dolgot azonban le kell szögeznünk: cége Facebook oldala sosem lesz az Öné! A profilját gyakorlatilag bármikor elvehetik. Az utóbbi időben többször előfordult, hogy a közösségi oldal tiltási algoritmusának hibái miatt többeket letiltottak. Ha csak a Facebookra építi cége jelenlétét és elveszik, a bevételei is jelentősen lecsökkenhetnek.
Ha vállalatának weboldala is van
Az egyik legfontosabb, hogy a honlapját nem veheti el Öntől senki! Azt jeleníthet meg rajta, amit csak szeretne, illetve cége stílusára formálhatja azt. A Google Ads segítségével olcsóbban hirdethet, pontosabb mérési adatokat kap, illetve sokrétűbb marketing stratégiát alkalmazhat, így a márkaépítés is jóval egyszerűbbé válik.
A saját honlap rengeteg lehetőséget tartogat magában, azonban gondot okozhat a nehézkes kezelése, a költséges üzemeltetése és az adatvédelem, ami jelentős időráfordítást igényel.
De mi a legjobb döntés?
Minden vállalkozás esete más, így a legjobb, ha a marketingjét személyre szabja és a saját cégéhez igazítja. Ebben segíthetünk mi!
Önnek csak meg kell határoznia a bevételi céljait, mi megmondjuk, hogy pontosan milyen eszközökkel, milyen költségvetéssel, és hogyan tudja elérni a kívánt sikereket! Sőt a megvalósítást is ránk bízhatja, ugyanis nemzetközi marketing ügynökségünk teljes körű megoldásokat kínál!