A marketing ügynökségek általános elképzeléseikre támaszkodva, megszokott megoldásaikat húzzák rá ügyfeleikre. Grandiózus adatokkal és kimutatásokkal dobálóznak, miközben stratégiájuk csupán sablonos módszereket tartalmaz, amiket mindenkinél elsütnek – sokakban ilyen gondolatok fogalmazódnak meg a marketing ügynökségekkel kapcsolatban. És nem is tévednek nagyot! A szektornak valóban vannak olyan szereplői, akik így dolgoznak. Ők azok, akik hosszú távon, egy-két évnél tovább nem képesek megtartani ügyfeleiket. Az alapok nélküli stratégia előbb-utóbb nyilvánvalóvá válik, majd jön az elkerülhetetlen kudarc, a felsülés. Viszont vannak olyan ügynökségek is, akik egészen más utakon járnak!
Minden cég és minden piac más. A sikeres stratégia kidolgozásához olyan adatok összegyűjtése és elemzése szükséges, melyek alapvetően fontosak az egyedi kampányok kidolgozásához és lefolytatásához, valamint az adott célcsoport igényeinek felméréséhez. A Clientfactory csapata ezt már rég felismerte, így munkánkat eszerint végezzük. Ennek a munkamódszernek a sikerességét mi sem bizonyítja jobban, minthogy egyik ügyfelünkkel, a Malen Kft.-vel együttműködésünk immár tizedik évfordulóját ünnepeltük. A következő évtized pedig már tervezés alatt…
Minden a jó alapozáson múlik!
A Malen Kft. többek között tisztítószerek, illatosítók, mosószerek gyártásával és terjesztésével foglalkozó importőr cég. Partnerei nagy- és kiskereskedők, de persze ahogy mindenkinél, a lánc legvégén itt is a fogyasztók állnak. Tíz évvel ezelőtt azzal kerestek meg bennünket, hogy segítsünk termékeiket jobban megismertetni a fogyasztókkal. Olyan online felületeket szerettek volna létrehozni, amelyeken keresztül célközönségüket közvetlenül is meg tudják szólítani.
„Egy közös brainstorming során leszűrtük, hogy a termékeink fogyasztói kétségkívül a háziasszonyok. De milyen háziasszonyok? Erre konkrétan nem tudtuk a választ. Ekkor a Clientfactory indított egy felmérést. Ennek a segítségével kijöttek azok a kulcsszavak, amire egy háziasszony reagál.
Az online piackutatás rámutatott: Magyarországon egy háziasszony legnagyobb vágya, hogy praktikus legyen minden területen, de legfőképp a háztartásban. Ez adta a Praktikus Háziasszonyok brand ötletét, illetve ehhez alakítottunk az online platformjaink tartalmait is”
– idézte fel a kezdeteket Rátóti Orsolya, a Malen Kft. ügyvezetője.
A Praktikus Háziasszonyok online felülelei mellett létrehoztuk a praktikusbolt.hu webshopot is, ahol a célközönség közvetlenül is beszerezheti a Malen Kft. termékeit.
A szükséges platformokat létrehoztuk, a koncepciót kidolgoztuk, minden feltételt megteremtettünk ahhoz, hogy a kampány működni tudjon.
Az igazán jó marketing stratégia tíz év után is releváns marad!
Az alapok lefektetése után már nem jelenthet nehézséget egy reális, kellően végiggondolt, az adott iparágra és cégre szabott marketing stratégia kidolgozása.
„Mára kétségkívül bebizonyosodott, hogy a felmérés, a lefektetett alapok, illetve az erre felfűzött stratégia valóban sikeres volt, hiszen Facebook-oldalunk már a 220 ezres követőszámot is meghaladta.
Online felületeink aktívak, a kommunikáció folyamatos. Tehát elértük azt, amire mindig is vágytunk, kapunk visszacsatolásokat” – mondta Orsolya.
„Meggyőződésem, hogy a sikerhez nagyban hozzájárult az is, hogy a Clientfactory nemcsak egyszerűen reklámot gyárt, hanem valódi értéket, releváns és érdekes információkat felölelő tartalmakat hoz létre. A fogyasztók ma elképesztő mértékű marketing löketet kapnak, méghozzá minden irányból. Ahhoz, hogy az üzenetünk célba érjen, nem szabad közvetlenül az arcukba nyomni a reklámot, be kell azt csomagolni, egyéb tartalmak közé” – tette hozzá a Malen Kft. ügyvezetője.
A hosszú távú siker kulcsa a folyamatos megújulás!
„Nem gondoltuk, hogy tíz éven keresztül fennmarad az együttműködés, illetve hogy ennyi idő után is releváns maradhat a koncepció. Viszont a Clientfactory rendkívül sokféle megközelítéssel dolgozik, mindig van valami újdonság, ötlet, ami újabb löketet ad a projektnek, így megállás nélkül nő a követőtáborunk” – mesélte Rátóti Orsolya.
Lehet egy projekt, egy stratégia bármilyen alaposan kidolgozva, illetve profin felépítve, tíz éven keresztül csakis akkor tartható fenn az együttműködés, amennyiben a folyamatos megújulásra is kellő figyelem helyeződik.
A trendek változásával tartani kell a lépést, különben lemaradunk és onnantól már nagyon nehéz ismét felvenni a fonalat.
Az a marketing stratégia, amely jól átgondolt és valós információk, adatok figyelembevételével lett kidolgozva, illetve a megfelelő rugalmassággal és hozzáértéssel van kezelve, az soha nem megy ki a divatból! A Clientfactory ezt a szemléletet követi, ezen az úton jár, ezért is van lehetőségünk tízéves együttműködéseket ünnepelni.