A CSR, avagy a társadalmi felelősségvállalás egyre több vállalat hosszú távú stratégiájának elengedhetetlen része. Ma már sok vállalkozás áll ki a zöld üzemelés mellett, támogatja a fiatal tehetségek oktatását, vagy adományoz a rászorulóknak. Utóbbi így az év végi, ünnepi időszakban a legnépszerűbb.
Mindez szép és jó, a kérdés csak az, hogy a jó cselekedetekből fakadó jóérzés mellett mit nyújthat mindez a cégeknek? Elérhető-e az, hogy a jótékonykodás egyszerre legyen ütős PR-fogás és a felelős működés jele?
A CSR-t olykor nem a puszta önzetlenség vezérli?
Kár lenne tagadni, hogy sok cég nem puszta önzetlenségből támogat egy szervezetet, vagy áll ki egy jó ügy mellett. Céljai vannak vele. A PR-részleg publicitást, branderősítést és bizalomépítést vár az akciótól, amit a megfelelő stratégiával persze el is lehet érni.
A rosszul megválasztott CSR visszaüthet!
Legyen szó bármilyen társadalmilag kiemelt cél melletti állásfoglalásról, annak tematikusnak kell lennie, vagy valamilyen szinten illeszkednie kell a cég imázsához. Így a közvélemény számára is egyszerűbb összekapcsolni a vállalatot a nemes üggyel, valamint a munkavállalóknak is könnyebb azonosulni a célokkal.
A társadalmi felelősségvállalás amennyiben csak az üzleti érdekekről szól, pozitív gondolatok helyett inkább unszimpátiát generál.
A sikeres CSR: egyszerre PR-eszköz és szívből jövő jócselekedet!
A CSR legtisztább formájában egy olyan üzleti működés, ami beépül a cég összes döntésébe, kezdve a zöld beruházásoktól, a munkavállalók számára hozott jóléti intézkedéseken át, egészen a közösség támogatásáig. A végső célja pedig az, hogy a cég fenntarthatóan üzemeljen, a vállalat elfogadást nyerjen a közösségben és pozitív hatással legyen a környezetére. Mindezeknek pedig a hozadéka, nem pedig a célja: a cég brand erősödése és épülése.
A CSR nem csak a nagyok játszótere!
Ahogy mindenben, a társadalmi felelősségvállalásban is több lehetőséggel rendelkeznek a nagyvállalatok, azonban ez nem azt jelenti, hogy a kis- és középvállalatok nem tehetnek valami jót, nem élhetnek ezzel a PR-eszközzel.
Mi is jótékonykodunk!
Hiszünk abban, hogy az ügynökségünk egyik legnagyobb ereje abban rejlik, hogy képesek vagyunk tömegekhez eljuttatni egy-egy üzenetet. Ezt kihasználva úgy döntöttünk, hogy a tavalyi alkalomhoz hasonlóan idén is szeretnénk több gyermek karácsonyát szebbé tenni a cipősdoboz akció keretein belül. Ebben az évben azonban nemcsak saját csapatunkat vontuk be az akcióba, hanem partnereinket is meginvitáltuk az eseményre.
A karitatív esetet igazi sikerként éltük meg, hiszen a meghívottak nagy része személyesen is megjelent, aki pedig nem tudott ott lenni, elküldte a gyerekeknek szánt ajándékait. Mind a mézeskalácssütés, mind az ajándékcsomagolás jó hangulatban zajlott, igazi csapatmunkaként. Bízunk benne, hogy ezáltal rengeteg gyermek karácsonyát tudjuk szebbé tenni.
Az Ön cégében folyik valamilyen CSR tevékenység? Ha eddig nem tette, mindenképp fektessen hangsúlyt a jövőben a vállalata társadalmi felelősségvállalására, hiszen ezáltal nemcsak környezetének, saját vállalatának is jót tehet!