A legtöbb cég úgy indul, hogy első partnereiket ismerőseiken, kapcsolati rendszerükön keresztül vonzzák be. A fordulópont akkor jön, amikor eljutnak arra a fejlettségi szintre, hogy már nem elégszenek meg annyi ügyféllel, amennyi ezen csatornákon esik be hozzájuk.
Ide jutott el az MXC Software Kft. is, az applikációk, szoftverek és weboldalak fejlesztésével, egyedi szoftveres megoldások létrehozásával foglalkozó magyar vállalat. Kinőtték ismeretségi körüket, ezért úgy határoztak, hogy ügyfeleik számát bizony bővíteni kell. Ehhez professzionális segítségét szerettek volna igénybe venni.
Nagy öröm számunkra, hogy végül a Clientfactory csapatára esett a választásuk. A közös munkát az alap kiásásával, az ügyfélprofil-elemzéssel indítottuk.
Együttműködésünkről az MXC Software Kft. egyik alapítójával, Czeglédi Viktorral beszélgettünk.
Hogyan fogalmazódott meg bennetek, hogy egy marketing ügynökség segítségét kell kérnetek?
Korábban csak kapcsolati úton szereztük ügyfeleinket, azonban cégünk folyamatos fejlődésének köszönhetően eljutottunk odáig, hogy ez már kevésnek bizonyult. Mi nem értünk az ügyfélszerzéshez, ezért keresni akartunk valakit, aki segítséget tud nyújtani nekünk ebben.
Hogyan találtatok rá a Clientfactory-ra?
Még régebben jött velem szembe LinkedIn-en a cég. Így amikor eldöntöttük, hogy megbízunk egy ügynökséget, egyből rémlett a Clientfactory neve. Nem titok, hogy több ügynökségtől kértünk ajánlatot, de mások nem ígértek nekünk konkrétumokat. Az volt bennetek a legszimpatikusabb, hogy a szolgáltatás díja mellett egyértelmű tények voltak, hogy mit kapunk a kifizetett összegért. Más ügynökségeknél ez nem volt így.
Miért pont az ügyfélprofil-elemzés szolgáltatásunk mellett döntöttetek?
Éreztük azt a problémát, amit ti is felvetettetek. Számok alapján soha nem volt kielemezve, hogy nekünk ki lenne az ideális ügyfelünk, akit meg tudunk szólítani. Enélkül gyakorlatilag pénzégetés lett volna bármilyen marketing tevékenységbe belevágni, hiszen azt sem tudtuk, hogy milyen megbízókat kell keresnünk. Így a ti ajánlásotokat követve, az első lépéssel kezdtük a folyamatot.
Milyen elképzelésekkel, elvárásokkal vágtatok bele a közös munkába a cégünkkel?
Az volt az elképzelésünk, az elvárásunk, amit a szolgáltatás végkifejletéül is kaptunk. Konkrét információkat adtatok arról, hogy milyen eredményeket produkáltok majd, és ezeket viszont is láttuk a záróprezentáción. Az elemzés által kiderült, hogy milyen partnereket kellene elérnünk, megszólítanunk, megtudtuk, hogy milyen szektorban van a legtöbb esélyünk az ügyfélszerzésre.
Volt-e valami meglepő, amire nem is gondoltatok, de az ügyfélprofil-elemzés ráébresztett erre benneteket?
A végeredmény tulajdonképpen meglepő volt, ugyanis az elemzés erősen rámutatott arra, hogy van egy olyan kompetenciánk, amire egyéb okokból valamiért nem gondoltunk. Megtudtuk, hogy az elsődleges célcsoportunk a jegyértékesítő platformot működtető cégek. Mi azonban a folyamatszerzési tanácsadó vállalatok megszólítását gondoltuk a megfelelő iránynak. Az ügyfélprofil-elemzés viszont rámutatott, hogy ez csak B tervként állja meg a helyét. Szóval a végső ajánlás meglepett minket, de belegondolva, látjuk benne a logikát, csak valamiért mi ezt elvetettük magunkban, amikor házon belül ötleteltünk erről.
Mit gondolsz, azáltal, hogy meghatározásra került a célcsoport, akik körében érdemes értékesíteni, sikeresebbé tehető a vállalkozásotok?
Én nagyon remélem, hogy igen. Nyilván még végig kell vinni a tervezett marketing folyamatokat, illetve nekünk is végig kell gondolnunk, hogy az infók alapján hogyan tovább, de úgy gondolom, hogy ez hosszú távon mindenképpen pluszt ad a cégünknek. Hiszen tisztán ki lett mutatva számokkal, hogy ki a célközönség, hol van esélyünk az ügyfélszerzésre.
Mi az, amit megváltoztat a cégetekben az ügyfélprofil-elemzés eredménye?
Ezután fókuszálunk azokra az ügyfelekre, akikre eddig nem gondoltunk, illetve olyan üzenettel próbáljuk meg elérni őket, ami célirányosan nekik szól.
A Clientfactory csapatával mennyire volt könnyű, vagy épp nehéz együtt dolgozni?
Szerintem teljesen jól tudtunk együtt dolgozni mindenkivel. Mi nagyrészt Szép Roland marketing tanácsadó kollégátokkal beszéltünk és dolgoztunk együtt. Rolanddal mindent meg tudtuk beszélni, gördülékenyen haladtak a munkafolyamatok. Ha valakinek problémája volt, az felkereste a másikat, megbeszéltük, mentünk tovább. Én abszolút elégedett vagyok.
A marketingre a jövőben nagyobb hangsúlyt szeretnétek fektetni?
Mindenképpen. Az ügyfélprofil elemzés rávilágított, hogy néhány nagyobb ügyfelünk van. Igazából részben emiatt is kerestünk meg titeket, mert a nagyobb ügyfelekre való támaszkodás nagyon erős függőséget jelent és ez hatalmas hullámzást eredményezhet a projektek és a bevételek szempontjából. Emiatt muszáj ügyfélkört bővítenünk. Ebben pedig a ti segítségeteket szeretnénk igénybe venni. Folytatjuk az együttműködést a továbbiakban is, a következő lépés a piackutatás lesz.
Ön valós tényekre, számokra támaszkodva határozta meg célközönségét?
Ne égesse a pénzét feleslegesen, ismerje meg piacát, ismerje meg cégét! Építsen alapot, hogy aztán ne egy új, ámbár roskatag házba kelljen, besétálnia!
Tegyük együtt átláthatóbbá, sikeresebbé, szilárdabbá vállalkozását! Kérje tapasztalt kollégáink segítségét!