FB pixel

Az olimpia imidzsében nagy a törés? – a fekete PR romboló hatása

2021-07-28
Szerző: Clientfactory
Szakmai blog

Az ötkarikás játékok társadalmi elismertsége szilárd és töretlen. A világversenyt minden alkalommal hatalmas érdeklődés övezi, tömegek követik élőben az eseményeket és annál is többeket szegez a televízió képernyője elé a sportvilág legnagyobb történése. 

Legalábbis így volt ez egészen 2021-ig. 

Ma a világ lakosságát megosztja az olimpia megrendezésének kérdése, sokan rosszallóan tekintenek az eseményre, épp ezért nem is követik. A legerősebben tiltakozó nemzet pedig nem más, mint éppen a házigazda Japán, ami csak még kínosabbá teszi a szituációt. Egyre több forrásból olvasni, hogy Tokió lakossága nem kívánt vendégekként tekint a neves sportolókra és azok kísérőcsapatára. 

A koronavírus az olimpiai játékok legnagyobb nyertese!

Az eredetileg 2020-ban esedékes tokiói olimpiával a Covid-19 jól kibabrált. A világversennyel feleslegesen vártak, majd hiába szorgalmazták a megrendezését – főként a szponzorok nyomása miatt – rangosból hirtelen kellemetlen rendezvénnyé vált. Már a meglehetősen bizarr nyitóünnepség előtt egymást érték a botrányok, illetve a pozitív koronavírus tesztek híre sem segített a helyzeten. 

A szponzorok amint érzékelték, hogy az esemény rossz visszhangot kap, illetve hogy üres lelátók előtt versenyeznek majd a sportolók, sorban kezdtek kihátrálni az esemény mögül, ugyanis már azt is elkezdték szégyellni, hogy egyáltalán bármi közük van az eseményhez. 

A fennálló helyzet azonban nem csak a járványnak köszönhető. A katasztrófába torkolló 2021-es tokiói olimpia legnagyobb felelőse a FEKETE PR!

Mind a hazai, mind a nemzetközi sajtóorgánumok sorra hozták le az idei olimpiát rosszabbnál rosszabb színben feltüntető cikkeket. „Dagad a botrány az olimpia körül, már a főszponzor is kételkedik”; „Olimpia: újabb koronavírusos eseteket regisztráltak”; „Alakul a katasztrófa, erre azért nem számítottak Japánban”; „Újabb botrány Tokióban: a holokauszttal viccelődött a megnyitó rendezője”; „Újabb botrány: az első hétköznap összeomlott Tokió közlekedése” – csak néhány sokatmondó szalagcím, amelyek a hazai médiumokban jelentek meg. 

Az ötkarikás játékok Japánnak nem sok dicsőséget hoznak!

Az olimpia egy eszköz arra, hogy az adott ország, város népszerűsége és jó híre növekedjen, ezáltal pedig turisztikája is kicsit fellendüljön. Japán azonban ebből már garantáltan nem jöhet ki nyertesen. 

Egy gigantikus PR-katasztrófának lehetünk szemtanúi. 

 

A jó PR építi és sikeressé teszi a rendezvényeket, a cégeket. Viszont a negatív visszhang romboló hatása megdöbbentő. 

A PR legfőbb feladata a cég jó hírnevének növelése egy adott célcsoporton belül. Ennek pedig legjobb eszköze a vállalkozás vagy az esemény sikeres munkájának, működésének bemutatása. A fekete PR célja pedig pont ennek az ellenkezője.

Ön foglalkozik azzal, hogy cégéről milyen kép alakul ki? 

A sikerhez vezető út: PR, marketing, értékesítés. Bármelyik kimarad a sorból, annak eredménye jól látható majd a bevételein is. 

Nézzen utána, hogy vállalkozásának milyen a hírneve! Majd tegyen azért, hogy pozitív irányba mozduljon el megítélése. Ha nem tudja, miként kezdjen ebbe bele, szakértő, tapasztalt csapatunk segítségére számíthat! Vegye fel velünk a kapcsolatot!