Leitold Dáviddal, a Horvation Energy Group értékesítési vezetőjével készítettünk interjút. A startup cég megújuló energetikai megoldásokat kínál napelemerendszerek formájában. Dávid B2C lead gyűjtő kampányunkkal kapcsolatos tapasztalatairól, és az eredményekről mesélt nekünk.
Cilentfactory Kft.: Hogyan találtad meg a Cilentfactory Kft.-t?
Leitold Dávid: Ha komolyan kezelsz egy céget és tényleg hosszú távú terveid vannak, akkor külön szakemberekkel kell rendelkezned, és alvállalkozókkal kell együttműködnöd ahhoz, hogy összeálljon az egész cég egy csoporttá. Ezért profi céget kerestem, aki tudja hogyan kell ügyfeleket generálni. Számomra a szakmai tudás és tapasztalat volt a fontos, így kerestem céget az interneten, és a Clientfactory látszott a legalkalmasabbnak.
CF: Milyen céllal kezdted el a munkát a céggel?
LD: A fő cél az volt, hogy generáljanak ügyfeleket, amit persze meg lehet oldani saját erőből is, de az nagyobb utánajárást, rengeteg munkát és saját embert igényelt volna. Mérlegelve azt, hogy ez mennyi befektetett idő, energia, illetve mennyibe kerül az, ha ezt a feladatot Clientfactory végzi el, egyértelműen látszott számomra, hogy megéri veletek dolgozni.
CF: Miért volt szükséged lead gyűjtő kampányra?
LD: Startup cégként mindenféleképpen elsődleges szempontunk a bővülés, viszont az elején a fókusz nem az ügyfélgeneráláson volt, hanem a háttérmunkálatok hatékonnyá tételén, a munkatársak betanításán, stb. Mostanra jóval nagyobb a befogadóképességünk, így nagyobb hangsúlyt fektethetünk az ügyfélgenerálásra is. Célközönségünk különböző szegmenseinek megszólítása is külön figyelmet igényelnek, úgy mint a magánszféra, vállalkozások, turisztikai egységek és befektetői csoport, ezért elengedhetetlen volt, hogy a leghatékonyabb partnert válasszuk ügyfélgenerálás terén.
CF: Milyen eredményeket tartasz számon az eddigi munka alapján?
LD: Még bevezető időszakban vagyunk, egy hónapja működünk együtt, de már négyszer annyi ügyfélre tudtunk szert tenni! Általánosságban elmondhatjuk, hogy ilyen területen, 10 ajánlatból 1-2 szerződés már jó arány. Sok olyan érdeklődőre számítottam, akik nem tudják pontosan, hogy mi is a termékünk, miről szólnak a szolgáltatásaink. De ebből látszik a profizmus, hogy ezt olyan jól le tudtátok kommunikálni, és olyan hatékonyan szűrni, ezáltal előkészíteni az ügyfeleket, hogy mindenki tudta, miről van szó, és most számszerűsítve 80 ügyfélből már 14 szerződés van előkészítve, amiből 6-ot már meg is kötöttünk.
CF: Számítottál ilyen eredményekre a lead gyűjtő kampánytól?
LD: Nem, az eredmények messze felülmúlták az elvárásaimat. Az eddigi gyakorlati tapasztalat alapján tartottam tőle, hogy nem térül meg a befektetésem, de úgy voltam vele, hogy megéri a kockázatot. De ahogyan elkezdtük az együttműködést, eltűntek a kételyeim. Már abból, ahogy előkészítettétek a kampányt, hamar kiderült, hogy itt egy profi szakmai csapatról van szó, akik képviselni tudják prémium napelemeinket, szolgáltatásainkat.
CF: Mit adott neked ez a szolgáltatás?
LD: Megoldást nyújtott arra, ami minden kereskedelmi és szolgáltató egység legnagyobb nehézsége, az ügyfélszerzés. Nagy terhet vett le a vállamról, sőt, nagyobb presztízsértéket adott cégünknek. Nagy megnyugvást jelent, és a munkatársakat is tehermentesíti az, hogy látják, hogy van a háttérben egy külön cég, ami megkönnyíti az emberek dolgát az ügyfélszerzés terén, hiszen nagyon nehéz megállapítani, hogy a termékednek hol van az ideális célközönsége, hol érdemes hirdetni, milyen üzenettel. Ez egy külön szakma, amiben nekünk így a Clientfactory profi csapata segít, így feleslegesen nem költünk olyan szolgáltatásokra, melyek nem feltétlenül jutnak el a célcsoportunkhoz.
CF: Ajánlanád ezt a szolgáltatást másoknak? Mit látsz a lead gyűjtő kampányunk legnagyobb előnyeként?
LD: Mindenképpen ajánlanám, nekünk nagyon sokat segített! A mi cégünknél egyértelműen a jobb zárási arányt látom a legnagyobb előnyként. Az, hogy hidegen eljutunk egy potenciális ügyfélhez, és tízből kettő a zárási arány, az nagyon jó szám. A Clientfactory-nak hála jól ki lehet szűrni, hogy ki az, aki csak keresgél, aki piackutató, vagy akivel tényleg érdemes kalkulálni. Bárkivel beszéltem eddig a lehetséges ügyfelek közül, senki nem kérdezett vissza, hogy kik vagyunk, ez hihetetlen nagy könnyebbség, mind időben, mind anyagilag. Nem kell kimennünk olyan helyekre, ahol felesleges köröket futunk, ezzel megkíméljük a munkatársak idejét is. Növeli a hatékonyságot, hogy tényleg arra tud fókuszálni a munkatársunk, és arra tudjuk összpontosítani a tőkénket, ami valóban termel.
CF: Lakossági leadgyűjtő szolgáltatásunkkal és Piacbővítési szolgáltatásunkkal fogjuk folytatni a közös munkát. Miért tartod fontosnak, hogy továbbvigyük ezeket a szolgáltatásokat, és milyen eredményeket vársz ettől?
LD: Ez az első hónap egy tesztidőszak volt, és én úgy látom, hogy nagyon jól csináljátok! A magánszférát, a vállalkozókat, a befektetőket, mindenkit meg tudtok szólítani. Nekünk ugyanúgy jelen van a célközönségünk ezekben a szektorokban is, pont emiatt fontos, hogy ne csak egy szűk látókörrel, egyetlen célpiacot közelítsünk meg, hanem mindenkit. A Clientfactory csapatának szakmai tudása kell ahhoz, hogy hatékonyabbak legyünk, és pontosan tudjuk, hogy hogyan érdemes, milyen üzenettel megszólítani ezeket az embereket. Most a célom négyszer annyi lead elérése a magánszemélyeknél, valamint szeretnék elindulni a vállalkozói szférában is. Sok cégben dolgoztam már, és mindenhol elengedhetetlennek találtam, hogy legyen egy olyan szakember a csapaton belül, akinek ez a kisujjában van. Ez hosszú távon mindig kifizetődő. Annak, hogy tényleg a jövőre tudjunk fókuszálni, és hosszú távra tervezni nemcsak egy jó termék a kulcsa, hanem a jó kommunikáció is.
Nézze meg referenciáinkat, hogy eddig milyen eredményeket, sikereket értünk el megbízóink számára!