FB pixel

Az 5 legnagyobb hiba, amit elkövethet weboldala szövegezésében

2022-03-30
Szerző: Clientfactory
Szakmai blog

A weboldal a cég arca – amivel szimpátiát válthat ki, megszólíthatja a célközönségét, átadhatja mondandóját, érzéseket, hatásokat fejezhet ki és persze kelthet is. 

Ma mindenki az interneten tájékozódik. Ha valakit valamilyen termék vagy szolgáltatás érdekel, garantáltan a világhálón fog utánanézni, hogy milyen lehetőségek közül választhat. Ha egy weboldal unszimpátiát, illetve a professzionalitás hiányát kelti, az érdeklődő valószínűleg egyből tovább is kattint, hiszen alternatívákból nincs hiány. 

Személyes találkozásnál a kevésbé sikeres első benyomást, a negatív érzéseket még lehet korrigálni. Az online világban erre nincs esély. Ha a weboldal elsőre nem volt bizalomgerjesztő, mondandója nem volt eléggé megnyerő, az érdeklődő az oldalra nem tér többé vissza. 

Egy silány weboldal emberek sokaságát tántoríthatja el a vásárlástól, a szolgáltatás igénybevételétől. 

Nézzük az öt legnagyobb hibát, amit a mondandó kidolgozása során kerülni kell!

1. Haszontalan információk halmozása

Gyakran találkozni olyan weblapokkal, amelyek a tulajdonosról, illetve a cég történetéről szólnak. A látogatókat viszont nem ez érdekli! Arra kell helyezni a hangsúlyt, hogy a célközönség problémáira milyen megoldást kínál a cég, milyen konkrét eredményeket képes produkálni. Az unalmas cégtörténet és a különféle tanúsítványok senkit sem fognak a céghez láncolni. Természetesen ezeket is érdemes megemlíteni, hiszen növelik a vállalkozás presztízsét, de a honlap elsődlegesen ne erről szóljon. 

2. Konkrétumok hiánya

Nincs is annál rosszabb, mint amikor nagy lelkesedéssel elkezdünk böngészni egy weboldalt, ám még tízpercnyi időpazarlás után sem derül ki, hogy konkrétan mivel foglalkozik a cég, mit kínálnak és miért lenne érdemes a szolgáltatásukat választani. Érthető, világos információkra van szükség, amelyek a honlap központi, látható részén helyezkednek el. 

3. Terjengős gondolatok

Nincs szükség kisregényekre! Ha valaki ellátogat egy honlapra és hosszú, terjengős bekezdésekkel találja szembe magát, nagy valószínűséggel azonnal tovakattint. Rövid, tömör, célratörő, ütős, sziporkázó mondatokra van szükség! 

Előfordul persze, hogy a SEO miatt javasolt hosszabban fogalmazni egy-egy aloldalon. Ezekben az esetekben élesen el kell választani a célközönség és a Google számára írt szövegeket. Nem javasolt a hosszúra – akár 1500 szavasra – nyújtott gondolatok közé dobni az olvasót. 

4. „Call to action” hiánya 

Lehet a szöveg bármilyen hatásos, ha nincs rajta egyértelmű cselekvésre buzdítás – ahogy az angol mondja: „call to action” – a célközönség könnyen elveszíthető, anélkül, hogy a vásárlás, esetleg a szolgáltatás igénybevétele megtörtént volna. Az akcióra buzdító gombok (pl. „Hívjon most!”; „Iratkozzon fel!”; „Rendelje meg!”; „Töltse ki!” stb.) nagyszerű eszközök arra, hogy a felhasználók figyelmét felkeltsük, a vásárlást leegyszerűsítsük, a céljainkat pedig elérjük. 

5. Nem megfelelő tagolás 

Az olvasási szokások sokat változtak, legalábbis az online világban mindenképp. A legtöbben csak gyorsan átfutják, „végig szkennelik” a szövegeket, hogy kiszűrjék a számukra hasznos, érdekes részeket. A mondandó kidolgozása során épp ezért fontos a hierarchikus felépítésre és a megfelelő tagolásra kiemelt figyelmet fordítani. 

Ahhoz, hogy egy vállalkozás valóban nagy sikereket érjen el, megragadó, technikailag karbantartott, optimalizált és nagyon fontos: konkrét, informatív, ütős mondandóval ellátott weboldallal kell rendelkeznie. 

A céges honlappal a szimpátiát kiváltani mindössze néhány másodperc, viszont elveszíteni is csupán ennyi. Kerülje el a hibákat, és nyűgözze le célközönségét!