A digitális tér egyre zsúfoltabbá válik, egyre többen tepernek a potenciális vásárlók figyelméért. A vállalatok legfőbb marketingcsatornájának számító felületek – pl. Google és Facebook – tömve vannak hirdetésekkel. A reklámokkal elárasztott platformokon nem olyan egyszerű kitűnni a tömegből, ráadásul a hirdetési költségek is egyre magasabbak. De nem kell kétségbe esni! Van új útvonal a sikeres leadgeneráláshoz!
Ügyfelünk, a villanyszerelési szolgáltatásokat kínáló Tavill Kisfesz Kft. is megtapasztalta azt, hogy milyen, amikor a hagyományos eszközök nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket. Tóth Tibor, a Tavill ügyvezetője a csalódás után döntött úgy, hogy új megoldás után kutat. Ekkor talált rá a Clientfactory-ra és a B2B e-mailes leadgenerálás szolgáltatásunkra.
Milyen előnyöket tartogat magában ez az új marketingstratégia? Tiborral a B2B e-mailes leadgenerálással kapcsolatos tapasztalatairól és a közös munkáról beszélgettünk.
Mielőtt a Clientfactory-val találkozott, milyen módszerekkel próbáltak leadeket generálni?
Főleg Google és Facebook hirdetések által próbáltunk eljutni a célcsoporthoz, ezek azonban egyáltalán nem bizonyultak hatékony módszereknek. Nagyon-nagyon kevés lead érkezett be, sőt volt olyan időszak, amikor egyáltalán nem voltak érdeklődők, miközben a kampányok jókora összegeket emésztettek fel.
Hogyan jött a képbe a Clientfactory és a B2B e-mailes leadgenerálás?
Már jó ideje kutattam egy új, jobb megoldás után. A neten nézelődtem, amikor szembejött velem a Clientfactory weboldala, amit átolvastam, így pedig egyértelművé vált számomra, hogy az e-mailes leadgenerálás az, amit mindenképp ki kell próbálnunk.
Mi az, ami megfogta, ami szimpatikus volt a B2B e-mailes leadgenerálásban?
Amikor a keresést elkezdtem, számomra az volt a legfontosabb, hogy egy olyan ügynökséget találjak, akik a megszokott Google, Facebook, LinkedIn trión kívül, valami más megoldást is biztosítani tudnak. Az e-mailes leadgenerálás abszolút ilyen volt, ehhez hasonló lehetőséggel korábban nem találkoztam. Aztán amikor felvettem a Clientfactory-val a kapcsolatot és kaptam egy képet arról, hogy ennek a szolgáltatásnak mi a menete, az e-mailes leadgenerálás csak még szimpatikusabbá vált számomra.
Milyen előzetes elvárásai voltak a szolgáltatással kapcsolatban, és ehhez képest mit kapott?
Mivel a célcsoportba kizárólag nagyvállalatok kerültek be, akikkel már egy üzletkötés is nagy nyereségnek számítana, én már tíz-tizenöt érdeklődővel elégedett lettem volna. Ezt azonban messze túlszárnyaltuk, hiszen húsz fölé emelkedett a leadek száma.
A másik nagy siker, amire a kezdetekkor nem is számítottam, hogy rengeteg olyan döntésthozónak az elérhetőségét szereztük meg, akinek ugyan most nincs szüksége a szolgáltatásainkra, a kapcsolat már kiépült, tehát potenciális vevő lehet belőlük a jövőben.
Hogyan alakulnak a tárgyalások az érdeklődőkkel?
A kapott leadekből négy-öt olyan vállalat van, akivel mostanra eljutottunk odáig, hogy adott projektről tudtunk beszélgetni és árajánlatot is tudtunk adni. Ezek között egy-kettő olyan cég van, akivel szinte biztosan meg tudunk állapodni. Ugye a mi szakmánk nem arról híres, hogy ma kitalálják a projektet, holnap pedig alá is írják a szerződést. Az értékesítési procedúra sokszor hosszú hónapokig elhúzódik, többkörös tárgyalások és egyeztetések előzik meg a szerződéskötést. Több tízmilliós projektekről beszélgetünk, tehát a megrendelők jól át szokták gondolni, hogy pontosan hogyan és mit szeretnének megrendelni, ehhez pedig idő kell.
Milyen volt az együttműködés, a közös munka a Clientfactory csapatával?
Nagyon jó volt. Nekem nagyon szimpatikus volt maga a projekt indítása is, hogy egy adott stratégia mentén kezdtünk el együtt dolgozni. Voltak előzetes, közbenső és záró megbeszélések, prezentációk is, ahol a Clientfactory csapata átláthatóan, precíz kimutatásokon keresztül vázolta fel az összes olyan számot, eredményt amire kíváncsi voltam.
Bár elég sok előnyt említett már, de ha egy tényezőt kellene kiemelni, mi lenne az, amit a szolgáltatás legfőbb pozitívumának tart?
A számok. A szolgáltatás nagyon nagy előnyének tartom, hogy pontosan látjuk azt, hogy hány ügyfélnek ment ki az e-mail, tudjuk hányan nyitották meg az üzenetet és hányan írtak vissza. Az összes szolgáltatásból vagy hirdetési megoldásból, amit eddig kipróbáltunk, pont ez az, amit hiányoltam.
Például egy Google hirdetésből lehet jön az oldalra 150 kattintás, de abból pont nem derül ki semmi. Nem tudjuk meg, hogy valaki épp csak odavetődött vagy valaki célirányosan keres valamit. A B2B e-mailes leadgenerálás keretében viszont pontosan tudtuk, hogy melyik cég nyitotta meg az üzenetet, melyik cég válaszolt, tehát egyértelműbb adatokat tudtunk kinyerni, mint bármelyik eddigi leadgenerálási megoldásból.
Ajánlaná más vállalatoknak is ezt a szolgáltatást?
Mindenképp! Én úgy gondolom, hogy ez egy olyan szolgáltatás, ami nagyon sok cégnek segíthet, és nagyon sok vállalat profitálhat abból, ha ilyen mennyiségű kapcsolati adat kerül a birtokába.
Készen áll arra, hogy elhagyja a hagyományos hirdetési felületeket, és felfedezzen egy új irányt a sikeres leadgenerálás felé? Lépjen velünk erre az izgalmas útra, és fedezze fel, hogyan válhat a B2B e-mailes leadgenerálás vállalkozása sikerének kulcsává.