Manapság mindenki agilis akar lenni. Egyre több szervezet törekszik az agilis transzformációra, egyre több projektet irányítanak agilis szemléletmóddal, és igen, már a marketing is lehet agilis. De mit értünk konkrétan az agilis marketing alatt? És mit nyerhetnek ezzel a vállalatok? Csak olvasson tovább, és megtudja!
Ahhoz, hogy egy cégvezető a digitalizált világban is képes legyen hosszú távon igazán jelentős sikereket, illetve növekedést felmutatni, nem szabad lemaradnia. A vállalati működésbe be kell építenie a modern marketing gyakorlatait!
A vállalatoknak gyorsan, hatékonyan kell reagálniuk az őket körülvevő változatos környezetre, valamint a gyakran nehezen meghatározható ügyféloldali követelményekre. Az egyre fejlettebb digitális technológia innovatív, új módszereivel ezt elérhetővé teszi. A lehetőségek maximális kiaknázásához azonban a hagyományos marketingtől több kell! Gyorsabb tempó, jobb alkalmazkodókészség, adatvezérelt döntéshozatal – más szóval, agilis marketingre van szükség!
De induljunk az alapoktól: mit értünk az agilis szó alatt?
Hétköznapi értelemben az agilis személy tevékeny, serény és hatékony. Míg az agilis szervezet rugalmas és gond nélkül alkalmazkodik a gyorsan változó közeghez, ezáltal kimondottan eredményes, így a partnerek, megbízók, elégedettségét is könnyen kivívja. Ezek fényében már nem is olyan meglepő, hogy mindenki agilis szeretne lenni, igaz?
Hogyan válik agilissé a marketing?
Ha egy marketingcsapat képes könnyen alkalmazkodni, munkája pedig amennyire csak lehet adatvezérelt, nevezhetjük őket agilisnek. Egy agilis szervezet képes a gyorsan változó környezetben is a rugalmas idomulásra, ezáltal eredményes és fokozott ügyfél-elégedettséget ér el.
Az agilis marketing keretében a változásokra mindig adatokkal alátámasztott megoldásokat kell keresni, a stratégiának rugalmasnak kell lennie, a tartalomgyártás pedig szigorúan célcsoport-fókuszú kell, hogy legyen.
Miként működik egy agilis marketingügynökség?
Az agilitás egyik fontos kitétele, hogy a munkavégzés úgynevezett sprintekben zajlik. A sprint egy előre meghatározott időintervallum, amely alatt a teljes terv egy-egy része kerül teljesítésre.
Az agilis hozzáállás másik fő pillére a stand-up meeting, azaz egy rövid megbeszélés minden munkanap elején, melynek során a csapat tagjai elmondják, megbeszélik, hogyan haladtak az elmúlt nap folyamán. Ezek a rendszeres egyeztetések rengeteget segíthetnek az olyan hibák felismerésében, amelyek később akár a végső cél elérését is ellehetetlenítenék.
Milyen vállalatok nyerhetnek az agilis marketinggel?
Előnyeit leginkább a digitálisan modernizált, adatvezérelt vállalkozások tudják kihasználni, akik gyorsan szeretnének reagálni a felmerülő problémákra, az új trendekre, a piaci változásokra, illetve az ügyfelek igényeire.
A agilis szemléletmód segíti a céltudatosabb kommunikációt, lehetővé teszi, hogy könnyebb legyen a projektek rangsorolása, segít gyorsan alkalmazkodni a fordulatokhoz, és jobb, magabiztosabb tervezést tesz lehetővé. Mindez meg is válaszolja azt a kérdést, hogy mitől is vált olyan trendivé az agilitás a marketing világában.
Ön is korszerűsítené vállalata működését? Szigorúan adatvezéreltté tenné kommunikációját, marketing irányú tevékenységét? Forduljon hozzánk bizalommal, beszéljünk a lehetőségekről! >>>