FB pixel

A világ 10 legnagyobb reklámértékű sportolója

2022-09-14
Szerző: Clientfactory
Szakmai blog

A sztársportolók igazi aranybányák a nagy márkák számára!

Nem titok, hogy nem feltétlenül az ül a sportvilág trónján, aki a legjobb teljesítményt nyújtja a pályán. Pontosabban: nem csupán a teljesítmény számít. A sportolói nevek mögött meghúzódó reklámérték is sokat nyom a latba. A legértékesebb sportolók ugyanis azok, akik a mérkőzések mellett a világhírű brandeket is megnyerik maguknak. Mert igenis a sport a világon az egyik legnagyobb üzlet. 

Legyünk reálisak: a sportban rengeteg pénz van. A sportolók több bevételt zsebelnek be egy évben, mint a multinacionális cégek vezetői. Mindezt persze nem csak a pályán harácsolják össze, sokkal inkább azáltal, hogy egy-egy márka termékeit viselik, fogyasztják, használják vagy csak reklámozzák. A sportemberek és a vállalatok között ez egy win-win kapcsolat. A sportolók igazi aranybányák a nagy márkák számára. A cégek sorban állnak azért, hogy pénzt dobálhassanak a sportolókhoz, némi promóciós kötelezettségért cserébe. 

A sportmarketing az egyik legütősebb, leghatásosabb marketingeszköz. Éppen ezért a vállalatok körében egyre gyakrabban használt stratégia. A sport által tömegekhez lehet eljutni, illetve a rajongók elfogultan szeretik nagy kedvencüket, aki ha egy márka mellé áll, annak népszerűsége hihetetlen mértékben megnövekszik. Mert ha a nagy favorit azt mondja, akkor az biztos jó” – ennek az egyszerű elvnek köszönhetően. 

Már csak egy kérdés maradt hátra: vajon kik a legjobban csengő nevek jelenleg a sportvilágban? Kiket szeretne minden nagy márka megkaparintani? Nézzük, hogy 2022-ben melyik sportoló fért be a top 10-be, kinek van a legnagyobb reklámértéke, ki a marketingesek álma!

1. Conor McGregor – MMA-harcos

Nagyszájú, balhés és önimádó, mégis a fél világ rajong az őrült ír MMA-harcosért. Hazájában valódi nemzeti hősként tekintenek rá, és persze a harcművészet rajongói is imádják különc stílusát. Milliók követik a közösségi oldalain, ahogy az emberek, úgy a reklámcégek kedvenceivé is vált. 

McGregor becslések szerint évente 180 millió dollárt szed be promóciós tevékenységével. A legfőbb márkák, akik vele dolgoznak: Burger King, DraftKings, Dystopia Video Game, Roots of Fight, Proper No. Twelve, Reebok. 

2. Lionel Messi – futballista 

Az argentin Lionel Messi a labdarúgás egyik élő legendája, aki egyúttal hihetetlen reklámértéket is képvisel. A márkák csak úgy kapkodnak utána, így állítólag évente 130 millió dollárt vihet haza reklámszerződéseinek hála. És akiknek ezt leginkább köszönheti: OrCam, Budweiser, Adidas, Pepsi, The World Health Organization. 

3. Cristiano Ronaldo – futballista 

Minden idők egyik legjobb labdarúgója, Cristiano Ronaldo a közösségi médiában is viszi a prímet. A portugál csillag az Instagramon és a Facebookon is a legnépszerűbb személyek között van. Ezt persze ki is használja. 

Felfedezhetők nála szponzorált tartalmú bejegyzések, legyen szó ruházatról, étrend-kiegészítőről vagy éppen autókról. Reklámértéke hatalmas, évente 120 millió dollár körüli összeget kereshet. A legfőbb márkák, akiknek az arca: HerbalLife, Armani, Clear Shampoo, Unilever, KFC, Shopee, Crunch Fitness. 

4. Dak Prescott – amerikaifutball-játékos

A sztárhátvéd fenomenális teljesítményével a világ egyik legjobban fizetett sportolója. Prescott vagyonának fő forrása a különböző márkákkal való együttműködésből származik, csak a marketing bevétele évi 100 millió dollár körülire tehető. A legfőbb támogatói a Nike és az Air Jordan. 

5. Lebron James – kosárlabdázó

Az NBA legnagyobb sztárjaként számon tartott amerikai kosaras ma már dollármilliárdos. Vagyonának nagy részét ő sem a pályán dobálta össze, sokkal inkább remek befektetéseivel és jól megkötött szponzori szerződéseivel kereste. 2003-tól dolgozik együtt a Nike-val, amellyel 2015-ben kötötte meg élete végéig szóló szerződését. A gigavállalat mellett támogatói: Coca-Cola, Upper Deck, McDonald's, Samsung, Microsoft. Összesen évente körülbelül 96,5 millió dollárt visz haza. 

6. Neymar – futballista 

A világ harmadik legjobban kereső focistája a brazil labdarúgó, akihez a futballtörténelem eddigi legdrágább átigazolása is köthető. Neymarnak több világcéggel is van érvényes megállapodása. Ezek közül a legfőbb szponzorai: Puma, Nike, Red Bull, RePlay Jeans, Diesel Fragrances, Qatar Airways, DAZN, Triller. Együttműködéseivel évente nagyjából 95 millió dollárt keres

7. Roger Federer – teniszező

Roger Federer a tenisztörténelem legsikeresebb versenyzője. A svájci teniszcsillagot a legtöbb szakértő minden idők legjobb teniszezőjének tartja. Ennek ellenére vagyonának nagy részét ő sem a teniszütővel szerezte meg. Bár már visszavonulóban van, a márkák még mindig szívesen dolgoznak vele. Legfőbb együttműködései: Nike, Uniqlo, Rolex. Ezzel évente 90 millió dollárt keres.

8. Lewis Hamilton – autóversenyző

A hétszeres Formula–1-es brit világbajnokot – akit egyébként 2021-ben még lovaggá is ütöttek – imádják a nagy márkák. Többek között a Tommy Hilfiger, Mercedes Benz, Gran Turismo Sport, Bell Helmets, MV Agusta Motorcycles, Monster Energy, IWC, Sony, Bose és a Petronas is. 82 millió dollár körüli összeget keres évente promóciós tevékenységével. 

9. Tom Brady – amerikaifutball-játékos 

A legsikeresebb irányítóként számon tartott játékos az Under Armour, UGG, Tag Heuer, Intel Shields, Aston Martin és a TAG Heuer cégekkel dolgozik együtt. Ezzel évente 76 milliós dollár körüli összeget kaszál. 

10. Kevin Durant – kosárlabdázó

Az olimpiai bajnok amerikai profi kosárlabdázó bár csak éppen hogy, de befért az első tíz legnagyobb reklámértékkel bíró sportoló közé. Azért természetesen ő sem panaszkodhat, hiszen számos kollaborációval büszkélkedhet: Nike, Coinbase, Alaska Airlines, Weedmaps, Gatorade, Sonic Drive-in, Beats Headphones. Közel 75 millió dollárral bővül így évente a kasszája

A sportcsillagoknak van mit a tejbe aprítani! 

Bár a fizetésükre sem panaszkodhatnak, az igazán nagy pénzeket egyértelműen mindannyian márkaszerződésüknek köszönhetően viszik haza. Ez is mutatja, hogy mennyire értékes egy sportoló személyes márkája.

A kis- és középvállalatok labdába se rúghatnak a világhírű sportolók megszerzéséért – persze csak ha nincs erre külön félretéve néhány dollármilliójuk :). Ez azonban nem azt jelenti, hogy a kisebb cégek ne tudnák terméküket vagy szolgáltatásukat a sport világával összefonódva népszerűsíteni, eladhatóbbá tenni. 

Mi a Clientfactory-nál segítünk Önnek megtalálni a leginkább testreszabott megoldást, amellyel valóban láthatóvá teheti cégét a célcsoportja számára! Vegye fel velünk a kapcsolatot!>>>