Mindenki szeretne valahová tartozni! Mindenkinek kell egy olyan társaság akik között otthonosan érzi magát, akik között jó érzés fogja el. Ez a közösség lehet egy baráti kör, a család, esetleg az online közösségek. Utóbbiakat még mindig sokan leértékelik, pedig népszerűségük egyre csak nagyobb.
A közösségi oldalak atyja csodát ígér!
A fizikai és digitális világ találkozása egy olyan magával ragadó virtuális online élményt nyújt, amit a kézzelfogható valóságban nem élhetünk át. Ez eddig is így volt, azonban a leginkább áttörő közösségi oldal, a Facebook atyja, Zuckerberg újabb bejelentése – amelyben többek között közölte, hogy a közösségi oldalait működtető új vállalat, a Meta – még ennél is többet ígér.
A Facebook által újonnan gyártott úgynevezett VR-szemüvegekkel a felhasználók a jövőben már interakcióba is léphetnek egymással, anélkül, hogy kimozdulnának otthonukból. Az ígért Zuckerberg-féle metaverzum szebb lesz, mint a valóság.
Mindez azt jelzi előre, hogy a virtuális közösségek egyre csak erősödni fognak, ami természetesen azt is magával vonja, hogy a fizikai, személyes kapcsolatok gyengülésével kell számolnunk.
A virtuális közösségekkel nemcsak a társaságot kereső személyek járhatnak jól, hanem a célközönséget megszólítani akaró marketing ügynökségek, vállalatok is.
A közösségépítés mára az online marketing egyik legfontosabb összetevőjévé vált.
A korábbi egyirányú kommunikációt felváltotta a párbeszéd, a beszélgetés a vállalat és a vásárló között. A hagyományos marketing világában a marketinges beszélt, a fogyasztó pedig hallgatta, esetleg ahogy csak tudta, elkerülte – gondoljunk csak az előszeretettel használt reklámblokkoló eszközökre.
A méltán népszerű közösségi marketing azonban már a kölcsönös kommunikációra épít. Kérdezünk, hallgatunk, majd reagálunk a vásárlók igényeire.
Ha a közösségi média marketinget okosan csináljuk – legyen szó Facebookról, Instagramról, TikTokról vagy bármely egyéb népszerű közösségi felületről –, az időn és figyelmen kívül semmi sem szükséges ahhoz, hogy elkötelezett vásárlókat gyűjtsünk magunk köré.
Nem elég kiépíteni a közösségeket, ápolni kell a kapcsolatokat!
Kommunikálni kell az emberekkel, reagálni kell a hozzászólásaikra, kapcsolatot kell építeni és fenn kell tartani azt. Egy olyan társaságot kell összehozni, amelynek vonzereje van, amelyhez a kívülállók csatlakozni szeretnének.
Gondoljunk csak bele, a nagy márkák sem csinálják ezt másként. A Coca-Colának például a Facebookon több mint 100 millió követője van, akikkel a bejegyzések, hozzászólások, reakciók formájában napi szinten interakcióban állnak, akiknek a megjegyzéseikre rendszeresen reagálnak. A márka nemcsak a termékekkel, hanem a közvetített gondolatokkal, a bizonyos ügyek melletti kiállással is szimpatizánsokat, így pedig vásárlókat szerez.
Hogyan építjük mi a közösségeket az online térben?
Marketing ügynökségként az elmúlt években jelentős tapasztalatra tettünk szert a közösségépítésben.
Példaként hozhatnánk fel a tíz éve létrehozott Szeretem az anyukámat! Facebook-oldalt, amelynek rajongótábora mára több mint 600 ezer főre duzzadt. A kiépített oldal sikerén felbuzdulva, továbbfejlesztettük a márkát, és mára már a szeretemazanyukamat.hu honlapot is létrehoztuk, illetve kiépítettük a közösséget a Viberen is – ahol karácsony alkalmából ismét saját matricacsomaggal rukkolunk elő. Az oldalnak köszönhetően rengeteg embert tudunk egyszerre elérni, amit marketing céljaink elérése érdekében jól tudunk használni.
De persze ügyfeleink közösségi oldalainak a kiépítésében, népszerűsítésében, a közösségek összekovácsolásban is jelentős rutinra tettünk szert. Többek között mi hoztuk létre a Praktikus Háziasszonyok Facebook-oldalt is, amely több mint 200 ezer követővel rendelkezik. A főként tisztító és higiéniai termékek forgalmazásával foglalkozó ügyfelünknek egy rendkívül aktív és elkötelezett követőbázist sikerült kiépítenünk, akik a termékreklámokra nem spamként tekintenek, hiszen szeretik a márkát, szeretik a tartalmakat.
A közösségépítés a vásárlókról szól!
Az összetartó társaság lényege egyértelmű: minél többen kedvelik a márkát, annál többeket lehet megszólítani, annál többekhez lehet elérni, így egyre több elkötelezett vásárlóra lehet szert tenni. Ehhez azonban: VÁSÁRLÓKÖZPONTÚNAK KELL LENNI, NEM PEDIG MÁRKAKÖZPONTÚNAK.
Ön kiépítette már saját közösségét? Elindult a metaverzum felé vezető úton?
Tegyen azért, hogy potenciális vásárlói ne a konkurencia, hanem az Ön közösségéhez tartozzanak! Amennyiben ebben szakértő segítségre van szüksége, ránk számíthat! Lépjen velünk kapcsolatba, és dolgozzuk ki együtt vállalata közösségépítő stratégiáját!