FB pixel

A nagy állásportálok korszaka leáldozóban? Itt a trónfosztó!

2023-05-17
Szerző: Clientfactory
Referenciák

Az Energens Kft. ügyvezetőjével, Farkas Boglárkával beszélgettünk. 

A töretlenül hódító, rengeteg feladott hirdetéssel és feltöltött önéletrajzzal rendelkező nagy hazai állásportálok hosszú évekig megingathatatlanok voltak. Ha valaki állást keresett vagy épp hirdetést akart feladni, nem volt kérdéses, hogy az internet melyik szegletében fog kikötni. 

Ma azonban egyre több rossz tapasztalatról hallani a legnagyobb álláskereső portálokkal kapcsolatban. Cégek tömkelege fordít hátat ezeknek, és térnek át az eredményesebbnek bizonyuló, korszerűbb toborzási szolgáltatások felé. Ilyen alternatíva a Clientfactory, közösségi oldalas hirdetéseken alapuló expressz toborzás szolgáltatása is. 

Az Energens könyvelőirodával közel két éve működünk együtt toborzási fronton. Farkas Boglárkával, a cég ügyvezetőjével a hagyományos állásportálokkal kapcsolatos tapasztalatairól, illetve az expressz toborzáshoz kötődő élményeiről beszélgettünk. 

Farkas Boglárka, az Energens Kft. ügyvezetője

 A munkaerőhiány, valamint a fluktuáció ma szinte minden szektort, illetve a legtöbb vállalatot érinti. Ti hogyan álltok ezen a téren, mekkora problémát jelent ez számotokra? 

Ahogy a vállalatok többségénél, nálunk is nagy gondot okoz a fluktuáció. Mivel szolgáltatást nyújtunk, ezért az emberi erőforrások számunkra rendkívül fontosak, emiatt nálunk napi feladat a munkaerő-állomány megfelelő összetételének megteremtése. 

Milyen toborzási módszerekkel próbálkoztatok korábban? 

Korábban főként a Profession felületén hirdettünk. Ez kb. öt évvel ezelőttig működött is, de azóta nincsenek jó tapasztalataim sajnos. A Profession mellett a honlapunkra és a Facebook oldalunkra is mindig felraktuk az álláshirdetést, illetve a Szárnyas Fejvadászt is próbára tettük. 

Miért váltottatok? A korábbi módszerek nem voltak elég hatékonyak?

A Professionnel kapcsolatban az a tapasztalatom, hogy ott nagyon sok olyan jelentkezés van, ami igazából nem az. Tehát vagy az van, hogy hiába dolgozod fel nagyon gyorsan a jelentkezést, már érdekes módon elhelyezkedett az illető, vagy már nem aktuális az álláskeresés. A másik problémám, hogy túlságosan széles körből jelentkeznek. Nálunk a könyvelés és a bérszámfejtés a fő profil, ehhez képest a manikűröstől kezdve a virágkötőn át egészen a vendéglátás összes szereplőjéig, mindenki pályázik a pozícióra. Ezek számomra nem releváns jelentkezők. 

Gondolom mindez rengeteg időt vett el. 

Hogyne. Kiszűrni a tömegből, hogy ki az, aki valóban jó lehet, nagyon nehéz. Ráadásul a Profession felületén öt évvel ezelőttig egy hirdetésre jött jellemzően száz jelentkező, ez azonban az utóbbi években lecsökkent, egy hónap alatt megközelítőleg mindösszesen húsz pályázó érkezett. A húszból tizennyolc nem volt releváns vagy pedig már a beadás pillanatában nem volt neki aktuális a dolog.

Miben látod a legfőbb különbséget a Clientfactory módszere és a nagy állásportálok toborzási szolgáltatása között?

Egyrészt abban, hogy a korábbiakban tapasztaltnál ugye volt egy sablon, amihez nekem kellett alkalmazkodni, a Clientfactory-nál pedig abszolút személyre szabott minden. Pontosan azokat lehet megkérdezni a jelöltektől, ami tényleg engem érdekel és nem azt, amit egy sablon kínál. Nyilván vannak javaslatok, van ami már bevált vagy korábbi tapasztalatokra épül, de ez bővíthető új kérdésekkel, meg szűkíthető is. Ennek köszönhetően gyakorlatilag néhány perc alatt ki tudom szűrni, hogy ki az, aki megfelelő lehet az adott pozíció betöltésére. Így elképesztően felgyorsul a folyamat. Nem kell végigolvasni az önéletrajzokat és visszakérdezni még három adatra, ami engem érdekel, arra választ kapok. A válaszok átnézése után foglalkozok csak az önéletrajzokkal, méghozzá csak azokkal, amelyek a rostán átmentek.

Kb. mennyien jelentkeznek egy-egy pozícióra?

Napokra lebontva ez egy picit változó. De egy havi hirdetési blokk alatt megközelítőleg 40-50 jelentkező érkezik be.

Mennyivel gyorsabb ezzel a módszerrel rátalálni az új kollégákra, mint a korábban kipróbáltakkal?

Mondjuk ha azt mondjuk, hogy a Professionnel nem találtuk meg a kollégánkat, ezzel meg igen, akkor a nullához képest nem lehet szorzóban kifejezni, hogy mennyivel gyorsabb. De ha azt vesszük, hogy sikerült valakit találni, az legalább három hónapba telt, az expressz toborzással viszont többnyire egy cikluson belül, tehát egy hónap alatt rá lehet találni az új kollégára. 

Mit tartasz a toborzási szolgáltatásunk legfőbb előnyének?

Személyre szabott és célorientált. Azt érzem a teljes folyamat során, hogy fontos az, hogy én tényleg kit keresek. Nem egy dobozba berakható embert kapok, hanem azt, akire nekem szükségem van. És az is tetszik benne, hogy menet közben is lehet módosítani, ha valami miatt mondjuk nem jön annyi jelölt vagy nem olyanok jönnek, akkor ezt nagyon gyorsan meg tudjuk beszélni és korrigálni tudjuk a hibát. 

Milyen az együttműködés a Clientfactory csapatával? 

Én nagyon elégedett vagyok, azt érzem, hogy odafigyelés van és folyamatos az utánkövetés. Az egy hónapos időintervallumon belül gyakorlatilag heti szinten van egy egyeztetés, ahol meg tudjuk beszélni a tapasztalatokat és szükség esetén a hirdetésen módosítani tudunk. Szóval nagyon ügyfélközpontú és eredményorientált a szolgáltatás. Én ezt így szeretem. És nyilván nem véletlen, hogy én most már saját részre nem gondolkodok másban. Ameddig működik, meg jó a tapasztalat, addig biztosan nem fogok ezen változtatni. Sőt, szívesen ajánllak benneteket más cégvezetőknek is. 

Ahogy te is említetted, változott a toborzási procedúra, ma új módszerekkel lehet eredményt elérni. Mit gondolsz, mi állhat a fordulat hátterében? 

Szerintem ez onnan indul ki, hogy aki keres embert, az pontosan tudja, hogy neki kire van szüksége. Korábban sokszor azzal a gondolattal indultam neki a toborzásnak, hogy jó, adjunk fel egy hirdetést, aztán majd meglátom, hogy ki jelentkezik és akkor majd ahhoz igazítom, hogy nekem kire van szükségem. De ez kétségkívül fordítva működik igazán jól. Ez az expressz toborzással megvalósítható, viszont a Professionös adatbázison keresztül nekem nem ment. A dolog kulcsa, hogy magának a toborzási módszernek kell alkalmazkodnia a cégekhez, nem fordítva. Ebben látom a változás okát. 

Ön is próbára tenné a korszerű toborzási módszereket? Vegye fel velünk a kapcsolatot és tudjon meg többet expressz toborzás szolgáltatásunkról! >>>