Egyre többen vagyunk az online térben, így egyre többen harcolunk a vásárlók, a potenciális partnerek figyelméért. Ennek következtében az érvényesülés, a tömegből való kiemelkedés is egyre nagyobb kihívás elé állít mindannyiunkat.
Ahhoz, hogy valós sikerekkel számolhassunk, meg kell tennünk amit csak lehet, azért, hogy az online térben ne csak láthatóvá váljunk, hanem a konkurenciával is versenybe tudjunk szállni. Ehhez a marketingben rejlő összes lehetőséget ki kell aknázni. Ezalatt nem kell feltétlenül nagy ördöngőségekre gondolni, hiszen számos olyan apróság van, amik igazán sokat lendíthetnek egy cég működésén. Most ezekből hoztuk el a legütősebb megoldásokat.
1. Kezdjük az alapokkal: milyen gyors az oldala, azaz ismeri a Google PageSpeed Insights-ot?
Azt talán már senkinek nem kell elmagyarázni, miért is szükséges a 21. században profi, céges weboldallal rendelkezni. De, hogy mit is jelent a „profi” jelző ebben az esetben, arról már sokszor megoszlanak a vélemények.
Egy azonban biztos: ha a weboldala lassú, rosszul optimalizált, már most búcsúzzon el a Google első találati oldalától örökre (legalábbis anyagi megtámogatás nélkül biztosan).
Mi az az eszköz, amivel két kattintás alatt le tudja mérni, hogy a weboldala kellőképpen gyors-e, illetve, hogy technikai szempontból van-e még mit csiszolni rajta?
Teljesen ingyenes, borzasztó egyszerű használni, és azon túlmenően, hogy egy lebutított kördiagramon szemlélteti, hogy egy 100-as pontrendszerben hol helyezkedik el a weboldala – tehát mennyire felel meg mondjuk a Google „elvárásainak” – még javaslatokat és becsült megtakarítási időt is kínál arra vonatkozólag, hogyan tudná felgyorsítani a webhelyét.
Az utóbbi időben azonban valami probléma felüthette a fejét Google-éknél, mert rengetegszer fagyott az oldal. Ha nem működik, remek alternatívát kínál a GTmetrix szoftver. Ugyanezeket az adatokat képes kimutatni, kicsit modernebb megjelenéssel. Egy hátránya talán az, hogy kizárólag angolul elérhető.
2. Ha a dizájnban kell segítség: Color Wheel és Canva
Nem születik mindenki grafikusnak, se dizájnernek, vagy UX tervezőnek. Éppen ezért előfordulhat, hogy bizonyos munkafolyamatok során (weboldal tervezés, posztsablon, hírlevélsablon készítés stb.) kell egy kis segítség.
Nagyon gyakori, hogy adott egy logó, bizonyos „céges” színek, de nincs komplett arculati kézikönyv. Ilyenkor magunkra vagyunk hagyatva, hogy kitaláljuk, milyen színek, árnyalatok mutatnak jól a meghatározott színsémákkal.
Ennél a pontnál kell elővennünk a könyvjelzők közé mentett csodafegyvert, ami megmutatja, mik lehetnének a grafikai anyagunk fő színei.
Több úgynevezett color wheel, vagy color calculator szoftver elérhető ingyenesen, amik életmentők lehetnek, ha a kiindulási pontot nem adta meg az ügyfél, hogy milyen is legyen a színvilága egy-egy tartalomnak.
És, ha már színeknél tartunk, szóba jöhet a dizájn, struktúra is. Itt a másik ütőkártyát kell bedobni, a Canvát. Ingyenes és fizetős opcióval is rendelkezik, ügynökségi munkához a fizetős és csoportos hozzáférés talán az egyik legjobb megoldás.
Millió különböző sablon közül lehet válogatni, amiket kategóriákba rendez a szoftver, hogy még egyszerűbbé tegye a munkáját. Weboldalsablontól kezdve, Facebook hirdetési mintákon át, mezei üdvözlőlap template-ig mindent megtalál rajta.
Az igazán profik persze saját sablonokat is felépíthetnek nulláról, rengeteg szerkesztési opcióval rendelkezik a program, de a kezdőknek a „dobozos” megoldások minimális átalakítását javasoljuk, azokkal is lélegzetelállító végeredményeket lehet elérni.
3. Haladó marketingfegyver, a versenytársak monitorozásához: Ubersuggest
A Neil Patel („growth hacker”, SEO szakember, marketing specialista) neve alatt fémjelzett szoftver egyike a legegyszerűbben használható és leghasznosabb eszközöknek, amiket akár ingyenesen is ki tud próbálni.
Nagy szó ez a piacon, mert viszonylag ritka jó eszközt találni 7 napos teljesen ingyenes trial időszakkal.Természetesen kissé korlátozottabbak a lehetőségek a próbahasználat alatt, de még így is megéri.
És mit tud?
Ami talán a legérdekesebb funkciója, hogy könnyedén ki lehet deríteni, a versenytársak milyen kulcsszavakra, milyen pozícióban rangsorolnak a Google találati listáján. Lekérdezhetőek a becsült – ismételjük: becsült – forgalmi adataik, organikus és fizetett szempontokból egyaránt.
Sőt, a fizetős modulja lehetőséget nyújt arra is, hogy adott versenytársakkal összehasonlítsa saját oldalait. Például, hogy az adott kulcsszavak tekintetében milyen százalékban „szipkázza el” a konkurencia a látogatókat, mik a közösen használt keresőszavaik.
Ez jó kiindulópont arra, hogy tudja, milyen tartalmakat kell erősíteni SEO szempontból, vagy hol van online előnye a konkurensekkel szemben.
A következő funkció, ami szintén egy aduász az Ubersuggest-en a backlinkek listázása. Nemcsak azt mutatja meg, hogy a konkurencia (vagy akár az Ön saját oldala) hány darab külső linkkel rendelkezik, de a domain nevet és a horgonyszövegeket (az anchor text az a szöveg, amit linkesít, és fontos, hogy kulcsszavazva legyen és kommunikáljon, például: ez az egyik legszuperebb SEO-szoftver) is listázza.
Tegye próbára az online marketing segédeszközöket, majd pörgesse fel cégét! Ha pedig úgy érzi, hogy ebben segítségre lenne szüksége, keressen bennünket bizalommal!