A hazai és globális online kereskedelem két legnagyobb forgalmú eseménye a Black Friday és az ünnepek ásza, a karácsony. Míg az egyre hosszabb időszakra elhúzódó akciós láz, a Black Friday csak néhány éve tört be hazánkba, addig a karácsony mindig is az e-kereskedelem meghatározó, hihetetlen nyereséget termelő időszaka volt. Évről évre növekszik a vásárolt termékek, ajándékok száma, így az elköltött összegek mértéke is. Egyes webáruházak, üzletek a karácsonyi időszakban termelik ki éves bevételük nagy részét. A karácsonyi kampányra tehát érdemes kiemelt figyelmet fordítani.
Mi egy igazán jó karácsonyi kampány titka?
Ahhoz, hogy a karácsonyból a legtöbbet ki lehessen hozni, két dologra van szükség: stratégiára és időre.
Egy igazán ütős kampány nem abból áll, hogy 20-25%-os karácsonyi kedvezményt adunk és ezt a közösségi oldalakon behirdetjük. Egy komoly kampányhoz rengeteg tennivaló kötődik. Ki kell találni, hogy milyen ajánlatoknak lenne értelme, majd ha szükséges, a terméket/szolgáltatást „karácsonyosítani kell”. A márkához egy olyan gondolatot kell társítani, ami megszólítja az embereket, pozitív érzéseket ébreszt bennük, amit aztán össze tudnak kötni az adott céggel, branddel.
Jól átgondolt marketing stratégia szerint, időben – optimális esetben már november végén – elindított kampányra van szükség ahhoz, hogy a karácsonyból a lehető legtöbbet ki lehessen hozni.
Nézzük, hogyan csinálják a nagyágyúk!
Összeszedtünk öt emlékezetes, szuper karácsonyi kampányt, pontosabban azok egyik fontos elemét, a reklámot.
1. A T-Mobile a szívekhez szólt
A jól ismert, azóta Telekom néven futó mobilszolgáltató 2009-ben a vásárlók lelkére hatott Csondor Kata szívhez szóló dalával, tiszta ünnepi üzenetükkel. Azt azonban mindenképp meg kell említeni, hogy jelen reklám-spot egy sorozat harmadik része, az első kettőben akciós telefonokat és ajánlatokat is mellékeltek a kedves képkockákhoz. A reklám sikerét jól mutatja a több mint egymilliós megtekintési szám a YouTube-on.
2. Az Erste Bank visszaadta a hitet
A bank 2018-as kedves, ünnepi reklámfilmjének a főszereplője Henry, a magányos süni, akinek a karácsony visszahozta a szeretet, a boldogságot az életébe. Az Erste filmjével a világ talán legjövedelmezőbb marketing stratégiájával a brandépítéssel operált.
3. Az Unicum, a generációkon átívelő márka
Az alkoholmárka 2016-os különleges karácsonyi reklámjára lehet Ön is emlékszik, mert mi biztosan.
4. A Telekom idén az aktualitásra épített
Hogy ne csak a múltban járjunk, egy idei jól sikerült reklámfilmet is hoztunk, amely a mindannyiunkat érintő világjárványra reagál. Az biztos, hogy sikerült vele igazán hatni az érzelmekre.
5. A Coca-Cola nélkül nincs karácsony
A Coca-Cola azon márkák közé tartozik, akik a karácsonyi kampányaikat utánozhatatlanul jól csinálják. Gondoljunk csak a mindenki által ismert piros kamionra, amit mindannyian az ünnepekkel kötünk össze.
A Coca-Cola alábbi, 2018-as reklámfilmjében az igazi varázslatot hozták el nekünk.
Ön az idei évben milyen karácsonyi kampánnyal készült? Hatékony marketing stratégia szerint dolgozott vagy a gyors megoldásoknál maradt?
Tegyen azért, hogy ne csak a karácsonyi időszakban, hanem egész évben tudatosan kimunkált tervek mentén építse vállalatát! Dolgozza ki saját marketing stratégiáját, hogy Ön is egy igazi nagyágyú lehessen saját iparágában!