A Vertigo Group ügyvezető-tulajdonosával, Leitold Dáviddal beszélgettünk.
Az újonnan indult cégeknek nem könnyű kilépni a mikro-, vagy kisvállalkozás szűk határai közül, hiszen nem egyszerű a semmiből nagyra törni. Legalábbis jól megtervezett, átgondolt, kiépített marketing nélkül szinte lehetetlen.
Ezt felismerte a Vertigo Group, a hazai napelem piac egyik viszonylag friss, néhány éves szereplőjének ügyvezetője is, aki a nagyobb sikerek reményében keresett fel bennünket. A céggel megközelítőleg egy éve kooperálunk. A lead gerenálástól, a weboldal készítésén át, egészen a teljes körű online kommunikációig terjed a közös munkánk. Dáviddal az együttműködésünkről, az eddig elért eredményekről, illetve a jövőbeli tervekről beszélgettünk.
Hogyan fogalmazódott meg benned, hogy egy marketing ügynökség segítségét kell kérnetek?
Úgy gondolom, hogy minden szakterületnek megvannak azok a szereplői, akik mesteri szinten űzik. Lehet valaki nagyon jó a napelem- vagy a villanyszerelésben, azért még nem fogja tudni azt, hogyan néz ki ennek a marketing megjelenése. Mondhatnánk, hogy ez csak pénz kérdése, mert fel tudunk rakni mi is egy hirdetést. El is indultunk ezen az úton. De láttam, hogy ez nem épp olyan egyszerű, mint ahogyan gondoltuk, ugyanis az, hogy mit, hogyan fogalmazunk meg, milyen színekkel dolgozunk, milyen képet választunk, az már tényleg szakmai tudást igényel. Mindezek nüansznyi dolognak tűnhetnek, de mégis ezen áll vagy bukik a teljes projekt. Tehát a marketinget profi szinten szerettük volna kezelni és ehhez kellett egy olyan csapat, ami nemcsak egy főből áll, hanem tényleg egy komplett team, akik vinni tudják a teljes megjelenésünket és tudnak azonosulni az elképzeléseinkkel.
Miért pont a Clientfactory marketing szolgáltatását választottad?
Azonnal sosem hozok döntést. Nyilván egy hosszú távú együttműködésnél, ahol akár tízéves időtávlatokról beszélünk, ott megválasztja az ember, hogy kivel szeretne dolgozni. Én végigmentem öt-hat olyan marketing ügynökségen, akikről azt gondoltam, hogy tudnának minket képviselni. A döntés során sok szempontot figyelembe vettem. Ilyen volt a fogadtatás, a megjelenés, a kommunikáció, hogy hány emberrel találkoztam, hány ember volt az adott irodában, és milyen referenciákkal rendelkeznek. Mindezeket a tényezőket latba vetve, már nem kellett sokat gondolkodnom, hogy titeket választalak.
Milyen előzetes elképzeléseid, elvárásaid voltak, amikor belevágtunk a közös munkába?
Két irányba indultunk el. Egyrészt az ügyfélszerzés irányába, hogy minél több olyan partnerre tegyünk szert, akik kvázi fenntartják magának a cégnek a működését. Másrészt fel akartuk építeni a brandünket, egy olyan szerepet a piacon, hogy ha azt mondják, hogy Vertigo Group, akkor az nemcsak a partnereink, hanem a potenciális ügyfeleink fejében is egyet jelentsen a minőséggel.
Hová jutott a projekt a kezdeti elképzelésekhez képest?
Az elképzeléseinket bőven felülmúltátok, ugyanis az egyéves marketing tervek öt-hat hónapon belül megvalósultak. Az események hirtelen nagyon felgyorsultak. Nekem közben persze rengeteg elképzelésem volt, hogy mit, hogyan kellene csinálni, de kiderült, hogy az sokszor messze nem úgy megy, ahogy én gondoltam. A cégek esetében egy-egy ilyen próba milliókat jelenthet, de így, hogy volt mögöttem egy szakmai háttérstáb, aki reális mederbe terelgette az elképzeléseimet, az nagyon sokat segített. Tulajdonképpen ezáltal a Clientfactory milliókat takarított meg nekem!
Nemrég élesítettük az új weboldalatokat. Mennyire vagy elégedett vele?
Mindenkinek nagyon bejött az új, egyedi honlapunk. Úgy gondolom, ha kinézünk valamit magunknak az online világban, hogy hasonlót szeretnénk, az már eleve egy rossz irány. Ha másokat kezdünk el követni, sosem emelkedünk ki a sorból. A weboldalnál szintén belefutottunk először abba, hogy nekem nagyon tetszett egy séma, és úgy gondoltam, hogy ez jó lesz nekünk is. Nem volt jó. Ezért kellettetek ti, egy olyan külső csapat, aki látja, tudja, hogy mit szeretnénk, milyen színvilágot, milyen stílust, és ezt rá tudja ültetni a cégre, a vállalat működésére, lendületére. És ettől lesz a honlap egyedi, személyre szabott, és pont emiatt tetszett mindenkinek.
Hogyan tapasztalod, az online marketing hatására több megkeresést kaptok?
Mielőtt elindultunk az online marketinggel elenyészően, egy-két megkeresésünk volt. Az átgondoltabb megjelenésnek és a ti munkátoknak köszönhetően azonban több százszorosára ugrott a megkeresések száma. Amit mi terveztünk, azt bőven túlteljesítettük. Kérdés, hogy ezt a hihetetlen ugrást fel tudjuk-e dolgozni, vagy sem. Hiába a jó marketing, fejben is át kell állni, hogy kezelhető legyen ez a megkeresési mennyiség.
Ti át tudtatok állni, tudjátok ezt a rengeteg megkeresést kezelni?
Tudjuk, hiszen ahogy mindennek, ennek is volt egy felfutási ideje. Az elején szépen csepegtetve kezdtek jönni az érdeklődők, ízelítőként. A korábbi havi kettő megkeresésből lett heti három-négy, aztán jött a napi kettő-három és most jutottunk el oda, hogy napi tíz-tizenöt érdeklődő jön be.
Mit tartasz az eddig közösen elért legjelentősebb eredménynek?
Több lehetőséget kaptunk. Mondhatnám azt is, hogy jól megjelentünk a Facebookon, jók lettek a cikkek, de azt gondolom, hogy mindez inkább valaminek a kezdete, épp ezért tartom a legjelentősebb eredménynek a lehetőségeket, amelyek hirtelen megnyíltak előttünk, nevezetesen, hogy három-négyszeresére bővülhetünk.
Hogyan látod a jövőbeni együttműködést a cégünkkel, milyen célokat tűzöl ki?
A marketing tevékenységünket fokozni, többszörösíteni szeretnénk. Meg akarjuk mutatni az ügyfeleinknek, hogy milyen épületeink vannak, milyen raktárkészlettel rendelkezünk, milyen munkát végzünk, hogy ne legyen kérdőjel bennük a profizmusunk valódiságát illetően. A tervek kidolgozása már folyamatban is van.
Ön hogyan áll a marketing tervek kidolgozásával? Elegendő hangsúlyt fektet erre a területre?
Ha meghatározó szerepet szeretne elérni a saját piacán, mindenképp figyeljen a megfontolt online megjelenésre.
Éljen a lehetőségekkel, éljen az online marketing adta eszközökkel!