Minden sikeres vállalkozásnak szüksége van új ajánlatkérőkre, leadekre. Épp ezért, egyre nagyobb küzdelem folyik azért, hogy a cégek minél gyorsabban, minél több új ügyfelet vonzzanak be. Ez az egyik biztosítéka a fejlődésnek, növekedésnek, illetve a nagyobb profit termelésének. Ennek okán dolgoztuk ki B2B e-mailes leadgenerálás szolgáltatásunkat, amellyel rövid időn belül nagyszámú érdeklődő generálható.
A B2B e-mailes leadgenerálás eredményességét mi sem bizonyítja jobban, mint a konkrét tapasztalatok, a partnerek részéről érkező pozitív visszajelzések.
Ügyfelünk, a Waller Furnér Kft. egy olyan vállalat, amely kiváló minőségű EUR és egyedi raklapokat, illetve egyéb faipari csomagolóanyagokat kínál, főként gyártó cégek számára. Az elmúlt hónapokban az üzleti növekedés kulcsfontosságú eszközévé vált számukra a B2B e-mailes leadgenerálás.
Az eredmények lenyűgözőek: az első kampányban a tervezett 20 helyett 46 leadet adtunk át, a második kampány még folyamatban van, de 6 hét alatt már 62 érdeklődőt számláltunk.
Hogyan élte meg mindezt ügyfelünk, a Waller Furnér Kft.? A cég tulajdonos-ügyvezetőjét, Waller Istvánt erről kérdeztük.
Milyen elképzelésekkel, elvárásokkal vágtál bele az első körös e-mailes leadgenerálásba?
Már évek óta a Clientfactory viszi a Waller Furnér Kft. online marketingjét. Jelentős eredményeket értünk el eddig, így amikor hallottam erről az új szolgáltatásról, a B2B e-mailes leadgenerálásról, maximális bizalommal fordultam felé. Bíztam benne, hogy ezzel a módszerrel még több új ügyfelet tudunk együtt generálni, új partneri kapcsolatokat építünk majd ki.
Az előzetes elképzeléseid teljesültek?
A számok igazolják, hogy gyűlnek a leadek, pozitívak a megkeresett cégek visszajelzései, tudunk új ügyfeleket generálni, tehát a szolgáltatással elégedett vagyok.
Az első kampányban a Waller Furnér Kft. 50 kilométeres körzetéből szűrtük ki a potenciális ügyfeleket. 400 cégből álló adatbázisból dolgoztunk, amiből 46 lead lett. Az érdeklődőkből lettek valós ügyfelek?
Igen, a kampány kimondottan sikeres volt. Viszonylag szűkebb körben céloztuk meg a célcsoportot, akiket aztán így könnyebben el tudtunk érni. Többek közülük mára érdeklődőkből valós ügyfelekké váltak. Sőt, olyan partneri kapcsolatok is kialakultak, amelyek hosszú távúak, tehát rendszeres beszállítókká váltunk.
Az első kör után nem is volt kérdéses, hogy megyünk tovább, folytatjuk a szolgáltatást, már országos adatbázissal dolgozva?
Nem volt kérdés, hogy folytatjuk, hiszen sikeres volt az első körös leadgenerálási kampány. Most azonban némi csalódás van bennem, nem a kampány, hanem a piaci változások miatt. Amikor belevágtunk másodjára is a B2B e-mailes leadgenerálásba, a használt EUR raklapok ára nagyon magasan volt, sok esetben magasabban, mint az új raklapoké. Abban bíztunk, hogy ilyen piaci környezetben az új, minőségi raklapokkal gyorsan sikeresek tudunk lenni. De aztán a használt raklapok ára villámgyorsan elkezdett csökkenni és persze, ahogy az lenni szokott, a használt dolgok mindig olcsóbbak, mint az újak. Szomorúan tapasztaltuk, hogy az ügyfelek többségét a csomagolóipari termékek esetében nem érdekli más, csak az ár.
A második körnek most tartunk nagyjából a felénél, a hatodik hétnél, és már van 62 lead. Bár a piaci helyzet némileg áthúzta a korábbi terveket, sikeresnek értékeled az eddigi eredményeket?
A piaci változások miatt az üzletkötés nehezebbé vált, az új EUR raklapok iránti kereslet jócskán lecsökkent, viszont a kampányban nagyon sok cég szerepel, mindenféle iparágból, így kapunk olyan visszajelzéseket bőven, amik nem a szabványos raklapokhoz kötődnek, hanem az egyéb faipari termékeinkhez. De már önmagában a kapcsolatépítés szempontjából is kiváló a szolgáltatás, rengeteg olyan cég megismert ezáltal bennünket, akik korábban nem is hallottak rólunk. Ezekkel a vállalatokkal a későbbiekben is együtt tudunk majd működni.
Ha ki kellene valamit emelni, akkor mit gondolsz, mi a legfőbb előnye a szolgáltatásnak?
Korábban ezt a fajta piackutatást, illetve a kapcsolatfelvételt én intéztem. Rászántam az időmet és telefonon, e-mailen, személyesen felkerestem a potenciális ügyfeleket a szolgáltatásainkkal és termékeinkkel kapcsolatban. Az B2B e-mailes leadgenerálás legnagyobb előnye számomra, hogy ezt helyettem, jóval nagyobb volumenben megcsinálja a Clientfactory, méghozzá szisztematikusan. Amikor én foglalkoztam ezzel, voltak olyan esetek, hogy a sok egyéb teendő miatt elfelejtődött egy-egy cég, és megszakadt a kommunikáció. A B2B e-mailes leadgenerálás keretében viszont ilyesmi nem fordul elő, rendszeresen mennek az üzenetek egészen addig, amíg nem jutunk el egy kapcsolattartóhoz, egy kontakt személyhez, aki illetékes a témában.
Ajánlanád más vállalatoknak is ezt a szolgáltatást?
Én nagyon ajánlom mindenkinek, mert tényleg hatékony, gyorsan lehet vele ügyfeleket találni, kapcsolatokat építeni és – ha csak a piaci helyzet közbe nem szól – az ügyfélkört gyorsan lehet bővíteni.
A Waller Furnér Kft. esete bizonyítja, hogy a B2B e-mailes leadgenerálás hatékony eszköz lehet az üzleti növekedéshez. Az ügyfélkör bővítése és a partneri kapcsolatok kialakítása terén a szolgáltatás kiváló segítséget nyújt. Amennyiben Ön is szeretne hasonló eredményeket elérni vállalkozásával, ne habozzon, ismerkedjen meg a B2B e-mailes leadgenerálásban rejlő lehetőségekkel még ma!