Piackutatás
Szolgáltatásunk célja, hogy megbízóink számára olyan információkat gyűjtsünk és elemezzünk, melyek elengedhetetlenül szükségesek marketing döntéseikhez.
Az emberek többsége úgy gondolja, hogy a marketing eredménye első sorban az érdekes ötleteken vagy a gyönyörű designon múlik. Igen, ezek fontos elemei egy kampánynak. Azonban tapasztalatunk szerint, ami még ennél is fontosabb, hogy tényszerű információkra és azok szakszerű elemzésére épüljön a PR és marketing tevékenység. Fontos tudnunk és nem csak sejtenünk, hogy kinek, mely csatornákon, milyen üzenetekkel érdemes kommunikálnunk és milyen ajánlatokat kell küldenünk.
mikor szükséges a piackutatás?
Biztos akar lenni abban, hogy kinek érdemes leginkább eladnia.
Tudni szeretné, mire van igény a célpiacon.
Fontosnak tartja, hogy ott reklámozzon, ahol a legjobban eléri a célközönséget.
Kíváncsi arra, hogy milyen üzenetekkel, promóciókkal célszerű megszólítania a lehetséges vásárlóit.
Telefonos felmérések
A felmérések ezt a módját akkor használjuk, ha viszonylag kis számú személy tartozik a potenciális vásárlók csoportjába (néhány száz vagy egy-két ezer fő). Elsősorban cégek döntéshozóit, vagy speciális termékek, szolgáltatások igénybevevőit érjük el ezen a csatornán. Ezeknek az embereknek a megszólítása költségesebb, és nagyon felkészültséget, körültekintést kíván meg.
Online felmérések
Ennek alkalmazását akkor javasoljuk, ha több tízezer vagy akár több millió személyt érinthet az a szolgáltatás vagy termék, melynek értékesítését szeretnék növelni. Ezt úgy hívjuk, hogy lakossági közönség és az ő elérésük internetes felületeken megoldható. Ennek előnye, hogy sokkal több információval dolgozva, nagyobb csoportok véleményét tudjuk összegyűjteni és elemezni.
Adatbázisok - A piackutatás alapjai
Meglévő adatbázisok
Partnerünk saját adatbázisából, vagy GDPR jogszabályoknak megfelelő vásárolt adatbázisokból indulunk ki. Megvizsgáljuk ezeket, és ha szükséges további adatokkal egészítjük ki a listákat.
Adatbázis építés
Ilyen esetben online hirdetéseket használva érjük el, hogy a lehetséges vásárlók adatokat adjanak meg magukról (szigorúan a GDPR előírásoknak megfelelően) az általunk kialakított, erre a célra létrehozott internetes felületeken.
Piackutatás eredményei
Tisztított és aktualizált adatbázisok
A kijelölt célcsoportokba tartozó cégek és/vagy személyek kapcsolati adatainak listába rendezése és átadása. Ezek azok a személyek, akiket érdemes megkeresni és véleményüket megtudni.
Összegyűjtött és elemzett adatok
Telefonos vagy online módszerekkel összegyűjtött és elemzett felmérési adatok, amelyek prezentáció keretében kerülnek bemutatásra és átadásra.
Marketing kommunikációs terv
Az elemzett adatok alapján meghatározásra kerül a piaci pozíció, a szlogen, a marketing kampány fő üzenetei, a média mix, illetve a marketing során használatos kifejezések.
Módszertan
- Piackutatás céljának meghatározása
- Lehetséges célcsoportok definiálása
- Piackutatás módjának kiválasztása
- Kérdéssor összeállítása és véglegesítése
- Piackutatás lefolytatása
- Válaszok elemzése
- Kommunikációs terv elkészítése
- Eredmények prezentálása és az adatok átadása