Az egyik legnagyobb hiba, amiről egy cégvezetőnek  tudnia kell, és nagy figyelmet kellene rá szentelnie, az a visszautasíthatatlan ajánlat hiánya.

Szinte minden vállakozás alapvető szándéka és igénye, hogy új vásárlókkal bővítse meglévő ügyfélkörét. Vannak olyan cégek, akiknek ez jól megy, de sok olyan akad, akiknek erre nagyobb igénye van. De természetesen azzal a ténnyel mindenki tisztában van, hogy több vásárló több bevételt gerjeszt, ha egyébként a vállalkozás gazdaságosan működik. Tulajdonképpen ezért működnek a vállakozások, és ezért az egyik kiemelkedően fontos feladat az új ügyfeleknek történő értékesítés. Mintegy 50 vállalkozás számára dolgoztunk ki az elmúlt években Piacbővítési tervet, mely során részletesen elemeztük PR, marketing és értékesítési tevékenységüket. E tapasztalatunkat összegezzük most e témában. Az egyik legnagyobb hiba, amit a vállalkozások értékesítési rendszerében találtunk, és amiről egy cégvezetőnek  tudnia kell, és nagy figyelmet kellene rá szentelnie, az a visszautasíthatatlan ajánlat hiánya. 

Visszautasíthatatlan ajánlat alatt azt értjük, hogy a cégeknek a lehetséges ügyfeleik felé egy olyan szolgáltatási vagy termék csomagajánlatuk van, amelyet ha megfelelően eljuttatnának a vásárlási döntéshozókhoz, akkor a nagyobb részük (vagy mindenki) ajánlatot kérne, érdeklődővé válna.

 

Miért nincs ilyen visszautasíthatatlan ajánlatuk?

 

Az elsődleges ok az, hogy a marketing és reklám területén nem célcsoportokban gondolkoznak, hanem túl általánosan. A vevőket nem bontják fel kisebb csoportokra azok mérete, szükségletei, elvárásai szerint. 

 

Például nézzünk egy olyan céget, ami építőipari szakembereknek, vállalkozásoknak forgalmaz eszközöket. Általános ajánlatokat látunk a honlapján, vagy hirdetéseiben. Nem bontják szét a vevőiket kisebb csoportokra, mondjuk asztalosokra, villanyszerelőkre, festőkre, stb. Nem dolgoznak ki, akár azok meglévő vásárlásainak elemzésével és vélemény felmérésekkel olyan csomagot, mely arra szolgál mind tartalmában, mind árában, hogy nagy érdeklődést, vásárlási szándékot gerjesszen azok körében, akik még nem vásároltak tőlük.

 

Természetesen ezt az elemző, termék kidolgozó tevékenységet minden cég esetében el lehet, sőt el kell végezni az eredményes új ügyfélhozás érdekében.

 

Tehát a hiányzó funkció az, hogy nem mérik fel, hogy a konkrét vevői célcsoportnak mi a speciális igénye a szolgáltatással kapcsolatban, és nem készülnek fel erre a speciális igényre. Nem nevezik el úgy a szolgáltatást, hogy reális, figyelemfelkeltő legyen a célcsoport számára, hogy azonnal értse, hogy az neki szól. A szolgáltatás egyes elemeit nem szabják rájuk, nem elmezik, hogy a vevőik, akik ebbe a célcsoportba tartoznak és már vásároltak, mit vesznek, mi történik igazán a vásárlási folyamat során. Azaz nem történik meg a múlt eredményeinek elemzése.

 

Az egyik legnagyobb hiba, amiről egy cégvezetőnek  tudnia kell, és nagy figyelmet kellene rá szentelnie, az a visszautasíthatatlan ajánlat hiánya.

 

Miért nem érhető el így a kellő hatékonyság?

 

Mivel mindenkinek ugyanazt ajánlják – amit ráadásul a versenytársak is ugyanígy tesznek – ezért általában csak árban van verseny a versenytársak között.

 

Ezért a vevőszerzés egyik legnagyobb akadálya, hogy nincs egy olyan ajánlat, amit a lehetséges vásárlóik többsége nagy érdeklődéssel fogad.

 

Azaz, kínálnak valamit, ami vagy jó, vagy nem. Nem nagyon foglalkoznak vele tovább, próbálkoznak más reklámmal, vagy másolják azt a konkurenst, akinek ez szerintük jobban megy. Ezt tapasztaljuk a néhány száz millióstól a több milliárdos éves forgalmú cégeknél is.

 

Miért fontos egy ilyen visszautasíthatatlan ajánlat?

 

Ez ahhoz kell, hogy első lépésként be tudják vonzani a lehetséges, számukra fontos ügyfeleket, hogy utána további értékesítés indulhasson el azok irányába.

 

Ha megkérdeznék a vásárlóik prioritásait, ha megszólítanák a felhasználókat, akkor a valós igényeket lehetne megtalálni a feltevések, vagy a kevés kedves ügyfél által elmondott vélemények helyett.

 

Számos cégnél van erre való törekvés valamilyen formában, de még mindig nem elég tudatos ez a tevékenység. Ebben nyújtunk nekik segítséget mi!

 

Az egyik legnagyobb hiba, amiről egy cégvezetőnek  tudnia kell, és nagy figyelmet kellene rá szentelnie, az a visszautasíthatatlan ajánlat hiánya.

Miért tud egy külső cég segíteni ebben?

 

 Cégünk azért tud ebben hatékony támogatást nyújtani, mert rengeteg tapasztalatunk van a piackutatásban, a vásárlási eredmények elemzésében, a marketing feladatok megtervezésében, kialakításában és végrehajtásában. Ez egy nagyon bonyolult feladatnak tűnhet, amit az is bizonyít, hogy nagyon sok cég nem csinálja ezt eredményesen. De kellő mennyiségű sikeres megoldással a hátunk mögött, már olyan eredményeket tudunk vállalni, amire a megbízóink vágynak.

 

A Clientfactory marketing ügynökségnek van visszautasíthatatlan ajánlata. Szolgáltatásunk eredményeként olyan piacbővítési kampányt tudunk megtervezni és lebonyolítani, mely a marketing költségeinek sokszorosát hozza bevételben és minderre pénzügyi garanciát is vállalunk.

 

Önnek is kidolgozzuk a visszautasíthatatlan ajánlatot, amely az értékesítési sikerei alapja lesz!

 

Amennyiben további kérdései vannak a szolgáltatással kapcsolatban, ezeken az elérhetőségeken ér el minket!

 

A szolgáltatásról itt tudhat meg többet! Töltse ki az oldalon található kérdőívet, hogy személyre szabottan válaszolhassunk Önnek!