Biztos vagyok benne, hogy cégvezetőként, értékesítési vezetőként vagy marketing vezetőként okozott már fejfájást Önnek, hogy nem jött a várt értékesítési eredmény, esetleg csak túl sok költség árán tudták hozni a kitűzött számokat. Biztos érezte már azt, hogy eltűnőben van a magabiztos hozzáállása, az önbizalma, azzal kapcsolatban, hogy el fogják érni a tervezetteket. Ezek az érzések és gondok csak abban az esetben jelentkeznek, ha cége nem rendelkezik egy tudatosan felépített, reális, kellően végiggondolt, egyszóval nyerő marketing stratégiával.

Mi a marketing stratégia?

Először is, fontos tisztáznunk, hogy pontosan mit is értünk marketing stratégia alatt.

A marketing stratégia egy átfogó elképzelés arra vonatkozóan, hogy hogyan érjünk el egy közép vagy hosszútávú bevételi vagy nyereségi szintet PR, marketing illetve értékesítési tevékenységek végrehajtásával.

A stratégia a bevételi és nyereségi célokat, a célcsoport meghatározását, illetve egy átfogó visszamenőleg három éves elemzést is magában foglal. Mindezek mellett a marketing stratégiája kell, hogy tartalmazza a használni kívánt eszközöket, a lead érték meghatározását, valamint a marketing büdzsét is.

Miért jó, ha rendelkezik marketing stratégiával?

marketing stratégia tulajdonképpen az üzleti terv része, amelyben többek között gazdálkodási-finanszírozási, személyzeti, logisztikai, minőségbiztosítási ötleteknek is szerepelniük kell. Ezek kidolgozása és összehangolása nélkül a cég ideális működési szintje elérhetetlen.

Amennyiben rendelkezik marketing stratégiával, a konkrét céljai már megvannak már „csak” el kell érnie azokat. A kidolgozott stratégia nélküli a vállalatok bizonyos idő után megrekednek, és nem tudnak tovább fejlődni, hiszen nincs előttük egy olyan perspektíva, aminek az eléréséért bármit is tehetnének. Célok lefektetése szükséges ahhoz, hogy egy cég összeszedetten tudjon haladni előre.

Milyen elemei vannak egy marketing stratégiának?

A stratégiának meghatározott összetevőkből kell állnia, amelyek a következők:

  • egy időszakra, pontosan előirányozott bevételi, nyereségi cél;
  • az elérni kívánt célcsoport/ok kijelölése;
  • a célcsoport/ célcsoportoknak a termékek vagy szolgáltatások kiválasztása;
  • használni kívánt marketing eszközök;
  • egy régebbi, legalább három évre visszamenő időszak számlázási, marketing eredményeinek elemzése;
  • a lead érték meghatározása azaz, hogy mennyit ér a cég számára egy új ügyfél, illetve hány leadre van szükség egy új vásárló megszerzéséhez;
  • marketing büdzsé meghatározása, a megtérülés mértékének kijelölésével.

A stratégia megvalósítási módja a marketing terv

Sokan keverik a terv és a stratégia fogalmát, pedig nem szinonimái egymásnak.

A stratégia egyértelmű elképzelés, a terv pedig egy lépésről lépésre kidolgozott, konkrét feladatokkal, pontos időtervvel, határidőkkel, költségekkel, marketing eszközökkel, felelősökkel ellátott feladatsor.

Lényegében tehát a marketing terv, a stratégia megvalósítási módja. Terv szükséges ahhoz, hogy a gyakorlatban is megvalósuljon valami az elképzeltekből.

Hogyan képzeljük el mi, az Ön marketing stratégiáját?

Mi, a Clientfactory-nál a marketing stratégia szolgáltatásunkon belül egyedülálló rendszert alakítottunk ki.

Önnek csak annyi teendője van, hogy pontosan meghatározza a bevételi céljait. Ez alapján mi meghatározzuk, hogy pontosan milyen eszközökkel, költségvetéssel, és hogyan tudja elérni a kívánt sikereket.

A megvalósítással együtt járó nehézségek miatt nem kell aggódnia, ugyanis teljes körű szolgáltatást nyújtunk. Riportokat készítünk, folyamatosan tájékoztatjuk és havonta többször konzultálunk ügyfeleinkkel, hogy mindig képben legyenek az aktuális fejleményekkel.

Mi megvalósítjuk az Ön által megálmodott tervet, csak a céljait kell meghatároznia!

Amennyiben további kérdések merültek fel Önben, vegye fel velünk a kapcsolatot!

Marozsák Szabolcs

Clientfactory Kft.

ügyvezető