Miért fontos egy marketing és részletes piacelemzés, mielőtt egy új piacra lépne?

Mayer Rolandot, az R&Mayer Kft. tulajdonosát kérdeztük együttműködésünkről. Az R&Mayer Kft. 1992 óta foglalkozik motorkerékpár alkatrészek és felszerelések nagykereskedelmével, exportjával és importjával, olasz (Aprilia, Gilera, Piaggio), japán (Honda, Suzuki, Yamaha), keleti (Babetta, MZ, Jawa, Pannonia, Simson) és kínai motorokhoz.

Piacbővítési szolgáltatásunk keretében részletes piacelemzést végeztünk, és hamarosan elkezdjük a piaci potenciál meghatározását. Mayer Roland számol be cikkünkben tapasztalatairól.

 

Clientfactory –CF: Milyen céllal kezdted el a munkát a cégünkkel és miért pont a Clientfactory-t választottad?

Mayer Roland – MR: Mi egy export-import cég vagyunk és a világ minden tájára exportálunk, de az elmúlt évek során úgy tűnt, hogy a németországi piacon lenne még potenciál. Ezt szeretnénk erősíteni, de nálunk nincs marketing részleg, ezért szükségünk volt valakire, aki ezt kézben tartja és koordinálja. Egy válságkezelő tanfolyamon hallottunk először a Clientfactory-ról. A határozott fellépés, a jól kitalált koncepció azonnal szimpatikus volt.

piacbővítés

CF: Miért gondoltad, hogy szüksége van a cégednek egy részletes elemzésre?

MR: Gyakorlatilag ismerjük a német piacot, de mégsem olyan részletességgel, ahogy kéne. Vannak kapcsolataink, de rájöttünk, hogy nagyon pici szeletét ismerjük, ezért egy globálisabb képet szerettünk volna látni, hogy mekkora a potenciális vásárlói kör. Mi magunktól nem tudtunk volna felkutatni ennyi céget, ráadásul olyanokat, amik valóban ezzel foglalkoznak, nem csak ez is benne van a tevékenységi körükben. Ez egy nagy feladat lett volna, amire nekünk nem volt kapacitásunk.

 

CF: Számítottál rá, hogy ilyen részletes elemzést fogsz kapni? Mi a véleményed erről, hatékonyabbnak tartod ezt a fajta adatokon alapuló piacbővítést, mint az eddigi megközelítéseket?

MR: Abszolút. Meglepetés volt, hogy mekkora vásárlóerő lehet ebben az országban, másrészt pedig mi is kétségek közé kerültünk, választanunk kellett, hogy melyik régiót szeretnénk lefedni. Az elemzés rengeteg adattal szolgált nekünk, hogy reális, jó döntés születhessen ezzel kapcsolatban. Hiszen óriási a német piac és jól el kell találni, hogy hova szeretnénk értékesíteni. Mi alapból nem azt a régiót választottuk volna, ti egy teljesen új perspektívát nyitottatok meg előttünk.

piacbővítés

A hatékony piacbővítés következő lépése a piaci potenciál meghatározása, ezzel kapcsolatban hamarosan elkezdődik a közös munka, az eddigi együttműködésünk alapján mire számítasz, és miért tartottad fontosnak, hogy továbblépjünk ebbe az irányba?

MR: Izgatottan várjuk, hogy mennyi új ügyfelünk lesz, de közben el kell kezdenünk fel is készülni erre. Ez rengeteg egyéb feladatot igényel a részünkről, hogy ki is tudjuk szolgálni az új vásárlókat. Ez a felkészülés már elkezdődött, megújítjuk az informatikai rendszerünket, és automatizáljuk a rendeléseket. Alapvetően most is van elég ügyfelünk, de vállalkozóként úgy gondoljuk, hogy a folyamatos fejlődés a siker alapja. Mindig többre vágyunk, és új eredményeket akarunk elérni, keressük a kihívásokat, hiszen erről szól a vállalkozói élet. Ez jó a dolgozóknak és nekünk is.

 

Milyen eredményeket vársz el a piacbővítési kampánytól?

MR: Összességében egy 10-20% közötti forgalom növekedéssel lennék megelégedve, ami még kezelhető növekedés. Ezt az eddigi közös munka alapján reálisnak is gondolom, mint kitűzött cél.

CF: Az eddigi közös munka alapján mit emelnél ki, ami szerinted a legnagyobb pozitívuma a Clientfactory-val való munkának vagy ennek a szolgáltatásunknak?

MR: Ami első körben is szimpatikus volt, az a rendszer, amivel globálisan világítjátok át az online világot. Ez egy nagyon ütőképes eszköz a jövőben, én ebben látom a legnagyobb értéket. Ehhez persze tartozik egy jó csapat, határozott fellépéssel, ami szintén fontos.

piacbővítés

Ajánlanád a Clientfactory-t más cégvezetőknek?

MR: Persze, fogom is, és már ajánlottam is.

Ha Ön is szeretne egy hatékony tervet a céljai eléréséhez, keressen minket bizalommal!

Amennyiben további kérdései vannak a szolgáltatással kapcsolatban, ezeken az elérhetőségeken ér el minket!

A szolgáltatásról az alábbi gombra kattintva tudhat meg többet! Töltse ki az oldalon található kérdőívet, hogy személyre szabottan válaszolhassunk Önnek!