Marketing stratégia

Marketing stratégia

Mire jó a Marketing Stratégia? Cégvezetőként, értékesítési vezetőként vagy marketing vezetőként biztos okozott önnek már fejfájást az, hogy nem jött a tervezett árbevétel, vagy túl sok költség árán tudták hozni az értékesítés kitűzött tervszámait

Voltak olyan marketing eszközök, amelyek jól teljesítettek, míg mások kevésbé. Illetve biztos érezte már azt, hogy nincs egy magabiztos hozzáállása, önbizalma azzal kapcsolatban, hogy el fogja érni a kívánt számokat. Ezek az érzések és gondolatok egyedül akkor okozhatnak gondot, ha cége nem rendelkezik egy tudatosan felépített, reális, kellően végiggondolt, megvalósítható marketing stratégiával.

A marketing stratégia egy átfogó, leírt elképzelés arra vonatkozóan, hogy hogyan érjük el a közép- vagy hosszú távú bevételi, illetve nyereségi szintet a PR, marketing és értékesítési tevékenységek szempontjából.

A marketing stratégia elemei

Bevételi célok meghatározása

Bevételi célok meghatározása

Egy konkrét időszakra vonatkozó pontosan meghatározott bevételi, árrés és nyereség célok kidolgozása figyelembe véve az eddigi eredményeket, piaci potenciált és kapacitást.

Célcsoportok<br />beazonosítása

Célcsoportok
beazonosítása

A múlt adatainak elemzését követően kiválasztható, hogy mely célcsoportok irányába érdemes célzott marketing kampányokat lefolytatni a legnagyobb megtérülés érdekében. 

Marketing csatornák <br />kiválasztása

Marketing csatornák 
kiválasztása

A marketing kampányok megtervezése során ki kell választani azt a marketing mixet, mellyel legjobb ár-érték aránnyal érhetőek el a célcsoportba tartozó döntéshozók. 

Múltbeli adatok elemzése

Múltbeli adatok elemzése

Egy hatékony marketing kampány alapja a múltbeli értékesítési, számlázási adatok szakszerű analízise. Ez adja a reális tervezés alapját. 

A lead érték meghatározása

A lead érték meghatározása

A marketing költségek reális meghatározásához látni kell azt, hogy mennyit ér a cég számára egy új ügyfél, illetve hány leadre van szükség egy új vásárló megszerzéséhez.

Marketing büdzsé meghatározása

Marketing büdzsé meghatározása

A tervezett bevétel és árrés mértékéhez képest célszerű meghatározni, hogy mennyit érdemes marketing kampányokra költeni. 

Milyen jellegű terve van?

Új piac szerzése, meglévő piac bővítése, vagy esetleg mind kettő?
Segítünk tervei kidolgozásában, válaszoljon néhány kérdésre.

Tehát a marketing stratégia nem csak a bevételi, nyereségi cél és a célcsoport meghatározását szolgálja, hanem tartalmaz az adott termék vagy szolgáltatás mellett egy átfogó, 3 éves, visszamenőleges időszakra vonatkozó elemzést, illetve a használni kívánt marketing eszközöktől a lead érték meghatározásán át egészen a marketing büdzséig.

A marketing stratégia az üzleti terv része. A funkciója, hogy az üzleti terv célkitűzéseit alátámassza az értékesítés szempontjából. Az üzleti terv még olyan részekkel is kell rendelkezzen, mint a gazdálkodási-finanszírozási, személyzeti, logisztikai, minőségbiztosítási stb terv. E tervek, stratégiák pontos kidolgozása és összehangolása nélkül egy cég működése nem érheti el az ideális szintet.

A marketing stratégia nem egyenlő a marketing tervvel. Míg a stratégia az egy átfogó, de konkrét elképzelés, addig a terv egy lépésről lépésre kidolgozott, konkrét feladatokkal, pontos időtervvel, határidőkkel, költségekkel, marketing eszközökkel, felelősökkel ellátott feladatsor. Ezek bármelyikének hiányában a terv nem érheti el a célját. Tehát a marketing terv a stratégia megvalósításának módja.

50+
Marketing terv
15+
Év tapasztalat
ClientFactory logo
37
Érintett iparágak
42
Stratégiában érintett országok száma

Marketing stratégiáink számokban

Cégünk életében nagy mérföldkő volt, amikor 2014-ben elkezdtünk marketing stratégiákat kidolgozni ügyfeleink számára. 

Addig, mint a marketing cégek nagy része, egy általános elképzelés alapján, a megszokott marketing eszközök használatát húztuk rá a Megbízóinknak nyújtott szolgáltatásainkra. De rá kellett döbbenjünk, hogy minden cég és minden piac más. Ezért, elkezdtünk fókuszálni olyan adatok összegyűjtésére és elemzésére, melyek alapvetően fontosak az egyedi kampányok kidolgozására és lefolytatására. 

 

Szolgáltatás ütemezése

1fázis

Leadstratégia kidolgozása
Tényeken alapuló, reális döntés születik arról, hogy a Megbízónak kinek a részére, mit és milyen költségek ráfordításával érdemes értékesítenie. 
Elkészítés várható ideje: 1 hónap

2fázis

Piaci potenciál meghatározása
A célpiacról gyűjtött adatok és a piackutatás eredményei alapján részletes piacelemzést készítünk a Megbízó és a marketing terv számára, és átadjuk az ideális vásárlók, illetve a konkurensek adatbázisát.
Elkészítés várható ideje: 1-2 hónap

3 fázis

Piacbővítési marketing terv kidolgozása
A lead stratégia és a piaci potenciál adatai alapján elkészül a marketing terv, ami egy lépésről lépésre kidolgozott, konkrét feladatokkal, pontos időtervvel, határidőkkel, költségekkel, marketing eszközökkel, felelősökkel ellátott feladatsor. 
Elkészítés várható ideje: 1-2 hónap

4 fázis

Piacbővítési marketing kampányok lefuttatása
Az elkészített és Megbízó által elfogadott marketing terv teljes körű menedzselése, melynek eredménye a marketing stratégiában meghatározott bevételi, lead és árrés célok megvalósítása. 
Várható ideje: 1-2 év